Kako se lotiti prodora na tuje trge?

Kako se lotiti prodora na tuje trge?

Kako se lotiti prodora na tuje trge?

06. 11. 2014

Slovenija je majhen trg in če želimo razširiti svoje poslovanje, je nujno, da pogledamo čez mejo in svoje priložnosti poiščemo tudi na tujih trgih. Kako se tega lotiti? Ali nam država lahko pomaga?

Slovenija je majhen trg in če želimo razširiti svoje poslovanje, je nujno, da pogledamo čez mejo in svoje priložnosti poiščemo tudi na tujih trgih. Kako se tega lotiti? Ali nam država lahko pomaga?

Preden se odločimo za tako pomemben poslovni korak, se moramo na novi trg temeljito pripraviti. Treba se je zavedati, da samo premišljen in načrtovan nastop na tujih trgih poveča uspešnost poslovanja podjetja v mednarodnem okolju in zmanjšuje možnost napak in nepredvidenih stroškov.

Kaj je treba narediti, preden vstopimo na novi trg

Če ne razmišljate samo o kratkoročnem dobičku, svetujemo izdelavo dolgoročne strategije. Pripravite temeljit izvozni načrt, ki bo odgovoril na naslednja vprašanja:

  • Ali ste pripravljeni na izvoz?
  • Kateri so vaši ciljni tuji trgi?
  • S katerimi izdelki/storitvami želite prodreti na tuje trge?
  • Kdo so kupci vaših izdelkov oz. storitev?
  • Kako se nameravate lotiti vstopa na tuje trge?
  • Imate prave izdelke oz. storitve, imate dovolj kadrov in finančnih sredstev za izvedbo mednarodnih aktivnosti?

Na javni agenciji SPIRIT Slovenija vas v okviru mednarodnega izobraževalnega programa Vodenje izvoznega poslovanja (ITM – International Trade Management) naučimo pripraviti izvozni načrt, v katerem odgovorite na vsa navedena vprašanja. V programu pa poleg izvoznega načrta pridobite tudi najnovejša znanja o pripravi izvozne strategije, pogajanjih, tržnih raziskavah in medkulturnih razlikah, s katerimi boste vaš izvozni načrt učinkovito izvedli.

Program ITM, ki ga izvaja javna agencija SPIRIT Slovenija v sodelovanju z agencijo Business Sweden in ITM Worldwide Foundation ter svetovno priznanimi predavatelji, velja za enega najučinkovitejših izobraževalnih programov s področja mednarodne trgovine. Podjetja prvih treh generacij že kažejo odlične rezultate poslovanja v tujini - 26 podjetij je v treh do petih letih po udeležbi v programu ITM vstopilo na 43 novih tujih trgov in prihodke iz poslovanja na tujih trgih v povprečju povečalo za 44 odstotkov.

Pri pripravi izvoznega načrta si lahko pomagate z vrsto informacij, ki vam jih nudi SPIRIT Slovenija. Katera država uvozi največ vaših izdelkov oz. storitev, iz katerih držav, kakšen je trend uvoza, kakšne so carinske in druge dajatve, lahko brezplačno preverite v bazah MAT (Market Analysis Tools). Pri izbiri izvoznega trga si lahko pomagate tudi s statističnimi podatki o menjavi med državami in podrobnimi opisi gospodarskih panog na posameznih tujih trgih, ki jih najdete na spletnem portalu Izvozno okno.

Prijavite se na razpis za sofinanciranje izdelave tržne raziskave

Predpogoj za dobro pripravo na novi trg je dobro pripravljena tržna raziskava, s pomočjo katere podrobno spoznate poslovne značilnosti nove države. Treba je podrobno preučiti, povpraševanje, konkurenco, načine vstopa na trg in možna tveganja. Ker številna podjetja nimajo dovolj lastnih virov in strokovnega znanja, s katerimi bi lahko izpeljali obsežno tržno raziskavo, priporočamo, da se prijavite na javni razpis za sofinanciranje tržnih raziskav na novih tujih trgih, ki ga vsako leto razpiše javna agencija SPIRIT Slovenija.

Agencija je v zadnjih letih uspešno sofinancirala 130 tržnih raziskav in v ta namen prispevala skoraj 640 tisoč evrov.

Znanja, ki jih potrebujemo za prodor v tujino

Poleg podrobne analize trga moramo naše poslovne veščine izpopolniti tudi širše. Če želimo poslovati s tujci, moramo poznati in spoznati njihovo kulturo, njihove navade in družbene norme. Zelo pomembno je tudi poznavanje njihovega jezika. Z vsemi temi veščinami našemu morebitnemu partnerju posredujemo pomembno sporočilo – da ga cenimo in spoštujemo.

Nazaj