Francoski trg (p)ostaja zanimiv za slovenska podjetja: priložnost zelene tehnologije

Francoski trg (p)ostaja zanimiv za slovenska podjetja: priložnost zelene tehnologije

15. 04. 2014

Vir in informacije: www.izvoznookno.si, 10. 4. 2014, Avtor: Simona Grmek

Francija po recesiji v lanskem letu znova stopa na pot okrevanja. Vrsta reformnih ukrepov, ki jih je napovedala francoska vlada, in pa obetavne napovedi o gospodarski rasti vzbujajo optimizem za poslovanje v tem drugem največjem gospodarstvu evrskega območja. Čeprav je Slovenija v Franciji še vedno premalo prepoznavna, to ni ovira pri prodiranju na francoski trg, ki zaradi svoje velikosti ostaja zanimiv za slovenska podjetja. Priložnosti se odpirajo zlasti na področju zelenih tehnologij.

Iz Francije znova prihajajo spodbudne novice. Francosko gospodarstvo je v lanskem letu po podatkih francoskega statističnega urada zabeležilo 0,3-odstotno gospodarsko rast, za letos pa napovedujejo 0,9-odstotno okrepitev gospodarske aktivnosti.

Podjetja v Franciji po napovedih sodeč lahko upajo na boljše čase. Kljub težavam, s katerimi se trenutno spopada, ostaja to drugo največje gospodarstvo evrskega območja zanimivo za slovenska podjetja predvsem zaradi velikega trga s 66 milijoni potencialnih potrošnikov.

Kot eno od perspektivnih področij delovanja za slovenska podjetja izpostavljajo  področje razvoja in uporabe zelenih tehnologij pri proizvodnji energije. Priložnosti se odpirajo zlasti na trgu fotovoltaike.

Glede na analize poznavalcev bo francoski trg fotovoltaike v letošnjem letu ponovno oživel, trend pa se giblje v smeri večjih sistemov in povečanja instalirane kapacitete. Med francoskimi regijami glede na število instaliranih fotovoltaičnih sistemov prednjačita južni regiji Provansa-Alpe-Azurna obala in Languedoc-Roussillion.

Premajhna prepoznavnost Slovenije ni ovira za vstop na francoski trg

Za majhna in srednje velika podjetja je vstop na zahteven francoski trg težji, kar pa še ne pomeni, da zanje ni priložnosti. Kot je nedavno dejal francoski veleposlanik v Sloveniji Pierre-Francois Mourier, obstaja še veliko možnosti za sodelovanje med srednje velikimi podjetji obeh držav, ne zgolj s ciljem pridobitve lastniških deležev, ampak tudi za skupna vlaganja.

Da obstaja interes za dvostransko gospodarsko sodelovanje, potrjujejo tudi številni obiski na najvišji politični ravni v zadnjih dveh letih. Slovenija in Francija sta sicer leta 2011 sklenili strateško partnerstvo, ki med drugim spodbuja okrepljeno gospodarsko sodelovanje.

Francoski partnerji, ki ne poznajo Slovenije, želijo določena jamstva, ki jih v primeru slovenskih podjetij lahko ponudi slovensko veleposlaništvo v Parizu. Nanj se lahko slovenska podjetja obrnejo po informacije v zvezi s poslovanjem v Franciji ali po pomoč pri promocijskih in drugih aktivnostih.

Na francoski trg mimo Pariza v regije

Pri vstopanju na francoski trg velja upoštevati geografski dejavnik. Na slovenskem veleposlaništvu opozarjajo, da je zlasti za majhna in srednje velika podjetja prodor lažji v posameznih francoskih regijah izven Pariza.

Eden od načinov, da se slovenska podjetja predstavijo potencialnim francoskim partnerjem, so sejmi. Čeprav večina najpomembnejših strokovnih sejmov poteka v Parizu, se težišče vse bolj preusmerja na regionalno raven. Pomembni sejmi, povezani z določeno panogo, se odvijajo v regionalnih središčih Lyonu (zelena energija), Lillu (tekstilna industrija), Toulousu (inovacije) itd.

Podjetje naj si pri vstopanju na francoski trg poišče lokalnega distributerja oz. partnerja ali posluje prek agenta, še svetuje Brenčič. Slovenska podjetja na francoskem trgu večinoma povprašujejo po glavnih distributerjih, saj je to v logističnem in stroškovnem smislu zaradi omejenih virov zanje najboljša rešitev širjenja poslovanja na tuje trge.

Francija vabi inovativna podjetja

Francija želi tuja podjetja in investitorje prepričati kot država s prijaznim poslovnim okoljem, ki je naklonjena inovacijam. V ta namen inovativnim majhnim in srednje velikim podjetjem ponuja vrsto spodbud. Ena takih je možnost pridobitve statusa inovativnega novega podjetja, ki se mu priznajo davčne olajšave in nižji socialni prispevki pri zaposlovanju visoko izobraženega kadra (inženirji in raziskovalci).

Francosko ministrstvo za visoko šolstvo pa že vrsto let razpisuje natečaj za pridobitev državne pomoči za ustanovitev inovativnih tehnoloških podjetij v Franciji, t.i.  concours national d'aide a la création d'entreprises de technologies innovantes.

Sicer pa na francoskem trgu velja imeti veliko potrpežljivosti, izredno pomembno pa je tudi poznavanje francoskega jezika. Francozi so zelo občutljivi na rabo svojega jezika, sposobnost komuniciranja v francoščini je zanje zelo pomembna. Kljub poznavanju angleščine bodo pričakovali, da v formalni komunikaciji uporabljate francoščino.

Več o tem si lahko preberete tukaj.

Dodatne informacije: Več informacij o poslovanju v Franciji najdete na naslednjih povezavah:

Ali se vam je zdel članek koristen? Da Ne



Nazaj