GEM Slovenija 2015: Izšla je znanstvena monografija - Podjetništvo med priložnostjo in nujo

GEM Slovenija 2015: Izšla je znanstvena monografija - Podjetništvo med priložnostjo in nujo

05. 04. 2016

Vir in informacije: Ekonomsko-poslovna fakulteta Maribor, 5. 4. 2016, http://www.epf.um.si/

V okviru mednarodnega raziskovalnega projekta Global Entrepreneurship Monitor (GEM) je v zbirki »Slovenski podjetniški observatorij« izšla znanstvena monografija z naslovom Podjetništvo med priložnostjo in nujo: GEM Slovenija 2015, ki jo je pripravilraziskovalni tim Inštituta za podjetništvo in management malih podjetij na Ekonomsko-poslovni fakulteti Univerze v Mariboru.

Global Entrepreneurship Monitor (GEM) je največja svetovna raziskava na področju podjetništva, ki že 17 let omogoča temeljit vpogled v svet podjetništva. Študija ugotavlja, da se Slovenija uvršča približno na sredino lestvice v svetovnem in v evropskem merilu glede deleža ljudi, ki menijo, da je začeti s podjetništvom dobra izbira kariere (53,7 %).

Uspešni podjetniki so v slovenski družbi spoštovani, o čemer je prepričanih 70 % ljudi, kar uvršča Slovenijo na dokaj visoko 7. mesto v evropskem merilu. Ljudje v Sloveniji v povprečju tudi nekoliko bolje kot leto poprej zaznavajo medijsko podporo uspešnim podjetniškim zgodbam. Pri posameznikih je zaznati relativno veliko zaupanje v lastne podjetniške sposobnosti in kompetence (51,5 %), kar Slovenijo uvršča na visoko 6. mesto med evropskimi državami.

Ena od značilnosti slovenskih globoko zakoreninjenih družbenih norm je mnenje, da je prav, da bi imeli vsi ljudje v državi približno enako raven življenjskega standarda. Ta značilnost slovenske družbe, nas je v letu 2015 pripeljala na sam vrh svetovne lestvice. V Sloveniji namreč skoraj 82 % odraslih meni, da bi bilo večini ljudi ljubše, če bi imeli vsi podobno raven življenjskega standarda. Ostajamo na repu (57. mesto od 60-ih držav) glede zaznavanja dobrih poslovnih priložnosti, ki se slednjič odrazijo v podjetniških namerah posameznika, ko je v letu 2015 le še 10 % odraslih posameznikov razmišljalo o tem, da bi v prihodnjih treh letih ustanovili podjetje. Sklenemo torej lahko, da ljudje v Sloveniji v povprečju menijo, da imajo znanje in sposobnosti za podjetništvo in se primerjalno z drugimi državami tudi manj bojijo neuspeha, a se zanj vendarle ne odločijo.

Več o tem si lahko preberete v sporočilu za javnost.

Ali se vam je zdel članek koristen? Da Ne



Nazaj