Davčna blagajna ali vezana knjiga računov?

Davčna blagajna ali vezana knjiga računov?

26. 01. 2016

Objavljeno: Zavod mladi podjetnik, 23. 1. 2016, http://mladipodjetnik.si/, Avtor: Matej Mušič

Če poslujete z gotovino in ne uporabljate davčne blagajne, potem morate uporabljati vezano knjigo računov, katere uporaba je dovoljena v prehodnem obdobju do 31. 12. 2017. Se vam v prehodnem obdobju bolj splača davčna blagajna ali vezana knjiga računov?

Od začetka letošnjega leta je potrebno potrditi vsak izdani gotovinski račun, ali z davčno blagajno ali posredno z uporabo vezane knjige računov. Posameznik, ki ne uporablja davčne blagajne ali vezane knjige, je lahko kaznovan s 3 tisoč do 10 tisoč evrov, če gre pa za samostojnega podjetnika pa kazen znaša od 20 tisoč do 70 tisoč evrov. Pravna oseba je lahko kaznovana s 50 tisoč do 150 tisoč evrov, srednja ali velika gospodarska družba pa s 70 tisoč do 250 tisoč evrov.

Se splača imeti vezano knjigo računov namesto davčne blagajne?

Vezana knjiga računov je najbolj smiselna za podjetnike, ki mesečno izdajo le nekaj računov. Ob velikem številu računov je pisanje na roko in davčno potrjevanje vsakega računa posebej prevelika izguba časa, prav tako pa obstaja večja možnost napak in posledično kazni. Če mesečno izdate vsaj približno 20 računov, je bolj smiselna uporaba davčne blagajne.

Postopek potrjevanja računov z uporabo vezane knjige

Vezano knjigo računov, ki se jo lahko kupi na davčnih uradih ali v knjigarnah, morajo zavezanci pred prvo izdajo računa najprej potrditi pri finančni upravi. To lahko storijo osebno ali elektronsko preko sistema eDavki.

Vsak račun, ki se napiše v vezano knjigo računov, je v omejenem roku potrebno naknadno potrditi še v sistemu Mini blagajna. Za uporabo Mini blagajne zavezanci potrebujejo računalnik ali tablico z internetno povezavo, imeti pa morajo tudi namensko digitalno potrdilo. Ker izdajanje računov preko Mini blagajne ni avtomatizirano v takšni meri, kot je avtomatizirano izdajanje računov preko davčne blagajne, je potrebno posamezne postavke računa vnašati ročno.

Postopek potrjevanja računov z davčno blagajno

Za osebe, ki so do sedaj uporabljale blagajne, se izdaja računov ni bistveno spremenila, saj davčna blagajna za vse poskrbi avtomatsko. Blagajna ob zaključku računa podatke pošlje v informacijski sistem, ki preveri podatke in nazaj pošlje enkratno identifikacijsko oznako. Davčna blagajna nato še natisne račun. Tudi davčne blagajne morajo imeti namensko digitalno potrdilo.

Ali se vam je zdel članek koristen? Da Ne



Nazaj