Ko se prijavljate na evropski razpis, ne bodite preveč tehnični, raje prodajajte

Ko se prijavljate na evropski razpis, ne bodite preveč tehnični, raje prodajajte

24. 04. 2015

Vir in informacije: Finance, 19. 4. 2015, www.finance.si, Avtor: Blažej Kupec

Slovenska podjetja so med prvimi po številu oddanih prijav na razpisih za evropski denar, a precej pri repu po uspešnosti. Kako to spremeniti?

Še tako inovativen rezultat ni vreden nič, če ne rešuje neke težave. Vsi evropski razpisi in prek njih dodeljena finančna sredstva so usmerjeni v razvoj družbe. Dodeljena sredstva so javna in izvirajo iz davkoplačevalskih žepov. Zato je upravičeno pričakovanje javnosti, da se pozitivni učinki projektov čim hitreje pokažejo v našem vsakdanjem življenju.

Iskanje partnerjev

Če razpis zahteva konzorcij več partnerjev, je zelo pomembno, da ustrezne partnerje poiščete prej (in ne šele pred rokom prijave) ter da projekt razvijate v sodelovanju. Ustreznost partnerjev zagotovite tako, da najprej pripravite seznam lastnosti (znanj, kompetenc, referenc), ki jih morajo vaši prihodnji partnerji imeti. Potem poskusite najti tiste organizacije, ki ustrezajo merilom.

O inovativnosti

Ideja, ki jo prijavljate, mora biti zelo inovativna. Inovativnost je seveda zelo širok in velikokrat že kar zlorabljen pojem, a imajo pri evropski komisiji zelo jasno definicijo inovativnosti, ki je navadno razložena tudi v razpisni dokumentaciji. V okviru razpisa SME Instrument, ki je trenutno eden najbolj zanimivih za mala in srednja podjetja, pričakujejo predvsem prebojne inovacije, tako pri novih tehnologijah kot tudi inovativnih poslovnih modelih (tukaj navajajo primere Airbnb in Uber).

Bodite preprosti in jasni

Vsebina naj bo predvsem jasna in jedrnata v celotni prijavi, pri čemer uporabljajte raje krajše stavke. Zavedati se morate, da ocenjevalci na dan preberejo okoli šest prijav, ki obsegajo do 30 strani, in tako težko sledijo preveč zapletenim strukturam, še posebej če niso ravno 'domači' v industriji, ki jo prijava pokriva.

Pomembno je dobro poznati trg

Konkurence pri evropskih razpisih, ki jih pripravlja Bruselj, je sicer zelo veliko. Prijava mora za uspešen doseg praga prejeti kar 13 od 15 točk. Jasna strategija komercializacije in vpliv na širšo družbo sta ključnega pomena za uspeh. Ocenjevalci ne poznajo področja dela prijavitelja, zato je zelo pomembno, da jih znate prepričati z zelo dobrim poznavanjem trga (velikost, rast, potencial, končni uporabniki in kupci, konkurenca), z jasno izdelano strategijo vstopa na trg (vključno z intelektualno lastnino, poslovnim modelom in potrebnimi partnerstvi oziroma deležniki na trgu) ter z znanstveno odličnostjo in kompetentno ekipo za uspeh. Torej, ne bodite preveč osredotočeni na tehnični opis rešitve in raziskovanje, temveč se raje posvetite poslovni in komercialni utemeljitvi.

Ali se vam je zdel članek koristen? Da Ne



Nazaj