JAPTI-jev dogodek "Postani podjetnica!" navdušil več kot 150 udeleženk

JAPTI-jev dogodek "Postani podjetnica!" navdušil več kot 150 udeleženk

JAPTI-jev dogodek "Postani podjetnica!" navdušil več kot 150 udeleženk

18. 09. 2012

Na današnjem dogodku Postani podjetnica!, ki ga je v okviru Mednarodnega obrtnega sejma organiziral JAPTI je več kot 150 udeleženk prisluhnilo uspešnim ženskim podjetnicam ter njihovim življenjskim in poslovnim uspehom.

Namen dogodka Postani podjetnica je bil ženskam predstaviti podjetništvo kot možnost za razvoj lastne poklicne kariere ter spodbuditi podjetništvo med aktivno žensko populacijo. Tako so bile teme usmerjene k spodbujanju ženskega podjetništva in odkrivanju možnosti svobodnega odločanja o lastni karieri in osebnem uspehu.

Petra Drobne, vodja Sektorja za podjetništvo na JAPTI je v uvodnem otvoritvenem nagovoru udeleženke spodbudila z besedami, da je med žensko populacijo še veliko rezerv na področju podjetništva, zato se je JAPTI tudi odločil za organizacijo dogodka za potencialne in obstoječe podjetnice. Osnova zanj je bil izjemno obiskan dogodek za ženske podjetnice izpred dveh let, ki je navdušil preko 500 žensk in pokazal, da se vse več žensk odloča za samostojno podjetniško pot.

Mag. Sabina Koleša, v. d. generalne direktorice Direkorata za podjetništvo, konkurenčnost in tehnologijo na Ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo je dejala, da po rezultatih raziskave GEM za leto 2011 Slovenke kljub relativno visoki sociokulturni podpori še vedno ne izkoriščajo podjetniških priložnosti v zadostni meri. »Tako se v zgodnjo podjetniško aktivnost vključuje skoraj dvakrat toliko moških kot žensk, kljub temu, da imajo tako moški kot ženske zagotovljene enake pogoje za ustanavljanje podjetij. Zato Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo skupaj z JAPTI že od leta 2002 izvaja različne ukrepe za sistematično spodbujanje ženskega podjetništva.«

Rdeča nit dogodka so bile pristne življenjske zgodbe, ki so jih udeleženkam same predstavile tri uspešne podjetnice: Maja Štamol Droljc, lastnica blagovne znamke Maja Štamol, Maja Šantl iz podjetja Amalu in Jerneja Kamnikar iz podjetja Vivo catering, d. o. o.

Skupno vsem trem podjetnicam je, da so svojo podjetniško pot začele tako rekoč iz nič, danes pa so pri svojem poslu uspešne in imajo veliko podjetniških izkušenj. Udeleženkam so razkrile, kako se je začela njihova podjetniška pot in zakaj so se zanjo odločile, kakšne ovire so na svoji poti premagovale, kako so gradile kariero do uspeha ter kako dandanes usklajujejo posel in družino.

Maja Štamol Droljc, modna oblikovalka je povedala, kako je uresničila sanje, ki jih je sanjala dolgih 17 let. Mikala sta jo tako igralstvo kot tudi moda, potem pa je moda postala njen poklic.»Ko sem se končno opogumila in ob podpori partnerja šla na svoje, je trajalo kar nekaj let, da se je blagovna znamka Maja Štamol uveljavila na trgu. Začela sem z oblačili za posebne priložnosti, kasneje pa smo se lotili tudi izdelave dnevnih oblačil, »je dejala. Sama pri svojem delu prisega na star pregovor, ki pravi, da dober glas seže v deveto vas, slabši pa še dlje.

Podjetnica, ki je zasnovala prvo blagovno znamko ekološke kozmetike v Sloveniji, ki temelji na aromaterapiji, Maja Šantl, verjame, da je intuicija tisto, čemur moramo v življenju slediti, da najdemo svojo pot. Sama je imela igralske sanje, študirala prevajalstvo, kariero nadaljevala v oglaševanju, potem pa se je opogumila in lotila podjetništva. »Verjamem, da moraš imeti na začetku podjetniške poti ob sebi tako imenovane 3 F - Family, Friends, Fools – družino in prijatelje, ki te podpirajo in norce, ki verjamejo v tvojo idejo.«  Udeleženkam je svetovala, naj jih ne bo strah prositi za pomoč, če jo potrebujejo. »Nič ni nemogoče, ovire so samo v naši glavi,« je zaključila.

Jerneja Kamnikar, direktorica in ustanoviteljica podjetja Vivo Catering, d. o. o. je svoje študentsko delo spremenila v življenjski izziv. Poudarila je, da je treba iti v podjetništvo zato, da izpolniš sebe in ne zato, da drugim dokažeš, da zmoreš. »V življenju je vedno več poti, za vsakega pa je le ena tista prava, a pogosto je ne prepoznamo kot priložnost,« je pojasnila. »V podjetništvu je veliko odrekanja, prioritete so postavljene drugače, vseeno pa se ženske ne smemo postavljati v vlogo žrtve, v poslu je treba uživati in se spopadati z bolj ali manj prijetnimi izzivi.« Zaključila je s primerjavo, da je težje biti dobra mati kot dobra podjetnica.

V nadaljevanju je mag. Vida Perko iz Ekonomskega instituta Maribor predstavila Evropsko mrežo mentorjev žensk podjetnic, ki je namenjena promociji, podpori in opogumljanju ženskih podjetnic. Sabina Špehar Pajk iz ZRSZ je predstavila aktualne programe aktivne politike zaposlovanja na Zavodu RS za zaposlovanje. Sledil je nastop Luke Terglava iz podjetja Nil, d. o. o., ki je udeleženkam pojasnil računalništvo v oblaku in kako lahko začnejo posel tudi brez nakupa računalniške opreme in telefonije.

Marta Turk iz Zavoda Meta, za razvoj ženskega in družinskega podjetništva, sicer uspešna podjetnica, je udeleženkam pojasnila, da je podjetnost ženskega spola. »Ženskam je v svetu podjetništva v primerjavi z moškimi gotovo težje, imamo še dva ali tri poklice, saj smo tudi gospodinje in matere. « Pomembno je, da ženska vzpostavi ravnovesje med zasebnim in poslovnim življenjem, le če bo imela zasebno življenje urejeno bo lahko dobro funkcionirala tudi na svoji podjetniški poti.« Predstavila je tudi nekaj ukoreninjenih stereotipov o moških in ženskah v poslovnem svetu, nato pa pozvala udeleženke, naj se podjetnice med seboj povezujejo, se učijo in so solidarne. Saj so, kot je dejala, po mnenju mnogih ekonomistov ženske ena izmed prihajajočih sil 21. stoletja, poleg vremena in spleta.

Lidia Pavlin, solastnica agencija Nicha, ki je dogodek povezovala, tudi sama podjetnica, je dodala, da je smiselno, da si podjetnica na začetku svoje poti omisli mentorja, ta je lahko tudi nekdo na nezavedni ravni. »Mentor je prijatelj z izkušnjami v podjetništvu, ki jih je pripravljen deliti z nami.«

JAPTI je s postavitvijo svojega  lastnega koncepta izvedbe poslovnega dogodka Postani podjetnica! uspel organizirati poslovni forum z izjemnim odzivom žensk, potencialnih podjetnic in podjetnic, ki se želijo potrditi tudi na drugih poslovnih področjih. Leta 2010 je prvič organiziral dogodek za ženske podjetnice, ki se ga je na petih ponovitvah udeležilo več kot 500 žensk. Med njimi so se stkala nova poznanstva, poslovni stiki, nekatere so tudi ustanovile svoje podjetje. S spodbujanjem ženskega podjetništva bo nadaljeval tudi v prihodnje.

Prezentacije z dogodka:

Nazaj