Ali ste pripravljeni na podjetniško pot?

Ali ste pripravljeni na podjetniško pot?

Ali ste pripravljeni na podjetniško pot?

22. 11. 2013

SPIRIT Slovenija, javna agencija v sodelovanju s Kariernimi centri Univerze v Ljubljani, 25.11.2013 organiziramo podjetniški dogodek: »3P: Pripravljeni na podjetniško pot«.

SPIRIT Slovenija, javna agencija v sodelovanju s Kariernimi centri Univerze v Ljubljani, 25.11.2013 organiziramo podjetniški dogodek: »3P: Pripravljeni na podjetniško pot«.

»Vprašajte se, ali ste pripravljeni investirati svoj prihranek v novo podjetje svojega otroka. Verjetno ne, mar ne?«, ilustrira slovenski strah pred tveganjem direktorica Slovenskega podjetniškega sklada, Maja Tomanič Vidovič. 

 

Evropski teden podjetništva


Pred nami je evropska kampanja, namenjena spodbujanju podjetništva med mladimi, zaposlenimi ali iskalci zaposlitve, ki se odločajo za samostojno podjetniško pot in obstoječim mikro, malim in srednje velikim podjetjem. Pobudnik Evropskega tedna podjetništva je Generalni direktorat za podjetništvo in industrijo pri Evropski komisiji, ki je k podjetniškemu razmišljanju med25. in 30. novembrom 2013 privabil 37 evropskih držav hkrati.

Pripravljeni na podjetništvo.

Agencija SPIRIT Slovenija bo kot nacionalni koordinator Evropskega tedna podjetništva za Slovenijo v sodelovanju s Kariernimi Centri Univerze v Ljubljani uradno začela podjetniški teden z otvoritvijo v ponedeljek, 25. novembra 2013 in sicer s celodnevnim dogodkom z naslovom 3P: »Pripravljeni na podjetniško pot«. Med številnimi govorci z nacionalnih institucij in slovenskih podjetij bo tudi namestnica direktorice ga. Simona Grobelnik iz  Slovenskega podjetniškega sklada, ki bo predstavila Finančne spodbude za podjetnike. Ga. Maja Tomanič Vidovič se je za sodelovanje na dogodku opravičila, zato pa podajamo nekaj njenih izjav, ki so namenjene podjetnikom.

Orodja so zato, da jih uporabimo.

 

»Poznavanje možnosti za pridobivanje finančne pomoči ali spodbud se izboljšuje«, je pred dogodkom dejala  Maja Tomanič Vidovič, direktorica Slovenskega podjetniškega sklada in priznala, da še vedno ni tako kot v tujini, »kjer so podjetja zelo agresivna pred vstopanjem na trg v smislu da preverijo absolutno vse možnosti ki so na razpolago«.

Država pomaga in gleda pod prste.

Ni res, da v tujini ne obstajajo državne pomoči za spodbujanje podjetništva, čeravno vemo, da so najboljši začeli podjetniško pot s pomočjo finančnih sredstev treh F-jev: friend, fouls in familiy. »V 70-ih letih prejšnjega stoletja so v ZDA prišli do spoznanja, da je ravno v podjetništvu prihodnost in takrat je Amerika ponudila veliko državne pomoči. In mi smo zdaj na tej točki, zato je pomoč države nujna«, pravi Tomanič Vidovič, a se hkrati strinja, da pretirano naslanjanje na državo ne obrodi rezultatov. Zato se državna pomoč v obliki subvencij, to je nepovratnih sredstev,  počasi umika, razen v primerih start-upov.

Tvegati je pri nas največja groza.

Vloga Slovenskega podjetniškega sklada je v tem, da podjetnikom v času bančnega krča pomaga pridobiti garancije za zavarovanje bančnih kreditov, ugodnejša zavarovanja kredita in ugodnejše obrestne mere, ki so v tem trenutku zelo visoke, lastniška financiranja za preboj na tuje trge ipd. S takimi in podobnimi mehanizmi se Slovenija približuje evropskim bančnim pogojem za podjetnike. Poleg tega pa Sklad pomaga oblikovati nove razsežnosti trga in nove podjetniške filozofije. »Vprašajte se, ali ste pripravljeni investirati svoj prihranek v novo podjetje svojega otroka. Verjetno ne, mar ne?«, ilustrira slovenski strah pred tveganjem Maja Tomanič Vidovič. 

Neuspeh je uspeh.

Pri nas bi se vsak četrti, v Ameriki vsak prvi, ki ga srečate, odločil za podjetniško pot. Razlika ni le v tradiciji, temveč tudi v načinu razmišljanja: Čez lužo se uspeh meri s številom neuspehov, poleg tega pa se karierni uspeh meri ne tako kot pri nas s številnimi nazivi, temveč s številom tveganj oziroma s številom ustvarjenih ali podprtih podjetij.

 

Podjetništvo nas bo popeljalo iz krize.

Vseeno se tudi pri nas podjetniška miselnost spreminja. To dokazujejo start/up podjetja in študentje, ki po študiju razmišljajo ne o iskanju službe, ampak o začetku podjetniške poti. In to je sploh v danih okoliščinah nujno, saj ravno podjetništvo prinese razvoj družbe. Podjetništvo ni samo to, da ustvariš podjetje, ampak je podjetništvo način razmišljanja in strategija razvoja. Uspešni podjetniki, ki so uspešnost pripeljali s trdim delom iz garaže do svetovnega trga, delujejo inovativno, kreativno, motivirano in radovedno. In slednje  je velik doprinos ne samo k uspešnosti podjetja, ampak k uspešnosti celotne družbe in k izhodu iz krize.

Nazaj