Kaj naredi izvršnega direktorja (managerja) zares učinkovitega?

Kaj naredi izvršnega direktorja (managerja) zares učinkovitega?

20. 05. 2014

2 0
Koristnost članka
2 oseb je članek označilo kot koristen.

Vir in informacije: Računovodski servis ZEUS, www.racunovodski-servis-zeus.si/izvrsni_direktor, Avtor: Ingrid Drozg

Ali je za učinkovitost in uspeh izvršnega direktorja (ali direktorice) pomembno, da ga odlikujejo lastnosti dobrega vodje? Raziskava je pokazala, da ne! Med njimi najdemo tako karizmatične kot dolgočasne osebe, radodarneže in skopuhe, vizionarje in obsedence s številkami.

Gre za kvalitativno raziskavo objavljeno v publikaciji Harvard Business Review, ki se uvršča med 10 najbolj branih člankov omenjene publikacije. Avtor je izvedel intervjuje s številnimi vrhunskimi izvršnimi direktorji in ugotovil, da mnogi med njimi nimajo lastnosti, ki so sicer za uspešne vodje nepogrešljive.

Med najuspešnejšimi izvršnimi direktorji je naletel na raznolike osebnosti, od enega ekstrema do drugega: od izredno ekstrovertiranih do samotarjev, od umirjenih flegmatikov do obsedenih z nadzorom, od radodarnih do varčnih. Kaj je torej skupno zares učinkovitim in uspešnim izvršnim direktorjem?

Raziskava je pokazala, da v grobem vsi sledijo istim osmim praksam:

1. Sprašuj se:'Kaj je potrebno storiti?'
2. Sprašuj se:'Kaj je PRAV za podjetje?'
3. Razvij akcijski načrt.
4. Prevzemi odgovornost za odločitve.
5. Prevzemi odgovornost za komunikacijo.
6. Osredotoči se na priložnosti in ne probleme.
7. Vodi produktivne sestanke.
8. Razmišljaj in govori kot 'MI' in ne 'JAZ'.

Odgovori na prvi dve vprašanji zagotavljata izvršnemu direktorju potrebno znanje, naslednje štiri prakse so mu v pomoč pri pretvarjanju znanja v učinkovito akcijo, zadnji dve pa jim služita kot zagotovilo, da se bo za delo in uspehe počutila soodgovorna celotna organizacija.

1. 'Kaj je potrebno storiti?'

Učinkoviti izvršni direktorji se ne sprašujejo, kaj želijo narediti oni osebno, ampak kaj je potrebno narediti za učinkovitost in uspeh podjetja. Odgovor na to vprašanje skoraj vedno vsebuje kar nekaj nujnih nalog, vendar je potrebno postaviti prioritete in izbrati eno ali največ dve. Ostale morajo počakati. Po tem, ko opravijo prioritetno nalogo, se ne lotijo 'točke 2' s prvotnega seznama, ampak pripravijo nov seznam. Ponovno se vprašajo:'Kaj pa je potrebno narediti sedaj?' Navadno za svojo 'top' prioriteto izberejo nalogo, za katero vedo, da jo znajo izvesti izredno dobro, ostale delegirajo drugim.

2. 'Kaj je PRAV za podjetje?'

Ne gre za to, kaj je prav za lastnike, zaposlene ali izvršne, ampak kaj prav za podjetje, da bo delovalo učinkovito in uspešno. Ne nazadnje, samo od uspešnega podjetja bodo imeli vsi prej našteti koristi.  Posebej pomembno vprašanje za družinska podjetja!

3. Napiši akcijski načrt

Izvršni direktorji so ljudje dejanj, zato potrebujejo načrt poti. Razmisliti morajo o želenih rezultatih (kakšen prispevek podjetje pričakuje od mene v naslednjih 18-ih mesecih? Katerim rezultatom se bom predal in kakšni bodo časovni roki?), o možnih omejitvah, bodočih ponovnih pregledih dela, ekonomičnosti časa ipd.. Akcijski načrt naj predstavlja namen in ne obvezo. S časom se spreminja ali dopolnjuje.

4. Prevzemi odgovornost za odločitve.

Odločitev ne sme biti podana, dokler se ne ve:

  • ime osebe, ki mora izpeljati odločitev;
  • časovni rok;
  • imena ljudi, na katere bo odločitev vplivala (in morajo zato zanjo vedeti, razumeti, potrditi);
  • imena ljudi, katere je potrebno o odločitvi informirati (četudi niso z njo neposredno povezani).

5. Prevzemi odgovornost za komunikacijo.

Izvršni direktorji morajo poskrbeti, da akcijski načrt in potrebne informacije vsi dobro razumejo. To pomeni, da načrte z vsemi delijo in prosijo za komentar.

6. Osredotoči se na priložnosti in ne probleme.

Problemov sicer ni pametno pometati pod preprogo, vendar pa pretirana osredotočenost nanje ne prinaša rezultatov, ampak le preprečuje škodo. Rezultate prinaša izkoriščanje priložnosti! Učinkoviti izvršni direktorji vidijo v spremembah priložnosti. Vprašajo se:'Kako bi lahko to spremembo pretvorili v priložnost za naše podjetje?'.

7. Vodi produktivne sestanke!

Ključ produktivnega sestanka je, da se vnaprej predvidi, kakšne narave bo. Glede na naravo sestanka, izvršni direktor vnaprej zagotovi ves potreben material, informacije, osnutke ipd., ki so potrebni za produktiven sestanek. Pomembno je, da sestanki niso izguba časa.

8. Razmišljaj in govori kot 'MI' in ne 'JAZ'.

Avtoriteta izvršnega direktorja se lahko izgradi, v kolikor ima organizacija vanj zaupanje. Za dosego najboljših rezultatov je potrebno upoštevati potrebe organizacije pred svojimi.

Vir: raziskava What Make san Effective Executive (2004), Harvard Business Review

Ali se vam je zdel članek koristen? Da Ne



Nazaj