17 napak, ki se jim kaže izogniti na Linkedinu

17 napak, ki se jim kaže izogniti na Linkedinu

08. 04. 2014

Vir in informacije: Finance, 24. 1. 2014, www.finance.si, Avtor: Petra Šubic

Tekmece lahko prehitite, če začnete tržiti na Linkedinu

Če boste na Linkedinu tako uspešni kot ameriški NetSuite Inc., si boste mrežo starih in možnih novih strank povečali za desetkrat.

1. Podjetja Linkedina še ne dojemajo kot poslovne platforme za gradnjo ugleda pri poslovnih partnerjih in kupcih. Družbena omrežja uporablja 37 odstotkov podjetij v Sloveniji, slab odstotek pa jih ima svojo stran na Linkedinu.

2. Odsvetujejo uporabo osebnega profila za predstavitev podjetja. Zato priporočajo, da na Linkedinu odprete stran podjetja, administrator, vodilni in najpomembnejši zaposleni pa naj imajo aktivno spletno stran, kjer se profesionalno predstavijo.

3. Ne vzdržujte neaktivnega profila. Ta bo zanimivejši, če mu dodate videoposnetke, infografike, druga gradiva in vizualne elemente. Splača se dodati povezavo na spletno stran in blog podjetja, saj 45 odstotkov obiskovalcev z Linkedina zavije še na druga spletna mesta.

4. Napaka je tudi, da podjetja na Linkedinu predstavljajo le svojo ponudbo, ne pa tudi zaposlenih, ki so »najboljši ambasadorji podjetja«.

5. Zgrešeno je načrtovanje uporabe Linkedina pri trženju, ne da bi ga vključili v trženjsko strategijo. Za večjo opaženost gradite skupnost. Čim več ljudi, ki vam koristijo pri poslu, zvabite vanjo s povabili, promocijo, akcijami in priporočili.

6. Tržniki pri iskanju morebitnih kupcev na Linkedinu niso tako uspešni, kot bi lahko bili, če nimajo razvejene mreže z več kot 500 kontakti, če se na svojem osebnem profilu niso tržno usmerjeno predstavili in če niso vključeni v 50 skupin. Tržnikom zato svetujejo profil, ki nakazuje, da so odprti za povezovanje in posel, denimo z LinkedIn Open Networkom (LION), ki pomeni nadgradnjo osnovnega brezplačnega profila.

7. Narobe je tudi, če pozabite sondirati morebitne stranke. Vse, ki si ogledajo vaš profil, vljudno vprašajte, ali jim lahko kako pomagate. Med ljudmi v vaši mreži poglejte, kdo ima zanimive povezave, in zaprosite za posredovanje povezave, kar Linkedin.

8. Podjetjem odsvetujejo neaktivnost pri komuniciranju s kupci prek sekcije vprašanj na Linkedinu. Na rubriko vprašanj in odgovorov ter posodobitve stanja lahko vaši stiki napišejo pripombe, ki lahko vodijo tudi do poslovnega sodelovanja. Z vljudnim pogovarjanjem si lahko utrdite sloves strokovnjaka in vodilnega v svoji tržni niši.

9. Na Linkedinu se ne obrestuje pasivno, temveč agresivno trženje z rednim osveževanjem statusa, aktivnim sodelovanjem v skupinah, pošiljanjem sporočil vsem v svoji mreži in drugih skupinah, oglaševanjem... To družbeno omrežje so predlani razglasili za najmočnejše orodje za upravljanje odnosov s strankami HRM, lani pa za najboljšo družbeno stran za prodajo in trženje. Uporabno je za vse, ki želijo nova naročila in kupce, večjo prepoznavnost ter učinkovitejši in hitrejši prodor na tuje trge. Na Linkedinu je 259 milijonov ljudi iz 200 držav, ki govorijo 18 jezikov, zunaj ZDA je 60 odstotkov uporabnikov Linkedina.

10. Premalo ali preveč komuniciranja s strankami po Linkedinu ne koristi. Podjetja naj svoj profil optimizirajo in osvežijo dvakrat na teden. Kot pri tržnem komuniciranju tudi tu velja pravilo 'manj je več', kar pomeni, da naj podjetja objavljajo le tisto, kar ima dodano vrednost za njihove stranke.

11. Med napakami podjetij pri iskanju možnih novih kupcev in gradnji odnosov z njimi na Linkedinu so tudi ta, da odprejo svoj profil, a ne gradijo svoje skupnosti na Linkedinu. Ne pozabite, da so sledilci zagovorniki vaše blagovne znamke in da vam skupnost lahko pomagajo širiti tudi zaposleni, kupci in partnerji s priporočili. Mrežo privržencev je najbolje začeti graditi z zaposlenimi, zato jih spodbujajte, da dokončajo svoje profesionalne Linkedin profile in da avtomatično postanejo sledilci Linkedin strani podjetja.

12. Napaka je, da podjetja premalo vlagajo v pridobivanje pravih sledilcev. Polovica sledilcev podjetij trdi, da je večja verjetnost, da bodo kupili izdelke in storitve podjetij, ki jim sledijo na Linkedinu. Zato podjetjem svetujejo, naj za pridobivanje pravih sledilcev uporabijo visoko ciljane oglase, ki hitro pritegnejo občinstvo, ki ga podjetja želijo doseči. Tako imenovani sledilni (follow) oglasi se prikazujejo na Linkedinu in jih lahko omejite le na člane v izbranih panogah, podjetjih in regijah.

13. Narobe je tudi, da podjetja na svoje spletne in druge strani ne dodajo povezave na svoj profil na Linkedinu. Na spletno stran podjetja dodajte gumb 'sledi' (follow), da boste preprosto, le z enim klikom, pridobili nove sledilce. Slabo je, če podjetja ne promovirajo svoje Linkedin strani na svojih trženjskih in prodajnih tiskovinah. Podjetjem zato priporočajo, naj v vseh svojih tržnih komunikacijah, kot so e-pošta, novice in blogi, dodajo povezavo do svoje Linkedin strani.

14. Pri trženju na Linkedinu podjetja premalo uporabljajo orodja, ki jih Link­edin ponuja za trženje in ciljno oglaševanje z raznimi filtri, kot so geografske omejitve, funkcija v podjetju ali dejavnost.

15. V trženje na Linkedinu podjetja ne vključujejo zaposlenih in sledilcev, da bi jim ti pomagali denimo z razširjanjem vsebine, svojih mnenj ali kako drugače.

16. Pri trženju na Linkedinu le redka podjetja že uporabljajo sponzorirane oglase in kampanje. Takšna orodja so na voljo, a za podjetja niso povsem brezplačna.

17. Škodljivo se ji zdi tudi, da podjetja ne analizirajo podatkov o sledilcih. Bodite pozorni na meritve in metriko posodabljanja stanja podjetja, da boste lahko bolj natančno komunicirali s strankami.

Dober zgled

Zgledujte se po ameriškem NetSuite Inc., vodilnem prodajalcu programskih rešitev za finance in računovodstvo v oblaku. Z uporabo orodja TeamLink je njihova prodajna ekipa doživela sedemkratno rast druge stopnje povezav na Link­edinu, s čimer so mrežo povezav svojega podjetja povečali s 15.730 na 115.891. Prodajni zastopniki so bolj navdušeni nad svojimi delovnimi mesti, ker vidijo hitre rezultate, kar jih motivira.

Več o LinkedIn delavnicah.

Ali se vam je zdel članek koristen? Da Ne



Nazaj