Poljska tradicionalni trg, ki še obeta

Poljska tradicionalni trg, ki še obeta

26. 11. 2013

Vir in informacije: www.izvoznookno.si, 8. 11. 2013, Avtor: Bojan Pivk

Poljska je največja članica EU iz nekdanjega vzhodnega bloka, in sicer z več kot 38 milijonov prebivalcev in hitro rastočim gospodarstvom, ki ga finančna kriza ni močno prizadela. Slovenija in Poljska imata dobro razvite gospodarske odnose, kljub temu pa je še kar nekaj priložnosti za sodelovanje, predvsem za fleksibilna mala in srednja podjetja.

Največ trgujemo z zdravili in gumami

Menjava med državama znaša 1,1 milijardo evrov, pri čemer približno 60 odstotkov odpade na slovenski izvoz. Večino izvoza Slovenija ustvari z zdravili in hišnimi aparati, največ pa uvozimo različnih izdelkov iz kavčuka in gume in vozil.

Priložnosti

Poljsko, kot rečeno, finančna kriza ni tako prizadela, njen bruto domači proizvod se je zviševal, bruto domači proizvod na prebivalca pa se je v treh letih povzpel s 50 odstotkov povprečja EU na 59 odstotkov povprečja EU. Poljska veliko dela na področju izgradnje infrastrukture, vendar je država na tem področju še vedno močno pod ravnjo EU, pa tudi "novih članic" v regiji.

Zato zagotovo priložnosti za slovenska podjetja ležijo na področju inženirstva, dobave različnega gradbenega materiala, stavbnega pohištva in rešitev, energetike, okoljskih rešitev, tudi upravljanje z odpadki, obnovljivih virov energije, informacijske tehnologije, dobav strojev za prehrambeno industrijo, avtomobilske industrije in orodjarstva.

Seveda pa je zaradi številčnega in starajočega prebivalstva zanimiv trg tudi za farmacevtska podjetja, podjetja s področja medicinskih pripomočkov in zdraviliškega turizma ter za pohištveno industrijo in vinarje.

Težave s sodstvom, neprožnim trgom dela in birokracijo
Poljska se v zadnjih letih trudi z izboljšanjem klime za tuje investitorje, vendar je dosegla le omejen uspeh. Tuji investitorji, podobno kot pri Sloveniji, poudarjajo na počasnost in neučinkovitost sodnega sistema, nefleksibilen trg dela, birokracije in neugodne davčne politike.

Vstop na trg

Poljska zaradi bližine, članstva v EU in tudi tradicionalnih odnosov ni tako zahteven trg, da slovenska podjetja ne bi mogla sama uspeti. Kljub temu pa ima nekaj posebnosti, med drugim tudi težave z gibanjem tečaja zlota. Ta se v zadnjih letih spreminja, tako da predstavlja izziv tudi za najbolj skrbno načrtovane prodajne programe, saj zahteva tudi spreminjanje cenovne politike.

Poljska si želi tujih investicij

Poljska si zelo želi pridobivati tuje investicije, kar ji tudi uspeva, saj vsako leto beleži precejšen priliv tujega kapitala. Poljska na državni ravni spodbuja tujce k vstopu v številne panoge, za katere namenja tudi precejšnje spodbude. V prvi vrsti gre tu za avtomobilsko industrijo, elektronsko in letalsko industrijo, biotehnologijo in raziskovalno razvojne projekte.

Dodatne informacije: Več informacij o možnostih sodelovanja in investicij najete na spletnem naslovu: www.paiz.gov.pl.

Ali se vam je zdel članek koristen? Da Ne



Nazaj