9 najpogostejših napak na spletni strani

9 najpogostejših napak na spletni strani

11. 05. 2010

Vir in informacije: http://blog.spletnik.si/, 5.5.2010, Avtor: Žiga Macedoni

Gotovo ste že kdaj naleteli na spletno stran, ki ste jo zaradi različnih razlogov z veseljem zaprli. To v praksi pomeni, da je ta spletna stran na vas naredila ravno nasprotni učinek od osupljivega vzklika »uau!«. Morda ste se ob vsem tem celo nasmejali in se vprašali »Kaj vse ljudje ne obesijo na splet?« Izdelovalec take spletne strani je gotovo naredil eno izmed devetih najpogostejših napak pri izdelavi spletne strani. Da jih ne boste delali tudi vi, si oglejte, katere so te napake!

Kakšna je vaša vstopna stran?

Zahtevne animacije in video vsebine, ki se odpirajo, ko nekdo pride na vašo spletno stran, so lahko trn v peti. Morda na prvi pogled izgledajo super, a včasih se slučajno ne naložijo zaradi počasne povezave. Tako bo obiskovalec obstal pred ekranom, kjer je vse na pol prikazano in zato bo seveda zaprl okno.

Je vaša spletna stran očesu prijazna?

Najbolj pogoste napake se dogajajo pri izbiri barvne sheme. Nametane in neprimerno izbrane kričeče barve bodo dosegle negativen učinek. Poleg tega morajo biti jasno razvidne linije (kje je glava, levi stolpec itd.). Ob tem priporočamo, da posamezne elemente ločite s črtami ali lepimi robovi.

Kaj pa je ta zvok?

Vsi zvoki na vaši spletni strani morajo imeti ročno predvajanje. Zvok, ki prileti kar od nekje, lahko obiskovalca preseneti ali celo prestraši in v paniki bo hitro zaprl brskalnik.

Se kdaj postavite v vlogo obiskovalca?

Pri pregledovanju spletne strani preveč mislite nase. Ne pazite dovolj dobro na to, kaj obiskovalci vaše spletne strani dejansko želijo ali potrebujejo. Tej napaki se boste najlaže izognili tako, da boste redno osveževali vaše vsebine in bili v stiku s svojimi obiskovalci.

Prodajate vašim kupcem in ne sebi!

Vsaka spletna stran nekaj prodaja in vaši obiskovalci so zato vaši kupci. S svojo predstavitvijo jih morate bodisi spraviti v smeh ali pa jih pripraviti do joka. Vsekakor prodajate svoje usluge njim in ne sebi.

Ali kupci razumejo vašo spletno stran?

Na vaši spletni strani mora biti jasno razvidno, s čim se ukvarjate ali kaj ponujate. Nejasne vsebine in oglasi kar vse povprek bodo vznejevoljile vaše obiskovalce in hitro bodo odšli drugam. Če imate za povedati še kaj drugega, uvrstite to pod podstran »dodatno«.

Ali so vaše vsebine primerne za spletno branje?

Zelo redko si kdo vsebine s spletne strani natisne. Večina se bere neposredno z ekrana. Zato odpadejo natlačena besedila, dolgi odstavki in dolge večstavčne povedi. Povejte bistvo, vmes prelomite vrstico ali pa dodajte kakšen presledek več.

Kakšne barve je vaše besedilo?

Besedilo roza barve na modri podlagi je izredno težko berljivo. In če nečesa ne morem oz. le s težavo preberem, bom informacijo iskal drugje, kar pomeni, da bom vašo spletno stran hitro zaprl. Barve besedila naj bodo čimbolj standardne in kontrastne.

Ali ste med pisanjem pozabili na slovnico?

No vsaj upam, da ne. Besedilo, kjer se prevečkrat pojavlja tiskarski škrat, bo seveda povzročil jezo pri obiskovalcu, kajti verjetno bo moral večkrat prebrati isti stavek, da ga bo razumel. Rezultat besedil brez lekture vam kot ponudniku storitve seveda ne bo pogodu.

Zgornja vprašanja so tako pomembna, da se je vredno po njih večkrat vprašati. Morda so na prvi pogled nepomembna, toda v praksi imajo veliko vlogo. Ker ne zahtevajo veliko znanja ali časa, jih je seveda vredno vedno upoštevati.

Ali se vam je zdel članek koristen? Da Ne



Nazaj