Na francoski trg s kakovostnimi in inovativnimi izdelki

Na francoski trg s kakovostnimi in inovativnimi izdelki

29. 10. 2013

Vir in informacije: www.izvoznookno.si, 17. 10. 2013, Avtor: Franja Zagorc

Francija ponuja neizkoriščene poslovne priložnosti tudi za slovenska podjetja. A pozor - na francoski trg, ki je eden bolj zahtevnih v Evropi, se je smiselno podati zgolj s kakovostnimi in inovativnimi izdelki.

Francija, drugo največje gospodarstvo v območju evra in poleg Nemčije glavni steber združene Evrope, je v drugem letošnjem četrtletju izšla iz recesije. Mednarodni denarni sklad ji za letos napoveduje 0,2-odstotno rast bruto domačega proizvoda, prihodnje leto pa naj bi se pospešila na odstotek.

Slovenija je v minulih letih uspela privabiti nekaj francoskih investicij, a tudi na francoskem trgu so že prisotna nekatera slovenska podjetja, npr. v avtomobilski industriji, električni in mehanični industriji, na področju bele tehnike, pa tudi tiskarstva.

Dodatno je k prepoznavnosti Slovenije zagotovo pripomoglo tudi letošnje evropsko prvenstvo v košarki, na katerega imajo Francozi brez dvoma lepe spomine, kar velja izkoristiti. Podporo tesnejšemu sodelovanju med državama je v preteklosti izrazila tudi politika - Borut Pahor je kot premier s francoskim predsednikom Nicolasom Sarkozyjem denimo podpisal strateško partnerstvo.

Francoski trg ima potencial v tržnih visoko kakovostnih segmentih, kjer so količine omejene, kar ustreza karakteristiki slovenskih malih in srednje velikih podjetij, ki ponujajo kakovostne in inovativne proizvode/storitve ter imajo omejene proizvodne kapacitete. Inovativnost je namreč nepogrešljiva za prodor in predvsem obstoj na zrelem in zahtevnem francoskem tržišču.

Priložnosti se odpirajo:

  • v strojni industriji
  • kovinsko-predelovalni industriji
  • turizmu
  • energetiki
  • farmaciji
  • informacijski tehnologiji
  • visoko inovativni nišni proizvodnji (npr. ultra lahka letala)

Slovenskim podjetjem, ki se odločijo za vstop na francoski trg, lahko pri predstavitvi in aktiviranju tržno-poslovnih vzvodov pomaga slovensko veleposlaništvo v Parizu. Tudi francosko tržišče svoje značilnosti. Ključni sta potrpežljivost in vztrajnost, predvsem pa poznavanje francoskega značaja in jezika.

Podjetja se lahko pri prodoru na francoski trg odločijo za ad hoc ali trajnejše povezovanje oz. grozdenje, kot je npr. Slovenski avtomobilski grozd, koristni pa so lahko tudi skupni branžni sejemski nastopi, s čimer lahko podjetja zmanjšajo stroške promocije. Za mlada podjetja, ki imajo ''high-end'' proizvode in ciljno specifično publiko, obenem pa ozek pas povpraševanja, je lahko individualen pristop bolj učinkovit.

V Franciji nudijo raznovrstne spodbude za tuje investicije:

  • s področja produktivnih investicij in novih zaposlitev (npr. državna pomoč v višini 10 odstotkov investicije srednje velikega podjetja oziroma 20 odstotkov v primeru malega podjetja)
  • s področja zaposlovanja (npr. časovno določena oprostitev plačevanja socialnih kotizacij)
  • spodbude za področje raziskav in razvoja (kritje stroškov investicij podjetja v raziskave, kupljenih licenc, splošnih stroškov raziskav in podobno, pri čemer lahko državne pomoči dosežejo tudi 40 odstotkov posameznega raziskovalnega projekta)
  • spodbude okolju prijaznim investicijam (konkretno to pomeni predvsem subvencioniranje nakupov zemljišč, zgradb in opreme za zmanjšanje onesnaženosti - celotni stroški lahko znašajo tudi 50 odstotkov ekoloških investicij velikih podjetij ter 60 odstotkov malih podjetij).

Dodatne informacije: Več informacij je dostopnih na spletnem naslovu: http://www.invest-in-france.org/us.

Ali se vam je zdel članek koristen? Da Ne



Nazaj