Brez pretehtanih odločitev lahko izvoz za podjetje postane le še ena težava več

Brez pretehtanih odločitev lahko izvoz za podjetje postane le še ena težava več

27. 08. 2013

Vir in informacije: Finance, 20. 8. 2013, www.finance.si, Avtor: Albina Kenda

Izvoz je dragocena priložnost za krepitev prodaje, ne more pa rešiti težav, ki jih ima podjetje na domačem trgu. Da na koncu celo izvoz ne postane vir težav, lahko podjetje prepreči z dobro analizo in izvoznim načrtom.

V krizi tudi podjetja, ki do zdaj niso izvažala, začnejo razmišljati o tej možnosti. Čeprav je izvoz metoda, s katero podjetje razprši prodajo in tako zmanjša odvisnost od domačega trga, tudi odločitev za izvoz prinaša poslovno tveganje. Zmanjšati ga je mogoče z dobro analizo možnega izvoznega trga, še pred tem pa z analizo, koliko je podjetje dejansko pripravljeno na izvoz.

Prvi izziv: izbrati pravi trg

V prvi fazi je smiselna analiza možnega izvoznega trga. Podjetje mora proučiti, ali lahko tam najde kupce za svoje proizvode oziroma po kakšni ceni, s kom bo moralo tekmovati na trgu ter tudi kakšni so pravni in drugi vidiki mednarodnega poslovanja (financiranje, zaščita intelektualne lastnine, ali bi moralo svoje izdelke za novi trg dodatno prilagajati...).

Drugi izziv: ugotovite, kaj veste in česa ne

Preden se podjetja lotijo izvoza, naj presodijo, ali je zanje izvoz prava možnost, predvsem pa pridobijo čim več znanja od podjetij, ki že izvažajo. Ali veste, kakšne transportne klavzule (Incoterms) obstajajo in katera bi bila primerna za določitev cen vašega blaga na tujem? Ali veste, kakšna je plačilna disciplina na tem trgu, kakšen način plačila boste zahtevali in koliko bi vas stalo zavarovanje izvoznih terjatev?

Tretji izziv: dovolj ljudi in denarja za razvoj trga

Prvi pogoj je izbira za izvoz primernega, konkurenčnega proizvoda, po katerem na ciljnem trgu dejansko povprašujejo. Hkrati mora podjetje imeti dovolj ljudi z znanjem in primeren sistem administracije, da bi zmoglo povečan obseg proizvodnje in prodaje. Proučiti mora, ali ima vire za razvoj novega trga: ali ima dovolj denarja za prilagajanje izdelkov ali njihove embalaže, pa tudi za promocijo na trgu, kjer poznajo tekmece, njega pa ne.

Četrti izziv: izbira metode za vstop na nov trg

Podjetje se v izvoz lahko poda prek različnih kanalov, le samo pa lahko presodi, kateri bo zanj najučinkovitejši, saj je to odvisno tako od narave proizvodov kot denarja, ki je na voljo. Lahko se odloči za neposreden izvoz do končnega porabnika, morda poišče posrednika ali pa distributerja, lahko odpre predstavništvo. Ne nazadnje lahko na novem trgu zažene proizvodnjo.

Ali se vam je zdel članek koristen? Da Ne



Nazaj