Kaj je "bootstrapping"?

Kaj je "bootstrapping"?

09. 07. 2013

Vir in informacije: Zavod mladi podjetnik, 9. 7. 2013, http://mladipodjetnik.si/, Avtor: Maja Borštnik

Startup podjetniki na začetku večinoma zelo težko dobijo investitorja, ki bi finančno podprl njihov projekt, zato podjetje zgradijo zgolj na podlagi svojih osebnih prihodkov in prihrankov ter s čim večjim "zategovanjem" stroškov. Govorimo o t. i. bootstrappingu.

Po principu "bootstrappinga" je nastalo veliko zelo uspešnih in znanih podjetij, med njimi so na primer vsem znani giganti Apple, Coca Cola, Dell, Hewlett-Packard in Microsoft. Še danes večina startupov sledi temu načinu, predvsem zaradi dejstva, da nimajo druge možnosti ali pa zaradi tega, ker na ta način obdržijo več svobode in nadzora nad svojim podjetjem.

Prednost "bootstrappinga" je predvsem v tem, da startup podjetnik obdrži poln delež lastništva svojega podjetja, hkrati pa je povsem neodvisen od zunanjih investitorjev ali bank. To pa po drugi strani predstavlja tudi veliko tveganje, saj je na začetku edini vir prihodkov prav podjetnik sam.

Poglejmo si, kako lahko izboljšamo verjetnost za uspeh startup podjetja, ki se financira po principu "bootstrappinga".

Najprej moramo preveriti, ali imamo dovolj dobro poslovno idejo. Da bi to izvedeli, moramo za mnenje povprašati ne le naše znance in sorodnike, temveč predvsem naključne posameznike, ki bi lahko predstavljali naše potencialne stranke. Na podlagi njihovih mnenj moramo določiti, ali naša poslovna ideja in poslovni načrt potrebujeta dodelavo, v primeru, da to drži, pa jo moramo čimprej opraviti. Za nasvet lahko povprašamo tudi kakšnega mentorja ali strokovnjaka iz panoge, ki je blizu našemu produktu, saj bomo le tako dobili dovolj realno in objektivno mnenje.

Veliko se moramo posvečati tudi našim strankam. Za začetek si postavimo vprašanja: "Kdo so naše stranke?", "Kje jih lahko najdemo?", "Kako bomo pridobili nove stranke?", nato pa poskušajmo s čim boljšim produktom povsem zadostiti njihovim pričakovanjem oziroma jih še preseči. Tako bomo gotovo dobili veliko število pozitivnih referenc, dobra beseda o našem podjetju pa se bo širila kot blisk!

In še za konec - bistvo "bootstrappinga" je tudi v tem, da vsak zaslužen evro reinvestiramo nazaj v rast in razvoj podjetja. Na začetku ne skrbite za profitabilnost - šele v tistem trenutku, ko boste imeli odličen in dodelan produkt, se lahko začnete spraševati o načinih, kako bi povečali svoj profit.

Vir: Inc.com in BusinessDictionary

Ali se vam je zdel članek koristen? Da Ne



Nazaj