7 nasvetov, kako in kje se lotiti novega posla

7 nasvetov, kako in kje se lotiti novega posla

12. 03. 2013

3 0
Koristnost članka
3 oseb je članek označilo kot koristen.

Vir in informacije: Finance, 8. 3. 2013 , www.finance.si, Avtor: Barbara Škrinjar, Iztok Hočevar

Bi radi začeli nov posel, pa ne veste, kako se ga lotiti? Vas zanima, katere panoge so najobetavnejše?

1. V kaj se vam splača vlagati

Vse več priložnosti ponuja medicina, obetavne so tehnologije v športu in razvoj medicinskih naprav, pa biotehnologija in zelene tehnologije oziroma alternativni viri energije. Še vedno se nadaljuje rast poslovnih priložnosti v informacijski tehnologiji, predvsem na spletu in pri pametnih telefonih. Razvoj prodornih zagonskih (start-up) podjetij je rešitev tako za brezposelne kot tudi gonilo gospodarskega razvoja.

2. Ustvarite zgodbo

Preproste ideje, ki se nanašajo denimo na ročna dela, res niso start-upi, a najdejo kupce na trgu, če prinašajo zgodbo. Takšen je primer starejše gospe, ki se je po izgubi zaposlitve v tekstilni industriji začela ukvarjati z ročnimi deli. Dekorativne izdelke domače obrti je zelo težko prodati. A gospa se je domislila zgodbe o drevesu želja: iz kovinske žice je izdelala drevo, ga nalepila na kamen in na veje obesila pozlačene lističe. Vedno, ko se ti izpolni želja, lahko odtrgaš list. Na prvem sejmu, kjer je predstavila svoj izdelek, je prodala vse.

Kako lahko ustvariš nekaj inovativnega, če nimaš vrhunskega znanja. Ni treba biti doktor znanosti, spomnite se samo osnovnih zakonitosti življenja. Če pustiš nekaj kovinskega poleti na soncu, se boš opekel, ko boš poskušal predmet vzeti v roke. To znanje fizike je bilo dovolj, da je ameriški podjetnik izdelal Coffee Joulies - kovinske kroglice v obliki kavnega zrna, ki jih lahko vržeš v svoj kavni lonček. Kava bo tako ostala topla precej dlje časa. Na Kickstarterju, kjer podjetniki zbirajo denar za inovativne projekte, je dobil 300 tisoč dolarjev, svoj izdelek pa uspešno trži prek spleta.

3. Poiščite zglede v tujini

Po svetu se trenutno največ dogaja na področju povezanih naprav. Lep primer so recimo različni okoljski senzorji za hišo, ki jih lahko spremljate prek mobilnika in drugih naprav, kar zagotavlja kakovosten osebni stik na daljavo, ki mu rečejo telepresence. Predvsem na področju 'navzočnosti na daljavo' zdaj prevladujejo različni robotki in drugi elektronsko vodeni stroji, ki jih lahko preprosto nadzoruješ prek mobilnih naprav. Vse več start-upov se torej osredotoča na povezavo med realnim in virtualnim svetom.

Zelo priljubljeno zagonsko podjetje v San Franciscu je trenutno Uber, ki je optimiziral taksi storitev. Prek mobilnega telefona sporočite, kje in kdaj naj vas taksist počaka, optimizirano pa je tudi plačilo - podjetje preprosto pobere denar z vaše kreditne kartice, primer uspešnega start-upa, ki rešuje vsakdanje zagate.

4. Personalizacija

Časi družabnih omrežij in podobnih spletnih rešitev so, minili, zato so se prodorni razvijalci podjetniških idej v Silicijevi dolini premaknili korak naprej. Vse več je personalizacije, kar pomeni, da moraš prek različnih spletnih družabnih omrežij o porabniku izvedeti čim več in mu potem ponuditi personalizirano rešitev njegovega težave. V tem primeru ne gre le za zbiranje podatkov kot pri družabnih omrežjih, temveč tudi za njihovo uporabo.

5. Poiščite rešitve za podjetja (B2B)

V tujini so vse pogostejši mali start-upi, ki rešujejo težave podjetij - gre torej za posel B2B (business to business).

6. Razvijajte prototip skupaj s stranko

Za katere storitve bi bili ljudje pripravljeni plačati, ni mogoče predvideti. Zato že v času snovanja izdelka ali oblikovanja storitve aktivno vključite morebitne stranke.

7. Preverite idejo na trgu, potem iščite vlagatelje

Če je prototip dober, denar ni težava. Podjetništvo se lahko začne tudi brez začetnega kapitala. Podjetnik, ki hoče denimo začeti prek spleta prodajati neki izdelek, bi ponavadi razvil spletno trgovino in nakupil zalogo. Nato bi se začel oglaševati. Bolje bi bilo, če bi najprej uporabil katero izmed brezplačnih orodij za izdelavo spletnih trgovin, recimo angleški Shopify ali slovenski Shopamine, nato pa prek Facebooka morebitne kupce povabil, naj izdelek naročijo. Tako bi hitro preveril, ali na trgu obstaja potreba po tem izdelku, še preden bi zapravil denar. Skoraj nikoli denarja ne boste dobili za idejo, ampak boste vlagatelja pritegnili pozneje, ko bo vaš izdelek že na trgu.

Ali se vam je zdel članek koristen? Da Ne



Nazaj