Strah pred neuspehom ubija kreativnost

Strah pred neuspehom ubija kreativnost

13. 11. 2009

Vir in informacije: Delo, 10.11.2009, http://www.delo.si/, Avtor: Barbara Pavlin

Prvi poslovni stand-up

Sveža in izvirna oblika podajanja poslovnih znanj in podjetniških izkušenj - Poslovnih igralcev naj trenutne gospodarske razmere ne zavirajo, temveč naj jim bodo v dodatno spodbudo

Javna agencija za podjetništvo in tuje investicije (JAPTI) je skupaj z ministrstvom za gospodarstvo včeraj v prostorih Gospodarske zbornice Slovenije izpeljala prvi »Poslovni stand-up« - prvo konferenco o vrhunskih slovenskih poslovnih igralcih in njihovih potezah. Gre za svežo, izvirno obliko podajanja poslovnih znanj in podjetniških izkušenj, s čimer sta pobudnika konference hotela pripomoči k spodbujanju konkurenčnega slovenskega podjetništva. Če strnemo misli, izkušnje, nasvete poslovnih igralcev, ki jih trenutne gospodarske razmere ne zavirajo, temveč so jim še v dodatno spodbudo, da s sodobnimi poslovnimi metodami uspešno vodijo svoje posle, dobimo nekaj skupnih imenovalcev: drznost, inventivnost, kakovost, vlaganje v znanje, odzivnost, celovitost storitve.

Kot se za šov stand-up spodobi, je bil v program vključen VIP-nastop z eminenco slovenskega gospodarstva v živo. V tej vlogi se je včeraj preizkusil ribniški poslovnež Janez Škrabec, ki je navzoče spomnil, da se ne smemo preveč zanašati na uspehe od včeraj. »Način od včeraj ni nujno porok za uspeh za danes, jutri ali pojutrišnjem,« pravi Škrabec. Poleg tega še meni, da je največji sovražnik motivacije, kreativnosti strah pred neuspehom, kar je v Sloveniji zelo prisotno.

Da je pogoj za uspeh v neuspehu, mu je v drugem delu programa pritrdil tudi Jure Bricman, lastnik znamke porcelana Catbriyur, ki ga ima tudi angleška kraljica. Kot pravi Bricman, se v svojem poslu vsak dan prilagaja trgu, ki je zelo živ organizem. »Če smo v ZDA lahko prodajali določene skodelice in mislili, da jih bomo lahko tudi v Italiji, smo se zmotili, saj so bile te za prodajo na italijanskem trgu pol centimetra previsoke. Niso šle pod avtomate za kavo. Gre za drugačno kulturo pitja kave. Na ta vidik je treba biti pri prodaji izdelkov na posameznih trgih zelo pozoren,« je v anekdoti pojasnil Bricman. Opozoril je, da je treba vsak dan sproti zaznati, kaj se na trgu dogaja, in se temu prilagajati, tako kot to počne španska Zara. Predvsem je treba znati prisluhniti kupcu. »Od kupcev se da marsikaj izvedeti za lastno inventivnost,« je prepričan Andrej Orožen, direktor letošnje srebrne gazele Dewesofta iz Trbovelj, ki med drugim svoje programe prodaja ameriški Nasi. Pravi, da veliko denarja vlagajo nazaj v podjetje, v razvoj novih izdelkov.

In kakšen je nasvet Gregorja Pintarja, direktorja podjetja Senčila Bled in rejca arabskih konj? »Delajte tisto, kar vas veseli, kajti če delaš nekaj na silo, je to kot šprint, potrebujete pa tek na dolge proge. Če je strast, želja, bo gotovo uspelo.« Glede primerjave dela v podjetju in v hlevu pa pravi, da sta v obeh primerih potrebna podrejenost in ustvarjanje zaupanja. Senčila Bled izstopajo po inventivni ponudbi senčil, ki so jo razširili na dekorativna senčila, in celovitosti storitve. Ta je značilna tudi za mednarodno uspešno podjetje Sibo G, ki proizvaja plastično zapiralno embalažo za več kot 100 stalnih naročnikov, med katerimi sta tudi GlaxoSmithKline in Procter & Gamble. Kot pravi direktor podjetja Boštjan Šifrar, veliki kupci iščejo izvajalce z znanjem. GSK pa se je zanje odločil zaradi odzivnosti, kakovosti in konkurenčnih cen. Podjetnike oz. poslovneže je »zasliševala« poslovna žirija, v kateri so sedeli Marko Jaklič, profesor z ljubljanske ekonomske fakultete, Nenad Savič, predsednik strokovnega sveta Slovenske fundacije za poslovno odličnost, in Janko Medja, član uprave UniCredit banke, in Primož Inkert, direktor agencije PM, poslovni mediji.

Utrinki s predavanj 1. poslovnega stand-up(a) v oddaji Med poslovnimi krivuljami na VAL-u 202.

Ali se vam je zdel članek koristen? Da Ne



Nazaj