Kako vstopiti na italijanski trg

Kako vstopiti na italijanski trg

06. 11. 2012

Vir in informacije: Finance, 25.10.2012, www.finance.si, Avtor: Špela Mikuš

Če ne govorite italijansko in ne ponujate izdelka, ki po kakovosti ali ceni močno odstopa od precej cenjene domače ponudbe, vam na italijanskem trgu ne bo uspelo. Najlažje nanj vstopite s pomočjo trgovskega agenta, morebitne italijanske partnerje pa vestno preverjajte.

Poudarki

Glavni prednosti Italije sta, da je to velik trg in še v naši bližini.

Italijani ljubijo dizajn in dodano vrednost

Italijanom so pomembni izdelki z visoko dodano vrednostjo. Za italijanski trg so primerni produkti, s katerimi vam je nekje že uspelo. Italijani so zelo zahtevni v zvezi z dizajnom, hkrati pa zelo zvesti lokalnim dobaviteljem. Če si želite uspeha v Italiji, mora biti vaš izdelek cenejši ali pa veliko boljši od domačega. Če boste ponudili izdelek, ki bo le malo cenejši od domačega, po kakovosti pa bo na podobni ravni, se bodo Italijani raje odločili za domačega ponudnika.

Slovensko podjetje, ki želi vstopiti na italijanski trg, se mora zavedati, da je ta večinoma nasičen. Slovenija ni znana, torej njeni izdelki in storitve nimajo posebnega imidža kot denimo nemški, zato se mora slovensko podjetje za uveljavitev toliko bolj potruditi.

Pri trženju ne varčujte in raziščite trg

Slovenskim podjetjem svetujejo, naj vnaprej preverijo značilnosti področja, na katero vstopajo – tekmece, razvitost področja, morebitne monopole. Podjetja morajo biti dobro organizirana in dobro pripravljena na vstop. Posebno pozornost je treba nameniti trženju. Prodajniki naj vsekakor obvladajo italijanščino. Še posebno na začetku so pomembne naložbe v trženje, saj so Italijani zvesti lokalnim blagovnim znamkam.

Obiščite specializirane sejme

Sejmi so redna poslovna praksa v Italiji. V zvezi s posameznimi sektorskimi značilnostmi je dobro preveriti, kje v Italiji so največji sejmi; večinoma so v Milanu, Bologni, Cremoni, Veroni, Torinu in Rimu. Specializirani sejmi so pogosto najboljša možnost za navezovanje stikov, saj razna združenja pogosto ščitijo lokalna podjetja. Največ informacij o sejmih podjetniki najdejo na spletni strani: www.aefi.it.

Odločite se, kje boste prodajali

Del načrtovanja o vstopu na trg je tudi jasna odločitev, na kateri del Italije želite vstopiti. Sever Italije je bolj razvit in tu je tudi večina slovenskih izvoznikov. A tudi na jugu so priložnosti, še zlasti če želite na italijanski trg vstopiti s končnimi izdelki. Za proizvodnjo je sever Italije res boljši, za končne izdelke pa je ugoden tudi jug.

Več možnosti: agent, distribucija, podružnica

Odločite se, kaj želite - iskati agenta, distributerja ali ustanoviti podružnico. Na italijanski trg je najlaže vstopiti s pomočjo trgovskih agentov, ki so razširjeni po regijah, podjetje pa 'prodajajo' naprej. Vse uredite z njimi in prek njih, hkrati pa že na začetku določite, kako bodo delali za vas. V 90 odstotkih ne morate sami priti do stika s podjetji in tu vam pomaga trgovski agent. Vendar bodite previdni tudi pri izbiri. Dobro je, da ima agent izkušnje iz vaše panoge, a ob tem se zavedajte, da skupaj z vami 'prodaja' tudi druga podjetja iz vaše panoge.

Bodite na tekočem z delovnopravno zakonodajo

Poznavanje italijanske zakonodaje je odločilno, zato morate biti s spremembami - tako kot na vseh tujih trgih - na tekočem, še posebno pri delovnopravni zakonodaji. Z Italijani in njihovo zakonodajo se ne smete šaliti. Kazni za kakršnekoli napake in kršitve so zelo visoke. Zato svetujejo, da imate dobrega računovodjo, dobrega odvetnika, dobro je tudi, da imate v podjetju zaposlenega domačina, ki bo spremljal spremembe v zakonih. Pri storitvah morate v Italiji pridobiti ustrezno identifikacijsko številko za DDV in se držati tudi zakonodaje o varnosti pri delu.

Pripravite se na zapleteno birokracijo

Če mislite, da imamo v Sloveniji ogromno birokracije, boste nad Italijo neprijetno presenečeni - tam je je še veliko več. Svetujejo, da v ta namen poiščete zunanjo pomoč. Zelo pomembno je tudi dosledno upoštevati določbe varnosti pri delu, ki niso povsem enake kot v Sloveniji. Pristojne službe namreč to dnevno nadzorujejo in kazni so zelo visoke.

Promocijsko gradivo naj bo v italijanščini

Znanje angleščine pri Italijanih v zadnjih letih napreduje, a je poznavanje italijanščine ne le zaželeno, ampak skoraj nujno. Vsaj en zaposleni naj res dobro obvlada italijanščino. Obvezno morate pripraviti ustrezno predstavitveno gradivo v italijanskem jeziku ter dober italijanski prevod spletne strani slovenskega podjetja. To sta prvi vizitki za morebitne partnerje. Pri premagovanju jezikovnih ovir vam lahko na pomoč priskočita trgovski agent in tudi slovenska manjšina v Italiji, obrnete pa se lahko še na slovensko veleposlaništvo, gospodarski urad v Milanu ter na Slovensko deželno gospodarsko združenje.

Več poslovnih informacij o Italiji najdete tudi na spletni strani Izvozno okno.

Elektronski dokumenti:

Ali se vam je zdel članek koristen? Da Ne



Nazaj