Facebook ni trgovina s 500 mimoidočimi

Facebook ni trgovina s 500 mimoidočimi

04. 09. 2012

Vir in informacije: Finance, 27. 8. 2012, www.finance.si, Avtor: Stane Petavs

Facebook je v Sloveniji daleč najbolj razširjeno družabno omrežje, zato tako rekoč ni podjetnika, ki ne bi tako ali drugače začel tržiti na tej spletni strani. Možnosti je več, katera pot je najboljša?

Na Facebooku (FB) so učinkovitejši tisti oglasi, ki vodijo na profil podjetja, ki tudi oglašuje. Torej pred odločitvijo za oglaševanje poskrbimo za urejeno stran podjetja na FB, s čimer bomo ustvarili boljši stik s spletnim obiskovalcem. Uporabniki namreč neradi zapuščajo FB, ko so enkrat tam, hkrati pa to lahko izkoristimo za viralne dejavnosti.

Twitter za tujino

Kaj pa druga družabna omrežja? Oglaševanje na Twitterju lahko uporabimo za hitrejše pridobivanje sledilcev. Tu so aktivnosti predvsem odvisne od tega, ali podjetje posluje tudi v tujini, saj v Sloveniji uporaba Twitterja ni tako množična in je dovolj, da energijo usmerimo v kakovostne objave.

LinkedIn je v nasprotju s FB poslovno družabno omrežje. Primerno je za oglaševanje ponudbe podjetjem in omogoča zelo natančno ciljanje. Ustvarjanje dobre podobe podjetja na LinkedInu nam lahko pomaga tudi pri iskanju dobrih kadrov, ko jih potrebujemo.

Neplačano oglaševanje

Družabna omrežja so za podjetnike zanimiva zlasti za- to, ker si je veliko oglaševanja mogoče narediti brezplačno. Neplačanemu oglaševanju bi bilo bolje reči »neoglaševalske dejavnosti«. Te temeljijo na ustvarjanju ali poustvarjanju vsebin. Pri tem gre lahko za:

  • informativno vsebino: komentarje, samostojne članke, povezave na kakovostno vsebino …
  • promocijske dejavnosti: objavljanje akcij, novosti, nagradnih iger …
  • neposredno komuniciranje: mreženje, odgovarjanje na poizvedbe kupcev, pomoč pri nakupu, reševanje reklamacij, kriznih položajev.

Vsiljivost

Niso redki, ki z aktivnostmi na Facebooku pretiravajo in postanejo vsiljivi. Za uspešno komuniciranje in v izogib negativnim učinkom je pri aktivnostih na družabnih omrežjih treba biti odgovoren, torej se moramo držati pravil o tipu, vsebini in pogostosti objav. To pa vsaj iz dveh razlogov:

  • ker gre za navezovanje dolgoročnih odnosov s ciljno javnostjo,
  • ker so objave na internetu trajne, se moramo zavedati, da lahko neprimerna aktivnost v prihodnosti tudi negativno vpliva na podjetje.

Na družabnih omrežjih se moramo tako kot v fizičnem svetu zavedati, da ciljna javnost niso kar vsi uporabniki FB ali Twitterja. Če imamo cilj pridobiti pet tisoč privržencev na FB, si predstavljajmo, da je to podobno, kot bi vodji trgovine zadali nalogo, naj pripelje 500 naključnih mimoidočih v trgovino. Potem pa se v trgovini z vrtnarsko opremo znajde 500 ljudi, polovica od teh pa jih sploh nima vrta. Si želimo takih obiskovalcev.

Najnovejše usmeritve

Družabna omrežja, ki so v Sloveniji primerna za oglaševanje oziroma trženjske aktivnosti, so predvsem FB, Twitter in LinkedIn. Na FB je zdaj vsekakor v ospredju gradnja aplikacij, prek katerih izvajamo nagradne igre in predstavljamo bogate vsebine. LinkedIn s prenovljeno naslovnico sledi FB in zdaj bolje predstavlja aktivnosti uporabnikov. Twitter ostaja zvest svojim temeljem in je vodilni pri sporočanju novic.

Ali se vam je zdel članek koristen? Da Ne



Nazaj