Kako naj gre mlado podjetje na tuje trge

Kako naj gre mlado podjetje na tuje trge

05. 06. 2012

Vir in informacije: Finance, 28. 5. 2012, www.finance.si, Avtor: Špela Špiler

Izdelek začnite prodajati že v fazi razvoja in ga prilagodite željam kupcev

Če imate dobro poslovno idejo, pojdite z njo na največji trg z veliko konkurenco in ugotovite, koliko je tam vredna. Glede na to lahko svoj izdelek prilagodite potrebam kupcev.

1. Nehajte razvijati, začnite prodajati: Če boste končali svoj izdelek in ga šele potem preizkusili na trgu, boste prepozno ugotovili, kaj želijo kupci. S tem boste imeli dodatne stroške za prilagajanje izdelka trgu, ljudje pa zanj ne bodo želeli plačati, dokler ne bo oblikovan po njihovih željah. V stiku s trgom lahko ugotovite, kaj si porabniki želijo. Temu morate prilagoditi svojo idejo, ne pa do konca vztrajati pri prvotni zamisli.

2. Kupce v tujini začnite iskati takoj: Zaradi močne konkurence in hitrega razvoja tehnologije je pomembno, da podjetja hitro prepričajo morebitne stranke o nakupu njihovega izdelka, tudi če je še v fazi razvoja, saj je čez 12 mesecev lahko za to že prepozno. Zaradi krajših poletnih praznikov v ZDA se produktivnost vaših tekmecev poleti ne bo tako zmanjšala kot v Evropi.

3. Poiščite partnerje (iz Slovenije ali tujine) za nastop na tujih trgih: Z njimi boste dobili dodaten denar, reference in dostop do baze strank na tujih trgih. Bodite pozorni, katere in koliko partnerjev si izberete: preveč partnerjev vam bo vzelo preveč časa za medsebojne pogovore. Težava je, da nekateri več časa porabijo za analizo trga kot za prodajo.

4. Opredelite svojo ciljno skupino kupcev in se specializirajte: Zaradi visokih stroškov prodaje se osredotočite na prodajo izdelka natančno določeni skupini kupcev (inženirji, odvetniške pisarne, frizerski saloni ...), ustvarite si bazo kupcev in spoznajte prodajne poti.

5. Če želite dostop do množičnega trga, predstavite izdelke na tematskih (avtomobilskih, IT- in drugih) sejmih v tujini, ki niso dragi in kjer boste našli morebitne stranke ali partnerje: Množičnemu trgu pojasnite tudi, kako vaš izdelek izboljšuje komunikacijo in je logična nadgradnja zdajšnjih izdelkov (kot so bili etuiji za mobilne telefone logična nadgradnja množične uporabe mobitelov).

6. Za distributerje se odločite, če imate dober (preverjen) tržni izdelek in na trgih, ki za vas niso najpomembnejši: Na pomembnih trgih in pri izdelkih, za katere še ne veste, ali se bodo prodajali, sami iščite stranke, saj so distribucijski kanali slabi pri »učenju« in svetovanju pri razvoju izdelka glede na želje kupcev. Tako boste imeli bazo strank »varno v svojih rokah«.

7. V bolj zaprtih industrijah (avtomobilski, medicinski, vojaški ...) in javni upravi so vaša prednost cenejši, boljši izdelki in hitrejše oblikovanje izdelka, ki ga kupci potrebujejo: Avtomobilska industrija za inovacije potrebuje od tri do pet let. Zaprtim industrijam zaradi njihovih velikih proračunov in števila zaposlenih ne boste mogli konkurirati s kakovostjo razvoja, lahko pa jim s hitrostjo.

Ali se vam je zdel članek koristen? Da Ne



Nazaj