Najpogostejše napake start-up podjetij

Najpogostejše napake start-up podjetij

10. 01. 2012

Vir in informacije: Zavod mladi podjetnik, 11.11.2011, http://mladipodjetnik.si/, Avtor: Blaž Kos

Odpreti podjetje je s postopkovnega vidika dandanes verjetno najlažje v celotni zgodovini človeštva. Na VEM točki lahko v nekaj dneh odprete svoje lastno podjetje in postanete podjetnik. Po drugi strani pa je dandanes v celotni zgodovini človeštva najtežje uspeti v podjetništvu.

Zaradi nasičenih trgov, globalne konkurence, nestabilnega poslovnega okolja in mnogih drugih podobnih faktorjev, ki otežujejo uspeh v podjetništvu, potrebujemo izjemno dobro strategijo rasti in razvoja posla. In seveda - kanček sreče.

Kljub težavnosti uspeha v podjetništvu se moramo vseeno zavedati, da je danes več priložnosti na trgih kot kdaj koli. Podjetniške priložnosti v 21. stoletju lahko primerjamo z avtobusi. Vedno namreč pridejo nove in nove priložnosti.

Prevelik podjetniški optimizem

Na začetku podjetniške poti se je potrebno izogniti prevelikemu podjetniškemu optimizmu. Velika večina podjetij v prvih nekaj letih propade. To pomeni, da bomo v podjetništvu morali verjetno vztrajati in kljubovati mnogim podjetniškim zgodbam, da bomo prišli do uspeha. Malo podjetnikom uspe v prvo. Pri tem predvsem ne smemo precenjevati prihodkov ter podcenjevati stroškov, kar se pogosto dogaja. V finančnem načrtu je smiselno, da prihodke delimo z dve ali s tri, z enakim številom pa množimo stroške.

Zaljubljenost v idejo

Podjetniki so pogosto na nek način zaljubljeni v svojo idejo. Iz osebnega življenja pa je večini znano, da je ljubezen zelo sladka, a kaj hitro lahko tudi zelo grenka, saj na nek način idealiziramo situacijo. Ideje v katere so podjetniki zaljubljeni so pogosto tiste, ki njim samim rešujejo problem, torej gre za rešitve, ki jih sami vestno uporabljajo. Pri tem ne smemo posplošiti in predvidevati, da bodo vsi, ki imajo enak problem, to našo rešitev tudi uporabljali. Zato je vsako poslovno idejo potrebno preveriti najprej v neki splošni analizi oziroma raziskavi, na koncu pa je trg tisti, ki presodi ali obstaja potreba po rešitvi ali ne.

Prav tako se moramo zavedati, da še noben poslovni načrt ni preživel stika s trgom. V največ primerih so rezultati bistveno slabši. Najboljše za podjetnika je, da čim prej skuša pridobiti prve stranke - seveda s čim manj stroški.

Prepisovanje prevelike teže poslovni ideji

Podjetniki pogosto pripisujejo preveliko težo poslovni ideji. Vsekakor je ideja pomembna in na podlagi le-te podjetje potrebuje čim močnejšo kompetenco ter diferenciator. Gre torej za določen zbir znanja, ki ga konkurenca ne more z lahkoto skopirati, in nekaj, kar nas jasno loči od konkurence. Kljub vsemu je ključ do uspeha v izvršnosti oziroma še bolj v dostopu in razumevanju strank. Dobra ideja je pomembna, izvršnost ključna, najpomembnejše pa so dejanske stranke. Danes ni več problem nekaj narediti, temveč prodati. Zato se mora podjetnik veliko bolj kot sami ideji posvetiti temu, kako bo svojo rešitev prodal strankam. Premisliti mora, v čem bo najboljši na svetu in kako se bo razlikoval od konkurence.

Pomanjkanje podjetniškega znanja

Veliko investitorjev tveganega kapitala investira zgolj v serijske podjetnike, ker se močno zavedajo pomena podjetniških izkušenj. Vendar pa podjetniške izkušnje lahko pridobimo zgolj s tem, da se podamo v podjetništvo. Dobre poslovne odločitve so posledica izkušenj, vendar so izkušnje posledica slabih odločitev. Torej se je potrebno slej kot prej vreči v vodo in pričakovati, da bomo na začetku delali napake.

Pomembno je, da pri tem ne zagrizemo v prevelik zalogaj. Izkušnje moramo pridobivati sistematično in se postopoma lotiti izziva za izzivom. Mogoče je v začetku celo bolje, če začnemo s kakšnim projektom ali popoldanskim poslom kot pa, da se na polno podamo v podjetništvo. Vse to je odvisno predvsem od tega, kako hitro se učimo.

Slaba kontrola nad financami

Podjetniki pogosto zanemarjajo pomen marketinga, še bolj pa pomen financ v podjetju. Pomanjkanje skrbne kontrole nad financami je eden izmed pogostih razlogov, zakaj podjetja propadajo. Nujno je, da podjetnik izbere izjemno dobro računovodstvo in mogoče celo finančnega direktorja za občasno svetovanje, predvsem pa je potrebno že od začetka poslovanja vzpostaviti dobro kontrolo nad stroški. Če ne pazimo na stroške, smo lahko kaj hitro pod vodo. Načrtovani prihodki so namreč kot omenjeno velikokrat nižji, potem pa so tukaj še neplačila, reklamacije, nepredvideni stroški ipd. Tako lahko zelo hitro podjetje spravimo na napačne tire.

Ali se vam je zdel članek koristen? Da Ne



Nazaj