Če ne plačajo računa, ukrepajte takoj

Če ne plačajo računa, ukrepajte takoj

22. 01. 2010

1 0
Koristnost članka
1 oseb je članek označilo kot koristen.

Vir in informacije: Finance, 7.1.2010, www.finance.si, Avtor: Albina Kenda

Račune najtočneje plačujejo nemška podjetja, slovenska so kar redna, ko zamujajo, pa zamujajo najbolj

Med podjetji iz šestih največjih ekonomij v EU so nemška tista, pri katerih je največja verjetnost, da bodo račune poravnala v roku. Slovenska podjetja so pri plačilu računov kar disciplinirana, med zamudami pa so prav njihove najdaljše.

Pri bonitetni hiši Dun & Bradstreet (D & B) so objavili podatke o plačilni disciplini v šestih največjih zahodnih članicah v EU (Nemčiji, Franciji, Italiji, Nizozemski, Španiji in Veliki Britaniji).

Kot ugotavlja D & B, je bil delež podjetij, ki pravočasno plačujejo račune, v tretjem četrtletju lani največji v Nemčiji, in sicer 54,1-odstoten. Slovenska podjetja so se po podatkih, ki jih zbirajo pri bonitetni hiši I, d. o. o., dobro izkazala, saj jih je novembra lani račune pravočasno plačalo kar 44 odstotkov. Največjo plačilno nedisciplino pa so pri D & B ugotovili v Veliki Britaniji - tam v dogovorjenih rokih račune plača manj kot četrtina podjetij.

Zamude najdaljše v Sloveniji

Med podjetji, ki v opazovanih sedmih državah pri plačilu računov zamujajo, so povprečne zamude najdaljše v Sloveniji. Po podatkih bonitetne hiše I je lani novembra povprečna zamuda v Sloveniji dosegla 27 dni, medtem ko je bila lani zamuda najkrajša na Nizozemskem, in sicer 16 dni.

Odlašanje z ukrepi manjša možnosti za poplačilo

Danes so podjetja vesela vsake prodaje, še bolj kot ponavadi, a tudi tveganja za neplačilo blaga so večja kot običajno. Zato je prvo zlato pravilo preveriti boniteto prihodnjega (sedanjega) kupca, saj si podjetje lahko tako prihrani kup glavobolov, svetuje Marko Batista iz Bonitetne hiše I. Če podjetje ugotovi, da kupcu ne gre zaupati, mu bo blago dobavilo šele po plačilu. Če je partner sicer vreden zaupanja, mu podjetje pač ponudi običajne plačilne pogoje. Če računa ne plača, je treba ukrepati takoj.

Opomnite blago, a takoj razmislite o vseh opcijah

"Ukrepati je treba že prvi dan po roku, ko bi račun moral biti plačan," svetuje Batista, saj si z vsakim dnem odlašanja podjetje manjša možnost, da bo dobilo denar. A nikar takoj na nož - najprej naj podjetje dolžniku pošlje blag pisni opomin in mu priloži račun.

Že takoj pa naj na novo preveri, ali kupec ni zašel v težave, saj je denimo trimesečni plačilni rok dovolj dolg, da se je njegovo finančno zdravje spremenilo. Opominu naj sledi prijazen klic, a ne pozneje kot tri dni po poslanem opominu, cilj pa je razumeti, kje je težava, da kupec ni poravnal računa.

Takoj pa naj podjetje preveri, kakšne so možnosti za izterjavo konkretnega dolga - s prodajo terjatve, z izterjavo prek specializirane agencije ali s postopkom na sodišču. Čez nekaj dni naj sledi ostrejši pisni opomin. "Pretirana obzirnost ni ravno modra," pravi Batista, "če imamo s kupcem težave danes, bodo pri naslednjem poslu še večje." Če plačila še vedno ni, se lotimo enega od prej navedenih postopkov za izterjavo.

Kako ravnati, če vam računa ne plačajo pravočasno

1. Ukrepajte prvi dan, ko plačila ni.

2. Začnite z blagim pisnim opominom, priložite račun.

3. Znova preverite finančno zdravje dolžnika.

4. Največ tri dni po opominu dolžnika pokličite, ugotovite, kje je težava.

5. Medtem že preverite možnosti za prodajo terjatve ali izterjavo prek agencije.

6. Čez nekaj dni dolžnika ostreje pisno opomnite.

7. Če plačila še ni in je dolžnik v težavah, ukrepajte: prodajte terjatev, poiščite izterjevalca ali sprožite postopek prek sodišča.

Ali se vam je zdel članek koristen? Da Ne



Nazaj