Nemčija - paradni konj evropskega gospodarstva in najpomembnejša trgovinska partnerica Slovenije

Nemčija - paradni konj evropskega gospodarstva in najpomembnejša trgovinska partnerica Slovenije

22. 04. 2011

Vir in informacije: http://www.izvoznookno.si/, 14.4.2011, Avtor: Franja Zagorc

Nemčija - največje evropsko gospodarstvo - je najpomembnejša trgovinska partnerica Slovenije. Kljub temu je priložnosti za poglobitev sodelovanja in povečanje investicij še veliko, predvsem v nišnih in visoko tehnoloških sektorjih.

Slovenska podjetja so na nemškem trgu že prisotna v številnih panogah, vendar predvsem v industrijskem sektorju. V storitveni sektor so se slovenska podjetja intenzivneje začela širiti v času krize, ko slovenski trg ni več zadostil njihovim potrebam.

Na Slovensko-nemški gospodarski zbornici opažajo, da želijo na nemški trg vstopiti tudi manjša storitvena podjetja in poiskati stranke ali partnerje za skupni nastop. Med njimi so tiskarne, marketinške agencije, podjetja s področja informacijske tehnologije ter logistična, gradbena in kemična podjetja. Zanimanje kažejo tudi kadrovske agencije, predvsem zato, ker bo Nemčija 1. maja odprla trg delovne sile.

Priložnosti je tako še veliko, vendar je pri tem potrebno opozoriti na pomen kakovosti izdelkov oz. storitev. Kakovost in tehnološki razvoj izdelkov oz. storitev sta v Nemčiji na zelo visoki ravni. Tehnološki sektor je zelo razvit. Priložnosti se odpirajo na področju obnovljivih virov energije in energetske učinkovitosti (to je v Nemčiji najhitreje rastoča panoga), biotehnologije in nanotehnologije, pa tudi na področju proizvodnje avtomobilskih delov.

Podjetja se lahko po pomoč pri vstopu na nemški trg obrnejo na slovensko veleposlaništvo v Berlinu, kjer jim lahko pomaga posebni ekonomski svetovalec, ter na konzulat v Düsseldorfu (na konzula za ekonomske zadeve) in Münchnu. V pomoč pri ustanavljanju podjetja na nemškem trgu je tudi nemška agencija GTAI (Germany Trade & Invest), pristojna za spodbujanje vhodnih tujih investicij.

Poglobljeno pomoč podjetjem nudi tudi Slovensko-nemška gospodarska zbornica, ki pozna lokalne razmere in jezik ter ima primerne sodelavce in kontakte, saj je del mreže 90 nemških gospodarskih zbornic. Slovenskim podjetjem, ki vstopajo na nemški trg, pomagajo pri investicijskem vstopu (ustanovitev podjetja, podružnice, zastopništva in podobno), iskanju poslovnih partnerjev ter njihovemu spoznavanju in navezovanju stikov prek sejemskih nastopov.

Sejmi so dobra priložnost za predstavljanje podjetij, navezovanje poslovnih stikov in komunikacijo s strankami. Slovensko-nemška gospodarska zbornica zastopa sejemsko družbo Köln Messe za Slovenijo, BiH in Srbijo, ta mesec pa bo prevzela tudi zastopništvo za sejemsko družbo Hannover Messe. V Nemčiji se na leto zvrsti več kot 100 sejmov s področja informacijskih tehnologij, prehrane, pohištva, zdravja, komunikacij in prostega časa.

Dodatne informacije: Več informacij najdete na spletnih naslovih:

Ali se vam je zdel članek koristen? Da Ne



Nazaj