Na kaj je treba paziti pri prijavljanju na javni razpis

Na kaj je treba paziti pri prijavljanju na javni razpis

19. 04. 2011

1 0
Koristnost članka
1 oseb je članek označilo kot koristen.

Vir in informacije: Finance, 15.3.2011, http://www.finance.si/, Avtor: Polona Štrancar

Dobra priprava in vsebina projekta, popolna administrativna dokumentacija in že uveljavljen partner so ključ do uspeha

Med največjimi napakami, ki jih podjetja naredijo pri prijavi na javne razpise, so vsebinske slabosti projekta, pomanjkljiva prijava, nepoznavanje vodenja projektov in nepripravljenost na povezovanje z drugimi podjetji pri projektu.

Pozorno preberite razpisno dokumentacijo

Za uspešno prijavo je najpomembnejša dobra priprava na razpis. Podjetniki, ki se prijavljajo na razpise, morajo najprej zelo dobro prebrati razpisno dokumentacijo in se informirati o ustreznosti svoje prijave.

Pred prijavo je treba podrobno oceniti, ali so cilji razpisa skladni s cilji podjetja. Velikokrat se namreč zgodi, da projekti niso odobreni, ker ne ustrezajo zahtevam iz razpisa, kar je prijavitelj spregledal med površnim branjem razpisne dokumentacije.

Podjetjem svetujejo, da si pri oblikovanju svojih projektov preberejo tudi rezultate posameznih vrednotenj programov na področju, na katerem želijo prijaviti svoj projekt, saj so to zelo učinkovita orodja za uresničevanje ciljev podjetij s svojimi projekti.

Pomembni so jasni cilji in dobra vsebina projekta

Ker je predvsem pri prijavljanju na evropske razpise huda konkurenca, morajo podjetja natančno vedeti, kaj sploh želijo s svojim projektom doseči. Zavedati se morajo, da se na evropske razpise poleg vas prijavljajo tudi podjetja, ki so v tem poslu profesionalci in morda celo 'živijo' od evropskih razpisov. Vedno se torej zavedajte, kdo je vaša konkurenca in kako dela.

Za uspeh na javnih razpisih podjetja ne smejo zanemariti pomena partnerjev. Podjetja naj partnerje iščejo, ko imajo zamisel za projekt, in ne pozneje, ko je ta že napisan. Ne pričakujte, da bo projekt uspešen, če so konzorcijski partnerji potrjeni le dan ali dva pred oddajo projekta. Kakovostne partnerje izbirajte po preprosti logiki: prednost dajte tistemu podjetju in konzorciju, ki je z že izvedenimi projekti pokazal, da obvlada strokovno tematiko in vodenje kompleksnega evropskega projekta.

Podjetjem priporočajo, da se vpišejo v bazo partnerjev, kjer jih lahko opazijo druga podjetja in lahko s skupnimi idejami prijavijo projekte.

Priložnosti so v centraliziranih razpisih

Ker so slovenski razpisi strukturnih sredstev vse bolj stvar preteklosti podjetjem svetujejo, da se udeležijo predvsem evropskih razpisov. Priporočajo jim tako imenovane centralizirane razpise, kot so CIP, Eko-inovacije, Life+, 7. okvirni program ...

Nasveti strokovnjakov

Za uspešno prijavo na javne razpise:

1. Dobro preberite razpisno dokumentacijo.

2. Ocenite, ali so cilji razpisa skladni s cilji podjetja.

3. Veliko pozornosti namenite vsebini projekta.

4. Administrativna dokumentacija naj bo popolna.

5. Že ko imate zamisel za projekt, iščite uveljavljena podjetja za svoje partnerje.

6. Morebitno pomoč poiščite pri zunanjih strokovnjakih z bogatimi in preverljivimi kompetencami ter referencami na tem področju.

Ali se vam je zdel članek koristen? Da Ne



Nazaj