Sredstva EU - nasveti za novince

Sredstva EU - nasveti za novince

08. 03. 2011

Vir in informacije: Podjetnik, Februar 2011, http://www.podjetnik.com/, Avtor: Vlado Kadunec

Prvi ključni korak do evropskih sredstev v razvoj podjetja je vpletena vizija in strategija za pridobivanje nepovratnih sredstev. Dobro je, če v podjetju določijo in izobrazijo osebo, ki bo usposobljena za celotno proceduro vodenja projektov.

Razpis je treba dobro prebrati in v projektni prijavi znati dati prave poudarke. S čim manj besedami povedati čim več, saj ocenjevalci nimajo časa prebirati dolgih spisov, ki se odmikajo od bistva njihovih zahtev. Vso pozornost je pri tem treba usmeriti tudi na upoštevanje ocenjevalnih kriterijev, ki so načeloma ključni del razpisne dokumentacije.

Začnite kot partner v konzorciju

Priporočljivo je, da se podjetnik novinec na področju pridobivanja nepovratnih sredstev EU na evropski razpis prvič ne prijavlja kot nosilec oziroma koordinator projekta. Razpisovalec, ki podeli in zaupa denar nekemu podjetju, mora temu zaupati, da bo odobreni projekt res pripeljal do konca. Novinec naj se zato najprej včlani v primerne forume in združenja ter si tako pridobi vabilo za sodelovanje v evropskih projektih. Morda najprej le kot podizvajalec enega od partnerjev. Če se bo izkazal, bo kot partner gotovo povabljen še v druge projekte, si nabral reference in bo pozneje lahko nastopil tudi kot nosilec projekta.

Vendar pa naj bo novinec previden pri vključevanju v projekte, v katere je povabljen kot partner, posebej v organizacije, s katerimi še ni sodeloval. Pozneje namreč lahko ugotovi, da ponujena sredstva niso v sorazmerju z delom, ki mu je naloženo.

Zakaj je vaš izdelek boljši od konkurenčnih?

Pogosta napaka podjetnikov ob prijavi na razpise je ta, da premalo poznajo globino svojega projekta, oziroma ne vedo natančno, kaj želijo z njim doseči. Projektne prijave so zato presplošne. Razpisni komisiji je treba predstaviti natančno razčlenitev ciljev in rezultatov projekta ter učinkov po njegovem zaključku. Podjetnik mora biti tudi pozoren na to, da dobro prouči, ali je njegov projekt inovativen ne samo v lokalnem, temveč tudi v evropskem okolju. Poznati mora razmere in pojasniti, zakaj bo njegov izdelek boljši ob morda že obstoječih na trgu.

Zaradi krize je v Sloveniji vse manj možnosti za črpanje sredstev iz razpisov, zato se bo treba preusmeriti direktno na evropske razpise. Podjetniki naj se ne bojijo administrativnih labirintov Evropske unije, saj niso tako zapleteni, kot si morda mislijo. Navsezadnje tudi za pridobivanje sredstev iz skladov EU obstajajo primerni izobraževalni forumi ter svetovalne službe.

Ali se vam je zdel članek koristen? Da Ne



Nazaj