Outsourcing storitev - neizkoriščena priložnost za slovenska podjetja

Outsourcing storitev - neizkoriščena priložnost za slovenska podjetja

07. 12. 2010

Vir in informacije: STA, 2.12.2010, http://www.sta.si/, Avtor: Franja Zagorc

Ena od priložnosti, ki jo nudita globalizacija in hiter razvoj informacijske tehnologije, je outsourcing storitev. Najpogosteje gre za izvajanje storitev v tujini ali v državi, vendar pri drugem partnerju. To podjetjem omogoči večjo učinkovitost in zmanjšanje stroškov. Slovenska podjetja priložnosti, ki jih ponuja outsourcing, še niso izkoristila.

Pri outsourcingu gre v samem bistvu za selitev proizvodnje na tiste lokacije, kjer so stroški manjši. Analitiki za tovrstne procese sicer uporabljajo različne izraze, poleg outsourcinga med drugim tudi off-shoring, off-shore outsourcing, relocation ipd. Pri vseh gre torej za to, da posamezno podjetje zunanjemu partnerju - bodisi v tujini bodisi v matični državi - zagotavlja storitve.

Čeprav je informacijsko-tehnološka revolucija v minulih letih oz. desetletjih dosegla neslutene razsežnosti, vseh vrst storitev vendarle ni možno predati v izvajanje tujim partnerjem. Podjetja se za outsourcing lažje odločijo, če pri svojem delovanju v veliki meri uporabljajo informacije in podatke, ki jih lahko pretvorimo v digitalno obliko in tako lažje shranjujemo in posredujemo preko svetovnega spleta.

Med njimi so na primer klicni centri (sprejemanje klicev in dajanje informacij v tujini), oblikovanje spletnih strani, urejanje računovodskih izkazov, druge finančne in računalniške storitve, izobraževanje, izvajanje raziskav in podobno.

Ob vseh pozitivnih lastnostih outsourcinga je treba opozoriti tudi na nekatere nevarnosti. Podjetja morajo biti pri oddajanju storitev tujim partnerjem pozorna na morebitno preobsežno razkrivanje zaupnih in pomembnih informacij, na primer pri računovodskih ali finančnih storitvah. Partnerja je treba dobro poznati, vse vidike sodelovanja pa dobro opredeliti v pogodbah.

Outsourcing storitev danes nudijo predvsem nekatere azijske države - med njimi je verjetno najbolj znana Indija -, pa tudi vzhodnoevropske države. Slovenija na tem področju močno zaostaja, kar velja tudi za tuje neposredne naložbe. Ena ključnih težav pri tem je draga delovna sila, zaradi katere so slovenska podjetja manj konkurenčna.

Eden od razlogov, zakaj se podjetja odločijo za outsourcing, je namreč znižanje stroškov in povečanje učinkovitosti. Podjetja lahko človeške in finančne vire, ki jih privarčujejo s pomočjo outsourcinga, namenijo za druge dejavnosti in naloge. Slovenska podjetja se bodo zato morala predati toku globalizacije in internacionalizacije, če bodo (še naprej) želela biti uspešna.

Ali se vam je zdel članek koristen? Da Ne



Nazaj