Kako izdelati načrt izobraževanja

Kako izdelati načrt izobraževanja

28. 09. 2010

1 0
Koristnost članka
1 oseb je članek označilo kot koristen.

Vir in informacije: Finance, 17.9.2010, www.finance.si, Avtor: Nataša Bolarič

Podjetje mora znati predvideti, kakšno znanje bo potrebno za konkurenčno poslovanje, in spodbuditi zaposlene k pridobivanju dodatnega znanja

Izobraževalni načrt mora izhajati iz resničnih potreb podjetja. Ugotoviti je treba pomanjkljivo znanje in tudi to, kakšno izobraževanje bo prineslo potrebne kompetence v podjetju, pri tem pa upoštevati posameznikov razvojni potencial.

Pri oblikovanju izobraževalnega načrta je najpomembneje poznati kompetence, ki so odločilne za posamezna delovna mesta, in zdajšnje kompetence zaposlenih.

Podlaga je razlika med zahtevanimi in ocenjenimi kompetencami

Razlika med zahtevanimi in ocenjenimi kompetencami je podlaga za razvojni načrt na delovnem mestu za določeno obdobje. Usposabljanje je ciljno usmerjeno v razvoj kompetenc, ki so pomembne za uspešno opravljanje dela.

Ocenjevanje pomanjkljivega znanja z več metodami

Pri izdelavi izobraževalnega načrta je najprej treba ugotoviti, kje in kdo ima pomanjkljivo znanje, ter predvideti potrebo po prihodnjem znanju. Ocenjevanje pomanjkljivega znanja se navadno ugotavlja z letnimi pogovori, ocenjevanjem kadrov, metodo 360 stopinj in drugimi metodami.

Objektivna predvidevanja potreb

Omenjene metode so učinkovite in pogosto uporabljene, zahtevnejše je predvidevanje potrebnega znanja v prihodnosti. V takih analizah navadno sodelujejo tudi strokovnjaki, ki se ukvarjajo z razvojem kadrov. Pri ocenjevanju pomanjkljivega znanja je pomembna objektivnost. Vodstvo mora na izobraževanje gledati kot na naložbo, in ne kot na strošek. Takšen pogled pa je mogoč le, če načrt izobraževanja izhaja iz realnih potreb.

Zaposleni mora razumeti ocenjevanje

Pri izdelavi izobraževalnega načrta je treba upoštevati tudi posameznikove razvojne potenciale. Najpomembnejša je želja po pridobivanju znanja. Če zaposleni te želje nimajo, jo je treba spodbujati in razvijati z dodatnimi dejavnostmi. Zaposleni mora izsledke ocenjevanja o pomanjkljivih kompetencah razumeti kot možnost za nadaljnji razvoj, in ne kot kritiko.

Ali se vam je zdel članek koristen? Da Ne



Nazaj