Kdo je normiranec in kakšni so pogoji?

Kdo je normiranec in kakšni so pogoji?

18. 04. 2017

Objavljeno: Računovodski servis ZEUS d.o.o., 7. 4. 2017, www.racunovodski-servis-zeus.si

  • novoustanovljeno podjetje, pod pogojem, da normirane odhodke priglasi davčnemu organu v 8-ih dneh od vpisa v Poslovni register Slovenije
  • že ustanovljeno podjetje ob zaključku poslovnega leta, pod pogojem, da prihodki iz dejavnosti v preteklem davčnem letu ne presegajo prag 50.000,00 EUR (če v podjetju ni nihče zaposlen) oz. 100.000,00 EUR, če so zavezanci oz. pri njih zaposlene osebe zavarovane za obvezno pokojninsko in invalidsko zavarovanje, za polni delovni čas ter neprekinjeno najmanj 5 mesecev.

Kdaj izstopiti?

Tisti zavezanci, ki dve zaporedni predhodni davčni leti ne izpolnjujejo prihodkovnega pogoja, torej presegajo 50.000,00 EUR ali 100.000,00 EUR, so dolžni v davčnem letu, ki sledi, preiti na sistem upoštevanja dejanskih prihodkov in odhodkov.

To pomeni: če je podjetnik letos prvič presegel to mejo, lahko v naslednjem letu še vedno ostane v sistemu t.i. normirancev. Če v naslednjem letu ne preseže praga, ostaja v sistemu naprej, v nasprotnem primeru pa mora izstopiti iz sistema in preiti na drugačen sistem obdavčitve (dejanski stroški).

Evidence »normiranca«

Knjigovodstvo pri »normirancu« ni obvezno, vodijo pa se evidence:

  • evidenca knjigovodskih listin
  • evidenca osnovnih sredstev.
  • Gostinci in slaščičarji pa tudi evidenco nabave in porabe pijač in živil.

Evidenca se mora voditi vezano, na prostih listih ali računalniško in mora vsebovati:

  • zaporedno številko vpisa,
  • datum vpisa,
  • številko in datum knjigovodske listine,
  • kratek opis poslovnega dogodka,
  • znesek iz knjigovodske listine,
  • znesek prihodkov pripoznanih po Slovenskih računovodskih standardih (SRS)ali zakonu, ki ureja dohodnino in
  • znesek popravka prihodkov na raven davčno priznanih odhodkov.

Kako se odmeri dohodnina?

  • Zavezanci ugotovijo davčno osnovo tako, da od ustvarjenih prihodkov odštejejo normirane odhodke v višini 80% ustvarjenih prihodkov;
  • davek od dohodka iz dejavnosti se odmeri po davčni stopnji 20% in je končna davčna stopnja od osnove (dobiček ne povečuje osnove za izračun dohodnine);
  • efektivna davčna stopnja je torej 4% (davek = 4% prihodkov);
  • zavezanci niso upravičeni do davčnih olajšav (splošna olajšava, investicijska, raziskave in razvoj (R&R), donacije ipd.);

Če zavezanec ne posluje celo leto, se akontacija dohodnine preračuna na letno raven, na način:

(ugotovljena osnova/ meseci poslovanja) x 12

  • če je znesek obračunane dohodnine na letni ravni večji od vplačanih akontacij, zavezanec razliko doplača v 30 dneh od oddaje obračuna davčnemu organu,
  • če je znesek obračunane dohodnine na letni ravni manjši od vplačanih akontacij, se zavezancu dohodnina vrne v 30 dneh;

Poglejmo na primeru

Želite »plačo« v višini 1.000 EUR mesečno. V primeru normiranega s.p. boste za to morali ustvariti mesečne prihodke v višini približno 1.450 EUR.

Mesečno plačujete vsaj minimalni znesek za prispevke v višini 341,20 EUR ter akontacijo dohodnine, v višini cca. 58 EUR. Do zneska 58 EUR smo prišli z upoštevanjem davčne stopnje 4% glede na celotne prihodke v višini 1.450 EUR mesečno. Strošek računovodstva za normiranega samostojnega podjetnika je nizek, od nekje 30 EUR mesečno dalje, strošek poslovnega računa (opcijsko) pa pri ugodni banki znaša cca. 5 EUR mesečno - prvo leto lahko tudi brezplačno, odvisno od ponudbe.

Tako vam na računu ostane malenkost več kot 1.000 EUR. Pri prvem in drugem letu bi vam zaradi delne oprostitve plačila prispevkov za pokojninsko in invalidsko zavarovanje (50 % prvo leto in 30 % drugo) do katere ste upravičeni, če prvikrat ustanavljate podjetje, na računu ostalo nekoliko več.

Priprava dokumentacije za poročanje

Zavezanec vodi knjigo izdanih računov, na podlagi katere se ugotovi davčna osnova za obračun dohodnine.

Računi si morajo slediti v logičnem številčnem in kronološkem zaporedju.

Kako oddati zaključni obračun na FURS?

Aplikacija Silvester Fineus: dostopna je na internetu in jo enostavno prenesete na svoj računalnik.

Urejen dostop do eDavkov: za vstop v eDavke potrebujete digitalno potrdilo oz. podpis.

Ali se vam je zdel članek koristen? Da Ne



Nazaj