Kaj tvegate, če "kupite" že ustanovljeno podjetje?

Kaj tvegate, če "kupite" že ustanovljeno podjetje?

08. 11. 2016

Vir in informacije: Data d.o.o., 19. 10. 2016, http://data.si/, Avtor: Sabina Dimnik in Monika Kern, Data d. o. o.

Vsi vemo, da se je do nedavnega na račun ustanovitvenega kapitala družbo dalo kupiti za nekaj sto evrov; zdaj je tovrstna dejanja preprečila zakonodaja in poostrena inšpekcija. Zakaj je registracija novega podjetja bolj varna odločitev kot to, da kupite oziroma prevzamete že obstoječo družbo.

Bodoči podjetniki in podjetnice večkrat oklevajo pri odločitvi glede lastne družbe (podjetja) v smislu ali jo ustanoviti na novo ali vstopiti, prevzeti (kupiti) že obstoječo. Vsekakor je z vidika »varnosti« bolje, da se odločijo za novo družbo, kjer bodo lastniške deleže opredelili kakor so si zamislili ter seveda tudi zaradi tega, da imajo nadzor nad vsemi sredstvi in obveznostmi družbe, saj bodo le-te posledica njihovih določitev in poslovanja.

Potrebno pa je tudi vedeti, da novoustanovljeno podjetje ne more pričeti s poslovanjem čez noč, saj postopki registracije, odprtje transakcijskega računa in pridobitve identifikacijske številke za DDV, zaposlovanje, trajajo okoli 20 dni. V primeru, da kolebate med ustanovitvijo s. p. ali d. o. o., se lahko udeležite brezplačnega skupinskega svetovanja pred registracijo podjetja.

Za ustanovitev družbe z omejeno odgovornostjo pa ne potrebujete nujno ustanovitvenega kapitala. V isti vrednosti, tj. 7.500 evrov, lahko v novo podjetje vložite osnova opredmetena sredstva.

Kaj pa, če se s poslovanjem mudi?

Nekateri podjetniki pa zaradi različnih razlogov (npr. takojšen pričetek poslovanja, pridobivanje razpisnih sredstev, delovnih dovoljenj …) potrebujejo že delujoče podjetje, ki že ima identifikacijsko številko za DDV, ki ima morda tudi že ustvarjene dobičke in še bolje, da ima tudi dobro bonitetno oceno.

Kako se preverja zgodovina podjetja?

Zgodovino podjetja lahko poslovni partnerji in bodoči investitorji ali lastniki razberejo iz različnih virov. Najprej se preverijo javno objavljeni letni računovodski izkazi (AJPES), kjer razberemo stanje sredstev in obveznosti ter uspešnost podjetja v posameznem poslovnem letu. Glede na določila Slovenskih računovodskih standardov je verjeti, da izkazujejo resnično in pošteno vrednost posameznih postavk, vendar brez preverjenih notranjih informacij tega ne moremo vedeti zagotovo. Smiselno bi bilo pridobiti izpise iz poslovnih knjig, kjer bi lahko podrobno razbrali, kateri poslovni dogodki se »skrivajo« za predstavljenimi obveznimi postavkami računovodskih izkazov in kakšni so dogovori glede poplačila oz. odprave kakšne od kategorij.

Opravi naj se skrbni pregled, naredi zapisnik o ugotovitvah, ki naj bo podpisan z obeh strani (prejšnjega in novega direktorja) in se s tem nedvoumno razmeji odgovornost, saj bi tovrstni dokument lahko služil kot podlaga za morebitne kasnejše odškodninske tožbe.

Zgodovino podjetja pa lahko preverite tudi prek številnih aplikacij ponudnikov na trgu; preverite lahko boniteto podjetja, zato bi bilo smiselno opraviti tudi to preveritev. Iz javnega registra (preko AJPES) je moč razbrati tudi kakšne so bile morebitne spremembe lastnikov, zastopnikov, višine kapitala idr., kar je lahko dodaten pokazatelj o namerah podjetja v preteklosti.

Za prevzem oziroma prodajo podjetja boste morali k notarju. Ta poteza vas bo seveda stala.

Več o tem si lahko preberete tukaj.

Ali se vam je zdel članek koristen? Da Ne



Nazaj