Izvozniki na tuje trge letos prvič tudi z evropskim denarjem

Izvozniki na tuje trge letos prvič tudi z evropskim denarjem

16. 02. 2016

Vir in informacije: Finance, 10. 2. 2016, http://www.finance.si/, Avtor: Sabina Petrov

Mala in srednja podjetja, ki že poslujejo na tujih trgih ali pa se v tujino šele odpravljajo, lahko letos računajo na dobrih 4,4 milijona evrov evropskih sredstev za spodbujanje internacionalizacije. Prva razpisa bosta objavljena marca.

Skupaj bo malim in srednjim podjetjem za povečanje konkurenčnosti in spodbujanje internacionalizacije do leta 2023 na voljo blizu 70 milijonov evrov evropskih sredstev.

Letos je iz Evropskega sklada za regionalni razvoj (ESRR) za vzpostavitev in delovanje točke »one stop shop« za vlagatelje in domače izvoznike na voljo nekaj več kot 2,6 milijona evrov, za individualne predstavitve podjetij na mednarodnih sejmih 800 tisoč, za tržne raziskave tujih trgov pa 300 tisoč evrov.

4,4 milijona evrov evropskega denarja bo letos na voljo za internacionalizacijo slovenskega gospodarstva.

2,1 milijona evrov je imela za spodbujanje internacionalizacije gospodarstva lani na voljo agencija SPIRIT.

Poleg tega pa še 550 tisoč evrov za predstavitve podjetij na mednarodnih forumih in mednarodnih dogodkih B2B ter 200 tisoč evrov za dvig kakovosti poslovanja in izdelkov oziroma storitev malih in srednjih podjetij (pridobitev certifikatov kakovosti), naštevajo na ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo. Ob tem dodajajo, da so spremembe oziroma dopolnitve navedenih aktivnosti še možne.

Letos 8,7 milijona evropskega denarja

Za povečanje mednarodne konkurenčnosti si v slovenskem gospodarstvu sicer lahko letos obetajo 8,7 milijona evrov evropskih sredstev, je razvidno iz vladnega programa spodbujanja internacionalizacije 2015-2020.

Ta bodo poleg naštetih dejavnosti namenjena tudi za razvoj in prenovo poslovnih modelov podjetij, podporo poslovnim in razvojnim partnerstvom za krepitev sodelovanja slovenskih podjetij v globalnih verigah vrednosti ter za pripravo študij izvedljivosti in izvoznih načrtov.

Za primerjavo: lani je javna agencija SPIRIT, ki poleg privabljanja tujih naložb skrbi tudi za internacionalizacijo slovenskega gospodarstva, imela na voljo 2,1 milijona evrov. Letos bo njen proračun, ki je še v fazi sprejemanja, večji.

Prva dva razpisa marca

Prva dva razpisa za spodbujanje internacionalizacije z evropskimi sredstvi naj bi bila objavljena prihodnji mesec, in sicer za individualne predstavitve podjetij na mednarodnih sejmih, za kar je na voljo 800 tisoč evrov evropskega denarja, in za tržne raziskave tujih trgov, za katere je na voljo 300 tisoč evrov.

Naslednja dva razpisa - za predstavitve podjetij na mednarodnih forumih ter mednarodnih dogodkih B2B in za dvig kakovosti poslovanja ter izdelkov oziroma storitev malih in srednjih podjetij (pridobitev certifikatov kakovosti) - bosta objavljena predvidoma junija.

Ali se vam je zdel članek koristen? Da Ne



Nazaj