Davčne blagajne v praksi

Davčne blagajne v praksi

22. 12. 2015

Objavljeno: http://www.findinfo.si/, 15. 12. 2015, Avtor: Natalija Kunstek

Testno sistem davčnih blagajn že deluje. Za tiste, ki morajo voditi poslovne knjige, so zavezani izdati račun po ZDDV-1 in prejmejo plačilo za opravljeno storitev ali dobavo blaga v gotovini, bodo davčne blagajne obvezne od 2.1.2016.

V praksi poteka vzpostavitev sistema davčnih blagajn pri zavezancih v treh korakih, in sicer:

  1. Pridobitev namenskega digitalnega certifikata
  2. Prijava poslovnega prostora
  3. Test davčne blagajne

Pridobitev namenskega digitalnega certifikata

Za vzpostavitev sistema davčne blagajne pri zavezancu je potrebno najprej pridobiti namenski digitalni certifikat, ki ga zavezanci lahko pridobijo od 15. 11. 2015. Na portalu eDavki je potrebno vložiti vlogo na predpisanem obrazcu (Zahtevek za dodelitev namenskega digitalnega potrdila). Nato prejmete avtorizacijsko kodo in referenčno številko, s katerima namenski digitalni certifikat prevzamete. Certifikat prevzamete na portalu za prevzem namenskih digitalnih potrdil za davčne blagajne Ministrstva za javno upravo. Namenski digitalni certifikat je za vse zavezance brezplačen in je podpis zavezanca. To pomeni, da je dovolj en digitalni certifikat, lahko pa jih, pridobite tudi več (na primer, za vsak poslovni prostor posebej).

Namenski digitalni certifikat je namenjen elektronskemu podpisovanju podatkov v postopku elektronske izmenjave podatkov o računih in podatkov o poslovnih prostorih ter za izračun zaščitne oznake izdajatelja računa (ZOI). ZOI je unikatna oznaka, s katero je izdani račun povezan z zavezancem za izvajanje postopka potrjevanja računov in je podatek za ugotavljanje pristnosti izvora računa.

Prijava poslovnega prostora

Zavezanec mora davčnemu organu, pred prvim pošiljanjem podatkov o računu, posredovati podatke o poslovnem prostoru, v katerem izdaja račune.  Podatke zavezanec posreduje davčnemu organu s podpisom (namenski digitalni certifikat). V primeru sprememb v zvezi s poslovnimi prostori zavezanca, je potrebno na enak način davčnemu organu posredovati tudi spremembe poslovnega prostora, in sicer pred začetkom uporabe spremenjenih podatkov.

Poslovni prostor zavezanca je vsak nepremičen ali premičen prostor, v katerem zavezanec stalno, občasno ali začasno izdaja račune za dobave blaga ali storitev pri gotovinskem  poslovanju.

Kot poslovni prostor se lahko šteje del ali več ločenih delov nepremičnega prostora, v katerih se opravlja različna dejavnost.

Premičen prostor je vsak premičen objekt ali elektronska naprava za izdajo računov. Elektronska naprava za izdajo računov se kot poslovni prostor zavezanca šteje v primerih, ko se račun ne izda v okviru premičnega objekta. Kot poslovni prostor se šteje tudi vsak nepremičen ali premičen prostor, v katerem se izdajajo računi z uporabo vezane knjige računov.

Podatke o poslovnih prostorih, ki jih je potrebno posredovati davčnemu organu zavezanci pridobite na portalu GURS. V kolikor vaš poslovni prostor ni ustrezno evidentiran v evidenci GURS, predlagajo da to v najkrajšem možnem času uredite, saj lahko to vpliva na pravilnost prijavljenih podatkov vašega poslovnega prostora.

Test davčne blagajne

Testno lahko zavezanci potrjujete gotovinske račune od 1. 12. 2015 in tako testirate ali poteka delovanje nemoteno. Ustrezno potrjeni račun ima na računu navedeno kodo EOR, ki dokazuje, da je račun potrjen pri Finančni upravi.

Skupaj z računom, je potrebno v času izdaje računa na FURS posredovati tudi davčno številko izdajatelja računa. V praksi bo tako potrebno izdajateljem računov dodeliti oznake, ki jih bo potrebno povezati z davčno številko izdajateljev računov. Tako bo skupaj s podatki o računu na Finančno upravo poslana tudi davčna številka osebe, ki je izdala račun.

Ali se vam je zdel članek koristen? Da Ne



Nazaj