5 nasvetov, kako zagotoviti likvidno poslovanje podjetja v letu 2010

5 nasvetov, kako zagotoviti likvidno poslovanje podjetja v letu 2010

27. 11. 2009

Vir in informacije: Finance, 13.11.2009, http://www.finance.si/

Tudi vi občutite vpliv finančne krize na poslovanje vašega podjetja? Vas zaradi upada prihodkov ali celo izgube skrbi poslovanje podjetja v prihodnosti? Pametna podjetja bodo s proaktivno strategijo uspešno prebrodila čas finančne krize. In ne le to, znala bodo poiskati skrite priložnosti in razviti potenciale, ki jih ponuja prihodnost in trenutna gospodarska situacija.

Poglejte si nasvete, ki vam bodo pomagali, da boste tudi v težkih časih poslovali uspešno!

1.       Omejite izdatke in zagotovite redne prilive

Za učinkovito delo vašega podjetja je ključnega pomena, da imate na računu vedno dovolj denarja za poravnavo tekočih stroškov. Ker se plačilna disciplina podjetij slabša, se lahko kar hitro znajdete v stiski, ko ne boste imeli dovolj denarja za plačilo davkov, plač in plačila dobaviteljem. Zato pravočasno in racionalno omejite nenujne izdatke, svoje nedenarno premoženje pa čim hitreje in učinkoviteje spreminjajte nazaj v denar.

2.       Sistematično se lotite izterjave neplačanih obveznosti

Strah pred izgubo strank podjetja pogosto odvrača od tega, da bi se spopadla z izterjavo neplačanih obveznosti. Rešitev je v sistematičnem pristopu izterjave. Nediscipliniranim kupcem redno pošiljajte opomine in jih kličite v zvezi s plačilom. Pred vsako novo dobavo se prej dogovorite za plačilo in dnevno spremljajte prilive. Tako boste sprostili nekaj dodatnih sredstev, ki so sicer vezana v terjatvah.

3.       Skrbno izbirajte poslovne partnerje

Ko se na vas obrne kupec, s katerim do zdaj še niste sodelovali, najprej preverite njegovo boniteto. Mogoče je namreč, da ima zaradi neporavnanih obveznosti ustavljeno dobavo pri dosedanjem dobavitelju in zato išče novega. Pri kupcih z dvomljivo plačilno sposobnostjo zahtevajte dodatna jamstva ali pa jim dobavljajte postopoma in zahtevajte plačilo za vsako dobavo sproti. Najproblematičnejše kupce raje zavrnite.

4.       Več energije usmerite v trženje

Zniževanja stroškov se lotite premišljeno. Teh nikar ne nižajte na račun trženja, ki neposredno vpliva na prodajo. Še bolj se osredotočite na trženjske dejavnosti, kot so npr. neposredno trženje, CRM in spletno oglaševanje, ki vam bodo hitro prinesle učinke. Namesto da energijo trošite za pridobivanje novih, se sistematično lotite neaktivnih kupcev, ki pri vas že dalj časa niso ničesar kupili.

5.       Razpolagajte s kakovostnimi informacijami in preverjenimi dejstvi

Bo podjetje, s katerim poslujete danes, jutri še lahko poravnalo račune? Vse več podjetij je v stečaju, likvidaciji, prisilni poravnavi ... Zagotovite si, da boste imeli vedno na razpolago zanesljiv vir podatkov, kjer boste lahko kadarkoli preverili finančno zdravje svojih poslovnih partnerjev ter si tako zagotovili, da bodo vaši računi pravočasno poravnani.

Ali se vam je zdel članek koristen? Da Ne



Nazaj