Brezplačni dogodek - »Design Thinking s poudarkom na intervjuju«

Brezplačni dogodek - »Design Thinking s poudarkom na intervjuju«

15. 11. 2019

Ljubljanski univerzitetni inkubator

Datum: 15. november 2019, od 9.30 do 12.00 ure

Design thinking je trenutno ena ključnih inovativnih metod v podjetništvu, ki se hitro širi v poslovnem svetu in ki jo neprestano razvijajo na Hasso Plattner Institute of Design (d.school) na univerzi Stanford v Kaliforniji ter mnogih univerzah po svetu, vključno z ljubljansko Ekonomsko fakulteto. Glavna značilnost Design thinkinga je ekstremna osredotočenost na uporabnika oziroma kupca ter hitro prototipiranje in testiranje rešitev.

V začetni fazi procesa spodbudimo bodočega podjetnika, da čim bolje spozna potencialnega uporabnika in razume njegovo obnašanje, potrebe, vrednote ter na podlagi tega prepozna tako eksplicitne kot implicitne potrebe. Ravno osredotočenost na slednje ponavadi vodi do najbolj inovativnih in tudi poslovno uspešnih rešitev.

Metoda temelji na petih fazah: 

  • razumevanju,
  • opredelitvi izziva,
  • brainstormingu,
  • hitrem prototipiranju in
  • testiranju rešitev.

Na predavanju boste v grobem spoznali vseh 5 faz in se osredotočili na izvajanje intervjujev, s katerimi boste čim bolje spoznali potencialnega uporabnika in razumeli njegovo obnašanje, potrebe in vrednote.

Eden izmed ključnih razlogov za izvajanje poglobljenih strukturiranih in nestrukturiranih intervjujev je identifikacija priložnosti za nove produkte oziroma izboljšave obstoječih produktov ali storitev. Podjetja na ta način identificirajo prave probleme oziroma priložnosti, ki se jih splača v naslednji fazi reševati (“doing the right thing” pristop). Cilj intervjujanja je pridobiti vpoglede, to so spoznanja o potrošnikovih motivacijah, željah ali frustracijah glede določenih tem in so osnova za iskanje priložnosti v boljšem zadovoljevanju izraženih in latentnih želja oziroma potreb.

Prednost intervjuja pred drugimi metodami je predvsem v tem, da lažje identificiramo latentne potrebe. To so potrebe, ki jih s klasičnimi metodami zbiranja podatkov o uporabnikih (pridobivanje “consumer facts”) ne identificiramo, saj jih uporabniki ne znajo izražati, ker se jih pogosto niti ne zavedajo. Temeljijo na višjih nivojih maslowove hierrarhije potreb in so ključne pri razvoju prebojnih inovacij.

Predavanje bo vodil dr. Blaž Zupan, ki je zaposlen kot docent na katedri za podjetništvo na Ekonomski fakulteti Univerze v Ljubljani. Sodeluje pri številnih predmetih s področja podjetništva, še posebej je specializiran za razvoj novih idej, produktov in storitev. Poleg pedagoškega in raziskovalnega dela je hkrati ustanovitelj in solastnik več podjetij v Sloveniji in tujini, iz nekaterih je tudi uspešno izstopil s prodajo deleža. Deluje tudi na področju svetovanja tako velikim podjetjem kot podjetnikom začetnikom s področja inovativnosti, analiz domačega in mednarodnega trga, poslovnih priložnosti, trženja, financiranja in iskanja novih idej pri razvoju izdelkov in storitev s pomočjo ti. »Design thinking-a« in Lean (vitki) metod.

Predavanje je namenjeno študentom,  podjetnim raziskovalcem, pedagoškim delavcem, inovativnim posameznikom, podjetnikom in tistim, ki načrtujete podjetje ali preverjate tržni potencial (svoje) ideje.

Delavnica je brezplačna! Pohitite s prijavo, število mest je omejeno.

Dodatne informacije in prijave

Dogodek sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Operacija se izvaja v okviru »Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014 - 2020«, prednostne osi: »3 Dinamično in konkurenčno podjetništvo za zeleno gospodarsko rast«. (www.eu-skladi.si)



Nazaj