Kaj je QR koda?

Kaj je QR koda?

26. 06. 2012

Vir in informacije: http://blog.spletnik.si/, 15. 9. 2011, Avtor: Andreja Ogrinc

QR koda je kratica za angleški izraz »quick response«. To je dvodimenzionalna bar koda, ki jo je možno brati s pametnim telefonom s pomočjo kamere ali fotoaparata.

Sestavljena je iz belega ozadja, na katerem so črni kvadratki. In iz njih je moč »prebrati« sporočilo. Natisnjena koda tako prenese informacije/sporočilo na mobilni telefon. Koda je nastala zaradi vse večje razsežnosti mobilnega marketinga, saj jo je enostavno narediti, objaviti in »brati«.

Kako lahko kodo uporabite vi za svoj marketing?

1. Vizitka podjetja: kodo uporabite zato, da bralec preko nje pride direktno do vaše domače strani, podstrani s kontaktnimi podatki ali do vašega bloga.

2. Oglasne tiskovine: vaša QR koda lahko linka direktno na podstran nagradne igre ali splošnih pogojev, ki so del nagradne igre. Tako lahko preko tiskanih medijev na spletno stran pridobite še več obiskovalcev ali na Facebook stran več fanov.

3. Obvestila: želite čim prej obvestiti čim večje število ljudi, da ste se preselili, da imate novo spletno stran, da imate v ponudbi nekaj novega? Danes to lahko storite z QR kodo! Prilepite jo na oglase, letake, steklenice priljubljene pijače ali na zid parkirnega prostora. Dodajte kratko besedilo in tako bodo obveščeni čisto vsi, ki bodo QR kodo videli.

4. Vabila: povabite ljudi na izobraževanje, seminarje, dogodke, poslovni zajtrk ali zabavo odprtega tipa. S tem ko boste ustvarili QR kodo, bo datum dogodka direktno shranjen v koledar na telefonu. In tako ne bo več izgovorov, da je kdo pozabil na vaš zloglasen dogodek.

5. Plačila: ustvarite še bolj eko okolje in svojim naročnikom pošljite QR kodo, ki linka direktno na online račun. Seveda na tem mestu potrebujete možnost za elektronsko plačevanje in elektronske račune.

Možnosti je seveda še več, uporabite svojo domišljijo in kanale, ki so vam do sedaj služili kot izvrsten način oglaševanja. Res pa je, da sama QR koda ni dovolj. Najprej določite strategijo in pozicije, kje boste kodo uporabili. Vedno morate namreč poskrbeti, da bo koda tam, kjer je bodo našli vaši potencialni kupci, naročniki, poslovni partnerji.

Koda, ki vsebuje URL naslov, vam pomaga izmeriti uspeh takega oglaševanja. Najlažje si pomagate z Google Analytics. Merjenje vam bo pomagalo, da ugotovite, če ste kodo objavili na pravih medijih in če se vam je tak način oglaševanja sploh izplačal.

Koda ni sama po sebi namen, ampak je tam zato, da jo lahko uporabimo. Poglejte si nekaj primerov kod na najbolj nenavadnih mestih.

Kaj mora dobra QR koda vsebovati:

  • URL naslov do spletne strani
  • Prejemnika sms sporočila
  • Prejemnika e-pošte
  • Vizitko podjetja
  • Prikaz določenega teksta na ekranu vašega pametnega telefona

Kako in kje NE uporabljati QR kode:

  • Koda ne vodi do spletne strani/spletnega mesta, prijazne vsebine na spletu
  • Pošiljanje QR kode po elektronski pošti – namen kode se v tem primeru izgubi, saj ste že povezani na internet in z enim klikom lahko obiščete spletno stran oglaševalca
  • QR kode na jumbo plakatih – lahko poskenirate kodo, ki se nahaja na ogromnem jumbo plakatu ob zelo prometni cesti?
  • V revijah, ki jih dobite na letalu – glede na to, da je na letalu uporaba telefonov prepovedana, QR kode ne boste mogli skenirati
Ali se vam je zdel članek koristen? Da Ne



Nazaj