Japonska avtomobilska industrija priložnost tudi za slovenska podjetja

Japonska avtomobilska industrija priložnost tudi za slovenska podjetja

28. 02. 2017

Vir in informacije: STAkrog, 19. 2. 2017, https://krog.sta.si/

Japonski avtomobilski sektor je velika priložnost za vsa visokotehnološko napredna podjetja z inovativnimi izdelki, ki si želijo dolgoročnih partnerstev, je bilo slišati na seminarju o poslovnih priložnostih, ki jih ponuja japonska avtomobilska industrija. Med njimi so tudi slovenska, ki z Japonsko na podlagi sporazuma sodelujejo od leta 2013.

Seminar je Javna agencija SPIRIT Slovenija organizirala skupaj z dunajsko podružnico japonske vladne organizacije za pospeševanje zunanje trgovine JETRO v sodelovanju z veleposlaništvom Japonske v Sloveniji. Na njem je bilo predstavljeno trenutno stanje in trendi japonske avtomobilske industrije, tamkajšnje poslovne priložnosti ter značilnosti poslovne kulture. Seminarja se je udeležilo več kot 40 udeležencev.

Javna agencija SPIRIT Slovenija že nekaj let uspešno izvaja tako imenovane dneve dobaviteljev. Pripravlja jih predvsem v avtomobilski industriji, njihov cilj pa je pomagati slovenskim podjetjem pri vstopu v globalne dobaviteljske verige.

Japonska predstavlja enega pomembnejših oddaljenih tujih trgov za širitev slovenskega izvoza. Agencija je že leta 2013 podpisala sporazum o sodelovanju s partnersko agencijo JETRO z namenom poglobitve gospodarskega sodelovanja med obema državama, partnerici pa odtlej redno izvajata različne skupne aktivnosti za podjetja obeh držav.

Na seminarju je bila predstavljena japonska avtomobilska industrija. Japonska namreč prispeva 10 odstotkov celotne svetovne proizvodnje avtomobilskih delov. Tamkajšnji trg avtomobilskih delov na letni ravni raste za 0,53 odstotka in naj bi do leta 2025 predstavljal 12 odstotkov svetovnega trga.

Visoka stopnja rasti je napovedana predvsem za segment delov za proizvodnjo vozil nove generacije, kot so hibridna in električna vozila ter vozila na gorivne celice, pa tudi za segment elektronskih komponent, in v teh segmentih je tudi največ poslovnih priložnosti.

Japonski proizvajalci avtomobilov razvijajo različne segmente, pri katerih so možna partnerstva s tujimi podjetji. To so denimo sistem izogibanja trku, izboljšanje učinkovitosti porabe goriva, tehnologije za vozila naslednje generacije, avtonomni sistem vožnje, tako imenovani povezani avtomobil in napredni sistem vožnje.

Predstavljen je bil tudi način, kako iskati poslovne priložnosti v avtomobilskem sektorju na Japonskem in tudi kako priti v stik z japonskimi podjetji, ki imajo sedež ali izpostavo v Evropi. Izpostavljenih je bilo nekaj večjih tamkajšnjih sejmov avtomobilske industrije in združenj, ki lahko pomagajo tujim podjetjem pri iskanju partnerstev.

Slovenskim podjetjem so predstavili tudi glavne značilnosti japonske poslovne kulture, ki naj bi jo tujci spoštovali, če želijo biti pri sklepanju poslov uspešni.

Ali se vam je zdel članek koristen? Da Ne



Nazaj