Kako poslovati z Afriko

Kako poslovati z Afriko

06. 07. 2010

Vir in informacije: Finance, 29.6.2010, www.finance.si, Avtor: Peter Funa

Ob besedi Afrika večina pomisli na revščino, vojne, lakoto, bolezni in divje živali. Res je, Afrika je vse to, poleg tega pa so v Afriki tudi nafta, diamanti, naravne lepote…

Na kaj pa pomislijo podjetniki ob vprašanju, ali načrtujejo prodajo v Afriki? Najpogostejši odgovor je: "Komu pa bomo tam prodajali?" Najdrznejši pa odgovorijo, da z Egiptom in Libijo že poslujejo. Slovenski izvoz v Afriko je v primerjavi s preostalimi evropskimi državami zanemarljiv in pomeni le 0,25 odstotka celotnega evropskega izvoza.

Zakaj v Afriko?

Nasičenost klasičnih trgov, recesija in velika konkurenca so vzroki za iskanje novih alternativnih trgov. Eden izmed teh je prav gotovo Afrika, ki z milijardo prebivalcev ponuja nove priložnosti. Seveda vstop na to celino še zdaleč ni preprost, predvsem pa je potrebno veliko previdnosti in potrpežljivosti.

Poleg že znanih držav Severne Afrike in Južnoafriške republike, v katere slovenska podjetja izvozijo več kot 80 odstotkov celotnega izvoza, namenjenega Afriki, ponujajo velike priložnosti tudi preostale države v Centralni Afriki (Gabon, Kamerun, Kongo ...).

V Centralni Afriki se gradi največje pristanišče Pointe-Noire (Republika Kongo), ki bo največja luka tega dela sveta. Številne države, med njimi tudi EU, namenjajo sredstva v razvoj te svetovne regije. V okviru združenja EU-ACP (EU-Afrika, Karibi, Pacifik) EU vsako leto nameni afriškim državam sredstva za razvoj.

Ker v Afriki primanjkuje znanja in podjetij, ki bi bila sposobna izvajati vse aktivnosti, vlade afriških držav najemajo zunanje izvajalce oziroma vabijo investitorje k vlaganju. Zelo aktivni investitorji in izvajalci v tem delu sveta so prav gotovo Kitajci, ki so edini, ki plemenito izkoriščajo potrebo po razvoju te regije sveta.

Kako vstopiti v Afriko

Vsi dvomi in strah pred začetkom poslovanja z Afriko so upravičeni, vendar so odsev nepoznavanja razmer. Afrike večina ne pozna, predvsem pa ne pozna poslovnih poti in navad, zato se izogiba poslovanju. Zaradi nepoznavanja je treba to nalogo zaupati poznavalcem trga in skupaj z njimi določiti strategijo vstopa.

Koraki vstopa na afriški trg:

  • Vstop v Afriko je torej mogoč le s pomočjo svetovalnega podjetja, ki pozna ta specifičen trg in ima povezave z vplivnimi državnimi ravnmi. Najboljši marketing v Afriki je lobiranje.
  • S pomočjo svetovalnega podjetja sledi analiza in raziskava trga. Ta korak je nemogoče narediti predhodno, saj ga ni mogoče kakovostno izpeljati prek interneta. Podatki na spletu so žal skopi, večkrat pa zelo zastareli, v večini primerov jih celo ni.
  • Po izdelani analizi je mogoče s svetovalnim podjetjem načrtovati aktivnosti in ustrezno strategijo vstopa.
  • Najpomembnejši je izbor lokalnega partnerja. Navadno postane lokalni partner lobirana oseba. Partnerja je mogoče izbirati tudi med podjetniki, vendar morajo ti imeti dobro politično podporo.
  • Sledi osebni stik, ki ga dosežemo z obiskom v državi, kjer želimo nastopiti, ali z vabilom partnerja v Slovenijo.

Značilnosti poslovanja na afriškem trgu

Poslovanje z Afriko poteka počasi, zato sta potrebni potrpežljivost in vztrajnost. Afrika je zelo znana po prevarantih, ki se pod pretvezo sklepanja posla želijo okoristiti in pridobiti povabilo, ki ga izkoristijo, da lahko zbežijo iz države. Prav zaradi tega je zelo pomembna podpora svetovalnega podjetja, ki lahko vse te nevšečnosti prepreči. Potovanja so nujno potrebna in nanje se morata odpraviti svetovalec ali pa podjetnik sama.

Največje potrebe v Afriki so pri obnovljivih virih energije, zdravstvu, čiščenju voda ter predelavi hrane. Proizvodnih podjetij je zelo malo, prevladujejo trgovska podjetja, zato je prenos znanja in tehnologije zelo zaželen.

Ali se vam je zdel članek koristen? Da Ne



Nazaj