Kako se lotiti trženja, da bo to pomembno pripomoglo k uspešnosti podjetja

Kako se lotiti trženja, da bo to pomembno pripomoglo k uspešnosti podjetja

08. 05. 2012

Vir in informacije: Finance, 25.4.2012, www.finance.si, Avtor: Sabina Petrov

Trženje mora biti izhodišče poslovne strategije

Trženje oziroma trženjska strategija mora postati osrednja in izhodiščna točka poslovne strategije podjetja, združevati in povezovati mora informacije celotnega podjetja, trženjsko filozofijo je treba spretno vključiti v dnevno prakso.

Glavna trženjska vprašanja so razmeroma preprosta - gre za strateško definicijo naslednjih stvari: področje delovanja (kaj tržiti, na katerih trgih, katerim segmentom, po katerih kanalih); diferenciacije (določiti točke edinstvenosti ponudbe izdelkov oziroma storitev, glavne konkurenčne prednosti, diferenciacijo ponudbe z blagovno znamko, kakovostjo ali cenovno konkurenčnost z obsegom). Poleg tega pa tudi vzvode rasti (organska rast, prevzemi, širitev blagovne znamke na nove kategorije ...); etape (kako hitri koraki, določiti prioritetni red, odstranitev glavnih ovir, izravnava ključnih prednosti); in ekonomska logika. Zadnja pomeni prikaz pomembnih številk in zavez za doseganje finančnih ciljev ali skozi cenovno agresivno pozicioniranje (stroškovna učinkovitost, majhne marže in hitri obrati), ali premijsko pozicioniranje (z obvladovanjem materialne vrednosti izdelka in visoke dodane vrednosti in prestižnim servisom).

Trženje mora združevati informacije

Trženje združuje in povezuje informacije celotnega podjetja in pomembno vpliva na funkcije skoraj celega podjetja. Trženje je odgovorno za finančne - poslovne rezultate in nefinančne rezultate - ugled in položaj na trgu. Torej mora združevati informacije, ki jih od trga pridobivajo prodajne ali naročniške službe od uporabnikov, informacije, ki jih pridobivamo z raziskovalnimi metodami, finančne zahteve in kazalce, nove trende, ki prihajajo, in potrebe uporabnikov, še preden jih ti izrazijo. Ne nazadnje je treba skrbeti za blagovno znamko s konsistentno in kreativno komunikacijsko strategijo.

Trženje vključite v dnevno prakso

Preprosta vodila za dobro trženje:

1. Definirajte trženje; kot razumete trženje vi, tako ga bodo (sčasoma) sprejemali vaši sodelavci.

2. Začnite pri začetku; najprej analiza, nato vizija, sledi strategija in končno akcija.

3. Merite in vrednotite; cilji naj bodo merljivi, kriteriji oprijemljivi, sicer ne boste vedeli, ali se bližate cilju ali ne.

4. Povezujte in vključujte; trženje ni zaklenjeno v oddelek, domuje naj med vsemi zaposlenimi.

5. Manj besed, več dejanj; ne predavajte o trženjski filozofiji, spretno jo vključite v dnevno prakso.

Ali se vam je zdel članek koristen? Da Ne



Nazaj