Expo 2020 - vzletišče za osvajanje novih trgov

12. 07. 2021

Vir in informacije: Glas gospodarstva, maj-junij 2021, www.gzs.si, Avtor: Anusa Čaši, vodja projekta in programa Slovenija na Expu 2020, Javna agencija SPIRIT Slovenija

V Dubaju, poslovni prestolnici Bližnjega vzhoda, je že vse nared za osrednji dogodek letošnjega in prihodnjega leta, ki predstavlja veliko priložnost tudi za slovenska podjetja.

Pandemija je korenito spremenila poslovne navade in številne dogodke, brez katerih si tudi slovenski gospodarstveniki niso mogli predstavljati letnega koledarja aktivnosti, preselila v virtualno okolje ali pa jih je povsem prekinila. Srečanja v živo, mednarodni sejmi in razstave, strokovne konference so v novih razmerah postali izjema in tudi zato so vesti, ki te dni prihajajo iz Dubaja, toliko zanimivejše. Organizatorji svetovne razstave Expo 2020 so na nedavnem srečanju s predstavniki sodelujočih držav - teh je tokrat več kot 190 - namreč zagotovili, da se bo odvila v živo. Po poldrugem letu odsotnosti večjih mednarodnih dogodkov bo Expo v Dubaju torej prva prava priložnost, da o pobudah, tudi gospodarskih, s sogovorniki z vsega sveta razpravljamo v živo in brez prevelikih vmesnih razdalj.

Na Expo 2020 sodeluje več kot 190 držav, 83 se jih bo predstavilo z lastnim paviljonom, med njimi tudi Slovenija.

25 milijonov obiskovalcev

Organizatorji napovedujejo kar 25 milijonov obiskovalcev tokratnega Expa. Glede na odzive na poskusno odprtje tematskega paviljona Terra, kije posvečen trajnosti in si ga je v nekaj tednih ogledalo krepko čez 100.000 obiskovalcev, se ta napoved ne zdi niti malo pretirana. Veliko obiskovalcev bo iz Združenih arabskih emiratov in sosednjih držav, zanimanje za obisk razstave pa je veliko tudi v drugih regijah (Kitajska, Indija ...), za katere je Dubaj vstopna poslovna ali turistična točka. Organizatorji pričakujejo, da bo za razliko od predhodnih izvedb svetovne razstave Expo dubajska v ospredje postavila poslovni značaj tega dogodka, zato bo velik del programa, ki se bo odvijal na nacionalnih paviljonih in skupnih prizoriščih, posvečen prav poslovnim obiskovalcem. Ti se bodo lahko udeležili več kot 40 strokovnih dogodkov tedensko, globalnih poslovnih forumov, posvečenih Afriki, Indiji in Južni Ameriki, opazno vlogo bodo imela vodilna globalna podjetja iz domala vseh ključnih gospodarskih sektorjev, močna pa bo tudi prisotnost osrednjih svetovnih razvojnih in političnih ustanov.

Slovenski paviljon na izjemni lokaciji

Organizatorji Expo 2020 so v priprave na dogodek, ki se bo odvil med 1. oktobrom 2021 in 31. marcem 2022, vložili izjemne napore, kar se odraža na domala vsakem koraku v Dubaju. Nove linije hitre mestne železnice, novi kilometri avtocest, hoteli, prenovljena letališča ... vse je podrejeno napovedi, da bo prva izvedba svetovne razstave Expo v arabskem okolju rekordna in v vseh pogledih zgodovinska. Površina, ki jo zavzema območje Expo 2020, je primerljiva z več sto nogometnimi igrišči, razdeljena pa je na tri vsebinske segmente: priložnost, mobilnost in trajnost. Del slednjega zavzema tudi slovenski paviljon, ki leži na izjemni lokaciji - tik za vhodom na območje razstave - in ga je nemogoče zgrešiti. K temu gotovo prispeva tudi njegova prepoznavna podoba - zeleno pročelje, v katerega je vsajenih kar45.000 rastlin, in lesena streha, ki spominja na sito, značilni izdelek ribniške suhe robe.

Osrednja atrakcija našega paviljona bo prva 360-stopinjska projekcija zgodbe o zeleni in napredni deželi na stičišču Alp, Mediterana in panonske nižine.

S podobami, ki jemljejo dih in prikazujejo dragulje naše naravne in kulturne dediščine ter nizanjem zanimivih podatkov o inovacijah in dosežkih, ki so plod slovenskega znanja, bomo v Dubaju utrjevali podobo Slovenije kot zdrave in napredne dežele v srcu Evrope. Glas o njej bodo z najrazličnejšimi dogodki širile tudi slovenske regije. Ti dogodki se bodo odvijali predvsem na trgu Evrope, v pritličju našega paviljona, ki bo s pitniki z brezplačno pitno vodo med drugim ponujal tudi izkušnjo, kije v Sloveniji samoumevna in za obiskovalce iz tujine vsakič znova navdušujoča.

Vavčerji za sodelovanje na slovenskem paviljonu so že na voljo.

Slovensko poslovno središče

Sodelovanje na Expo 2020 je za Slovenijo strateškega pomena. Tudi zato smo nastop na Expu zasnovali v okviru lastnega paviljona. Ta bo pol leta, kolikor traja Expo, ne le dom slovenstva, pač pa bodo svoj dom na njem našle tudi zgodbe, ki jih v globalnem okolju predstavlja Evropska unija. Ta se v Dubaju ne bo predstavila z lastnim paviljonom, pač pa bo prisotna na paviljonih držav članic, med katerimi bo imela Slovenija zaradi predsedovanja svetu Evropske unije v drugi polovici letošnjega leta, izpostavljeno vlogo. To bo dogajanju na našem paviljonu dodalo pozornost obiskovalcev Expo 2020 in tudi zato bo slovensko poslovno središče, kakor je poimenovano celotno drugo nadstropje slovenskega paviljona, zelo živahno prizorišče poslovnih in diplomatskih dogodkov.

Gospodarske delegacije in strokovni dogodki

Program slovenskega paviljona bo vsebinsko razdeljen na 11 tematik, ki bodo zajele vsa temeljna področja slovenskega gospodarstva in razvoja. V Dubaju bomo lahko videli dosežke na področju trajnostnih praks v industriji, razvoja naprednih materialov, tovarn prihodnosti, kreativnih industrij, informacijskih tehnologij, živilske industrije, zdravja, lesa in upravljanja okoljskih tveganj, predstavili bomo naše priložnosti na področju turizma in logistike ter ideje, s katerimi želimo sodelovati v globalnih razpravah o temeljnih izzivih človeštva.

Gostje slovenskega paviljona se bodo udeleževali tudi dogodkov na paviljonih drugih držav in sodelovali na skupnih strokovnih in poslovnih dogodkih, ki so v domeni organizatorja, spoznavanje potencialnih partnerjev pa bo po zagotovilih organizatorjev sila enostavno tudi po zaslugi posebne aplikacije, ki bo poslovnim obiskovalcem Expo 2020 omogočala napredno mreženje. Organizator slovenske predstavitve na Expo, Javna agencija SPIRIT Slovenija, napoveduje organizacijo gospodarskih delegacij znotraj vseh krovnih tematik, posebno dogajanje pa se bo odvilo v okviru slovenskega nacionalnega dneva, ki bo 8. februarja 2022. Takrat načrtujejo organizacijo osrednje investicijske konference, v sodelovanju s Slovensko turistično organizacijo pa tudi osrednji dogodek, namenjen promociji slovenskih turističnih draguljev.

Poslovni in promocijski paket za slovenska podjetja, ki želijo biti del največjega svetovnega poslovnega dogodka: http://expo2020slovenia.si/sodeluj.

Pestrost slovenskih regij bo opazna tudi v Dubaju

Turizem se po pandemiji, ki je temeljito spodrezala načrte vseh prepoznavnih destinacij, tudi Slovenije, ozira za novimi priložnostmi. Expo 2020 bo ena takih.

Tudi zato bo predstavitvi slovenskih naravnih lepot, doživetij in ponudbi turističnih destinacij na Expu namenjena velika pozornost. Z obiski predstavnikov slovenskih turističnih makro regij in tesnim sodelovanjem tako regijskih razvojnih agencij kot lokalnih skupnosti ter podjetij, bo slovenski paviljon dihal z zgodbami, ki kažejo pestrost slovenske krajine.

Obiskovalcem bomo približali okuse Slovenije in jih s pomočjo inovativnih tehnoloških rešitev navdušili za avtentično izkušnjo turizma, ki stavi na bližino in intimo.

Najugodnejši način za opazno predstavitev

Številna slovenska podjetja so sodelovanje na Expo 2020 že potrdila in izkoristila enkratno priložnost, ki jo ponuja organizator slovenske predstavitve, Javna agencija SPIRIT Slovenija v sodelovanju s Slovenskim podjetniškim skladom. Gre za vavčerje, namenjene predstavitvam slovenskih podjetij na mednarodnih poslovnih dogodkih in sodelovanju v gospodarskih delegacijah. Privlačna in enostavna spodbuda je namenjena temu, da bi slovensko gospodarstvo v kar največji meri izkoristilo priložnost za sodelovanje na Expu 2020.

Po mnenju poznavalcev globalnega dogajanja bo Dubaj v času Expa najprivlačnejše poslovno središče sveta, ki bo na enem mestu ponujalo vse, od vrhunskih poslovnih in strokovnih dogodkov, do odmevnih kulturnih in promocijskih dogodkov, ki bodo gotovo odpirali vrata do novih znanstev in sodelovanj. Prisotnost na Expu bo za mnoge poslovne obiskovalce vzletišče do novih trgov. Temu cilju bo podrejena tudi ponudba slovenskega paviljona in zato ne zamudite priložnosti, da postanete njegov nepogrešljivi del.



Nazaj