Javno povabilo podjetjem k udeležbi na Usposabljanje o finančnih instrumentih za rast, razvoj in preoblikovanje podjetij 2025 (FI-MSP 2025)

Javno povabilo podjetjem k udeležbi na Usposabljanje o finančnih instrumentih za rast, razvoj in preoblikovanje podjetij 2025 (FI-MSP 2025)

16. 09. 2025

Objavljeno: SPIRIT Slovenija, javna agencija, 11. 9. 2025, www.spiritslovenia.si

SPIRIT Slovenija, javna agencija, objavlja Javno povabilo za usposabljanje podjetji na področju uporabe finančnih instrumentov za rast in razvoj.

Usposabljanje bo SPIRIT Slovenija, javna agencija izvedla v sodelovanju z Ljubljansko borzo, d. d., Ljubljana. Program usposabljanja se izvaja v letu 2025 pilotno. K prijavi na usposabljanje vabimo predvsem podjetja, ki želijo okrepiti znanja za nadaljnjo rast, razvoj in preoblikovanje poslovanja z možnostjo izdaje finančnih instrumentov.

Zakaj se udeležiti?

Program je namenjen lastnikom podjetij, ki so zaposleni v podjetjih in direktorjem, finančnim direktorjem, direktorjem računovodstva oz. druga pristojna oseba , ki želijo:

  • pridobiti praktična znanja o kapitalskem trgu in možnostih financiranja,
  • razviti učinkovito finančno strategijo za rast in stabilnost,
  • spoznati možnosti financiranja podjetij in njihove rasti,
  • prenosa lastništva v družinskih podjetjih, tudi preko M&A postopkov,
  • prisluhniti izkušnjam slovenskih podjetij, ki so že stopila na borzo.

Ključne informacije:

Termin izvedbe: oktober - november 2025

Način izvedbe: v živo (Ljubljana)

Obseg: 5 modulov, vsak modul bo v povprečju trajal od  6 do 8 pedagoških ur in bo vključeval:

  • pripravo podjetja na vsebino modula (samostojno delo in uvodna gradiva),
  • predavanja in razprave s strokovnjaki,
  • delo na praktičnih primerih in študijah primerov,
  • mreženje med udeleženci,
  • individualna vprašanja in svetovanje s predavatelji.

Udeležba: obvezna na vsaj 4 modulih

Predavatelji: priznani strokovnjaki s področja financ, kapitalskega trga, prenosa lastništva in podjetniškega nasledstva

Kotizacija: brezplačno (SPIRIT Slovenija, javna agencija izvajala program v partnerstvu z  Ljubljansko borzo, sredstva za izvedbo pilotnega programa usposabljanja so zagotovljena s strani Ministrstva za gospodarstvo, turizem in šport)

Število mest: največ 15 udeležencev

Prijave: Podjetja svoje udeležence prijavijo na usposabljanje elektronsko v spletni aplikaciji JRP, kjer izpolnijo in oddajo vloga najkasneje do 2. 10. 2025 do 23.59.59. Natančno je način oddaje vloge naveden v poglavju Rok in način oddaje prijave.

Program usposabljanja po modulih:

  1. Uvod v kapitalski trg (predvidoma 7. 10. 2025 oz. 9. 10. 2025)
  2. Vzpostavitev finančne strategije (predvidoma 14. 10. 2025)
  3. Financiranje podjetij (predvidoma 21. 10. 2025)
  4. Prenos lastništva v družinskih podjetjih (predvidoma 4. 11. 2025)
  5. Prednosti kotacije - praktične izkušnje slovenskih podjetij (predvidoma 11. 11. 2025)

Prijava in dodatne informacije

V letu 2025 se program FI-MSP (Usposabljanje o finančnih instrumentih za mala in srednje velikih podjetjih)  izvaja pilotno, zato je v omejeno število udeležencev v programu prostora za 15 podjetij/udeležencev.

Rok za oddajo vlog je 2. 10. 2025, do 23.59.59.

Pogoji za udeležbo:

  • Podjetje/prijavitelj je malo ali srednje podjetje (po določbah Zakona o gospodarskih družbah (Uradni list RS, št. 65/09 - uradno prečiščeno besedilo, 33/11, 91/11, 32/12, 57/12, 44/13 - odl. US, 82/13, 55/15, 15/17, 22/19 - ZPosS, 158/20 - ZIntPK-C, 18/21, 18/23 - ZDU-1O, 75/23 in 102/24) s sedežem v RS;
  • udeleženec mora biti zaposleni v podjetju, ki ima lastništvo ali delovno razmerje v podjetju. Program je namenjen predvsem odgovornim osebam za financiranje in investicije podjetja (direktor, finančni direktor, direktor računovodstva oz. druga pristojna oseba).
  • da podjetje na dan oddaje vloge nima neporavnanih zapadlih finančnih obveznosti v višini 50 eurov ali več do ministrstva oziroma njegovih izvajalskih institucij (Slovenskega podjetniškega sklada, Javne agencije Republike Slovenije za spodbujanje investicij, podjetništva in internacionalizacije), pri čemer neporavnane obveznosti izhajajo iz naslova pogodb o sofinanciranju oz. o dodelitvi javnih sredstev in so bile kot neporavnane in zapadle spoznane v pravnomočni odločbi pristojnega organa.
  • da podjetje v obdobju zadnjega leta, šteto za nazaj od dneva oddaje vloge, nima neporavnanih zapadlih finančnih obveznosti iz naslova obveznih dajatev in drugih denarnih nedavčnih obveznosti v skladu z zakonom, ki ureja finančno upravo, ki jih pobira davčni organ (v višini 50 eurov ali več na dan oddaje vloge); šteje se, da vlagatelj, ki je gospodarski subjekt, ne izpolnjuje obveznosti tudi, če na dan oddaje vloge ni imel predloženih vseh obračunov davčnih odtegljajev za dohodke iz delovnega razmerja za obdobje zadnjega leta do dne oddaje vloge. 
  • da podjetje ni v postopku prisilne poravnave, stečajnem postopku, postopku likvidacije ali prisilnega prenehanja, z njegovimi posli iz drugih razlogov ne upravlja sodišče, ni opustil poslovne dejavnosti in ni v stanju insolventnosti, v skladu z določbami Zakona o finančnem poslovanju, postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju (Uradni list RS, št. 176/21 - uradno prečiščeno besedilo, 178/21 - popr., 196/21 - odl. US, 157/22 - odl. US, 35/23 - odl. US, 57/23 - odl. US, 102/23, 25/25 - odl. US in 40/25) in ni v postopku likvidacije ali izbrisa po Zakonu o gospodarskih družbah (Uradni list RS, št. 65/09 - uradno prečiščeno besedilo, 33/11, 91/11, 32/12, 57/12, 44/13 - odl. US, 82/13, 55/15, 15/17, 22/19 - ZPosS, 158/20 - ZIntPK-C, 18/21, 18/23 - ZDU-1O, 75/23 in 102/24).
  • da podjetje ne prejema in ni v postopku pridobivanja državnih pomoči za reševanje in prestrukturiranje podjetij v težavah po Zakonu o pomoči za reševanje in prestrukturiranje gospodarskih družb v težavah (Uradni list RS, št. 5/17) in ni podjetje v težavah skladno z 18. točko 2. člena Uredbe Komisije 651/2014/EU.
  • da podjetje nima prepovedi poslovanja v razmerju do Ministrstva za gospodarstvo, turizem in šport oz. v razmerju z izvajalskima institucijama (Slovenski podjetniški sklad, Javna agencija Republike Slovenije za spodbujanje investicij, podjetništva in internacionalizacije) v obsegu, kot izhaja iz 35. člena Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (Uradni list RS, št. 69/11 - uradno prečiščeno besedilo, 158/20, 3/22 - ZDeb in 16/23- ZZPri).
  • da dejanski lastnik(i) družbe v skladu z Zakonom o preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma (Uradni list RS, št. 48/22145/2217/25 in 56/25 ) ni(so) vpleten(i) v postopke pranja denarja in financiranja terorizma.
  • da podjetje ni v postopku vračanja neupravičeno prejete državne pomoči, na osnovi odločbe Evropske komisije, ki je prejeto državno pomoč razglasila za nezakonito in nezdružljivo s skupnim trgom Skupnosti.
  • da podjetje za iste upravičene stroške in aktivnosti, ki so predmet financiranja v tem razpisu, ni in ne bo pridobilo sredstev iz drugih javnih virov (sredstev evropskega, državnega ali lokalnega proračuna) - prepoved dvojnega financiranja.
  • da podjetje nima neporavnanega vračila preveč izplačane pomoči po pravilu de minimis ali državne pomoči na podlagi predhodnega poziva ministrstva, pristojnega za finance.

 Stroški udeležbe v programu:

  • Vsa podjetja, ki bodo vključena v to usposabljanje, bodo s SPIRIT Slovenija, javno agencijo podpisala sporazum o sodelovanju. Za vključena podjetja predstavlja usposabljanje, v višini 2.440,00 EUR »de minimis« pomoč, na osnovi sheme: »Program ukrepov MGTŠ za spodbujanje podjetništva in konkurenčnosti v obdobju 2024–2030 - de minimis« (št. sheme: M001-2632616-2024, datum potrditve sheme: 13. 3. 2024; trajanje sheme: do 31. 12. 2030) (v nadaljevanju: shema de minimis) oz. skladno z vsakokrat veljavno shemo de minimis pomoči. SPIRIT Slovenija, javna agencija bo o prijavi na povabilo preverilo skupni znesek pomoči, dodeljen enotnemu podjetju, na podlagi pravila »de minimis«, saj ta ne sme presegati največje intenzivnosti pomoči ali zneska »de minimis« pomoči, kot določa shema pomoči »de minimis«. Skupni znesek pomoči, dodeljen enotnemu podjetju / končnemu prejemniku / upravičencu na podlagi pravila »de minimis« ne sme presegati 300.000,00 EUR v obdobju zadnjih treh let, pri čemer se upoštevajo datumi odobritve pomoči za prvo leto se upošteva leto odobritve pomoči. Omenjeni znesek se zniža na vrednost 100.000,00 EUR za podjetja, ki delujejo v komercialnem cestnem tovornem prevozu, ne sme pa se uporabljati za nabavo vozil za cestni prevoz tovora. Pomoč, prejeta po pravilu »de minimis«, se ne sme kumulirati z državno pomočjo v zvezi z istimi upravičenimi stroški, če bi se s takšno kumulacijo presegla največja intenzivnost pomoči ali znesek pomoči, določen za posebne okoliščine vsakega primera v Uredbi Komisije 651/2014/EU ali sklepu Komisije. Pomoč »de minimis«, ki ni dodeljena za določene upravičene stroške ali je navedenim stroškom ni mogoče pripisati, se lahko kumulira z drugo državno pomočjo, dodeljeno na podlagi Uredbe Komisije 651/2014/EU ali sklepa Komisije. 

Prijava mora vsebovati:

  1. izpolnjeno elektronsko prijavnico z izjavo odgovorne osebe podjetja,
  2. kopijo potrdila o pridobljeni izobrazbi,
  3. dokazilo o zaposlitvi v upravi/vodstvu podjetja
  4. izjava za izjava potencialnega prejemnika pomoči po pravilu »de minimis«
  5. pogodba o udeležbi na usposabljanju o finančnih instrumentih za rast, razvoj in preoblikovanje podjetij (FI-MSP) v letu 2025

Kriteriji za izbor udeležencev

V primeru, da bo prijavljenih več kot 15 udeležencev, bo izbor temeljil na naslednjih kriterijih:

1. Podjetja z izkazanim interesom za izdajo finančnih instrumentov kot vira financiranja (Priloga 1: PODATKI O KANDIDATU) (rast, zadolževanje) ali z namenom prenosa lastništva. Podjetja, bodo v vlogi izrazila interes za: vse štiri kriterije oz. največ od spodaj naštetih kriterijev, bodo imela prednost:

  • spoznati priložnosti kapitalskih trgov za izdajo finančnih instrumentov kot vira financiranja (rast, zadolževanje) ali z namenom prenosa lastništva.
  • pridobivanja kapitala za rast z izdajo delnic
  • prenos lastništva (zaposlenim, tujim vlagateljem) ali popolni izstop iz lastništva (prodaja podjetja) z izdajo delnic
  • pridobivanje dodatnih virov dolžniškega financiranja (poleg bančnih kreditov) z izdajo kratkoročnih ali dolgoročnih dolžniških vrednostnih papirjev (izdaja komercialnih zapisov ali obveznic podjetja)

2. Čas prijave: ob enakih izpolnjenih kriterijih velja pravilo zgodnejše oddaje prijave (»first come, first served«).

Podjetja, ki bodo v vlogi (Prilogi 1) z DA izrazila interes za vse štiri kriterije oz. največ naštetih kriterijev bodo izbrana za usposabljanje. V kolikor bo teh vlog več kot 15, bodo izbrane vloge, ki so bile oddane prej. 

Rok in način oddaje prijave

Vlogo je potrebno izpolniti in oddati elektronsko v spletni aplikaciji JRP najkasneje do 2. 10. 2025 do 23.59.59, ki je dostopna na spletnem naslovu: https://jrp.spiritslovenia.si. V spletno aplikacijo JRP se je treba ob prvi uporabi registrirati skladno z Navodili za izpolnjevanje obrazcev v sami aplikaciji. Registrirani uporabnik spletne aplikacije JRP lahko dostopa do vloge vlagatelja le v primeru, da je s strani vlagatelja za to pooblaščen. Pooblastilo uredi v spletni aplikaciji JRP. Vloge po poteku roka iz tega odstavka ne bo mogoče oddati v spletni aplikaciji JRP. Vse vloge, ki bodo prispele fizično po pošti na naslov SPIRIT Slovenija, javna agencija oziroma na kakšen koli način, ki ne bo elektronski preko navedene spletne aplikacije, bodo zavržene.

Razpisnik: Javna agencija Republike Slovenije za spodbujanje investicij, podjetništva in internacionalizacije - SPIRIT Slovenija

Dodatne informacije: Vprašanja v zvezi s tem javnim povabilom sprejemamo na e-naslov: prenos.lastnistva@spiritslovenia.si.

Več: Več o javnem povabilu najdete tukaj.

Ali se vam je zdel članek koristen? Da Ne



Nazaj