Oglaševalska kampanja - »Uporabimo les, izberimo slovenski les« za promocijo uporabe lesa in ozaveščanje o njegovih prednostih

Oglaševalska kampanja - »Uporabimo les, izberimo slovenski les« za promocijo uporabe lesa in ozaveščanje o njegovih prednostih

Oglaševalska kampanja - »Uporabimo les, izberimo slovenski les« za promocijo uporabe lesa in ozaveščanje o njegovih prednostih

25. 02. 2022

Namen kampanje je ozaveščanje splošne in strokovne javnosti o vseh prednostih lesa ter spodbujanje njegove uporabe s ciljem nadomeščanja ostalih materialov s tem darom narave. 

Vir in informacije: Podjetniški portal, www.podjetniski-portal.si

Les je vsestransko uporaben trajnosten material prihodnosti, ki ga ima Slovenija kot tretja najbolj gozdnata država v Evropi na voljo po svojem celotnem ozemlju. SPIRIT Slovenija, javna agencija in Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo že od leta 2013 izvajata vrsto aktivnosti za promocijo slovenskega lesa in lesenih izdelkov doma in v tujini. Od ustanovitve Direktorata za lesarstvo so se te aktivnosti še okrepile in bo letos že drugo leto zapored potekala tudi oglaševalska kampanja.

Namen kampanje je ozaveščanje splošne in strokovne javnosti o vseh prednostih lesa ter spodbujanje njegove uporabe s ciljem nadomeščanja ostalih materialov s tem darom narave. Slovenija ima lesa v izobilju, zato je namen kampanje spodbuditi čim večjo uporabo slovenskega lesa.

Oglaševalska kampanja v slovenskih medijih, ki se je začela v mesecu februarju 2022 in bo trajala vse do konca maja, vključuje oglaševanje na televiziji, spletu, radiu, zunanjih oglasnih površinah in v tisku.

Ključni komunikacijski sporočili kampanje sta predstavitev prednosti lesa tako za človeka kot za okolje s pozivom: »Les je čudež narave, ohranimo z njim naš planet.« in »Les je čudež narave, delimo z njim svoj dom.«

Drevesa skladiščijo ogljikov dioksid že v času svoje rasti, v končnih lesenih izdelkih pa se ogljikov dioksid ohranja še stoletja ali celo tisočletja. Les je naravno obnovljiv, trajnosten material, ki v veliki meri prispeva k zmanjševanju toplogrednih plinov in s tem k ohranitvi okolja ter blaženju podnebnih sprememb. Pri nastajanju 1 m3 lesa se vanj veže 0,9 tone CO2 iz ozračja. Masivna lesena hiša povprečne velikosti tako v življenjski dobi skladišči od 25 do 60 ton CO2, če pa je dodana še lesena notranja oprema, pa od 30 do 70 ton CO2. 

Z vgradnjo lesa v naše bivalno okolje les ugodno vpliva na počutje in zdravje uporabnikov. Les deluje kot biološki filter, ki zrak očisti in osveži ter hkrati pozitivno vpliva na počutje - niža srčni utrip, izboljša koncentracijo in omogoča boljši spanec.

Z uporabo lesa iz lokalnih gozdov poskrbimo tudi za skrajšanje transportnih poti in posledično za zmanjšanje izpustov iz prometa ter prispevamo k razvoju lokalnega in regionalnega gospodarstva.

Cilj oglaševalske kampanje je zato krepiti splošno zavedanje o pozitivnih lastnostih lesa, spodbujati uporabo lesa pri gradnji objektov in opremljanju doma, informirati javnost o prednostih lesene gradnje in rabe lesa v bivalnem okolju ter njegovem ekološkem pomenu in družbeni odgovornosti.

Zanimivosti o lesu: 

  • V Sloveniji vsako sekundo priraste lesa za veliko garderobno omaro. Porabimo pa ga le za izdelavo njenih polic.
  • 2,5 cm debela lesena plošča ima boljšo toplotno izolativnost, kot 11,4 cm debela opečna stena.
  • Za izdelavo lesenega okna je potrebno sedem krat manj energije kot za izdelavo PVC okna.
  • Les je 15-krat boljši izolator kot beton, 400-krat boljši od jekla in 1770-krat boljši od aluminija.
  • V leseni zgradbi se prebivalci počutijo prijetno že pri 18–20 C, v masivni zgradbi pa šele pri 22 do 24 C.
  • Če bi v Evropi za 10% povečali delež novozgrajenih hiš iz lesa, bi letno za 25% znižali količino CO2.

Več o kampanji

Nazaj