Gospodarsko ministrstvo išče pripravljalca nove turistične strategije

19. 03. 2021

Vir in informacije: STA, 8. 3. 2021, www.sta.si

Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo je objavilo javno naročilo za izdelavo strategije trajnostnega razvoja slovenskega turizma v obdobju 2022-2028. Ocenjena skupna vrednost projekta je 80.000 evrov brez davka na dodano vrednost, izbrani ponudnik pa naj bi strategijo izdelal v petih mesecih. Rok za oddajo ponudb je 12. april.

Letos se izteka veljavnost aktualne strategije trajnostne rasti slovenskega turizma 2017-2021. Ta je Slovenijo opredeljevala kot butično destinacijo za zahtevnega obiskovalca, ki išče raznolika in aktivna doživetja, mir in osebne koristi.

Njen ključni cilj je bil dvig prilivov iz naslova izvoza potovanj na 3,7 milijarde evrov. Do tega cilja je sicer ob koncu leta 2019 manjkalo še kar precej, saj je Slovenija v tem letu ustvarila 2,75 milijarde evrov prilivov, kar je bila 1,5-odstotna rast glede na leto prej. Nato pa je leta 2020 po turizmu močno udarila še globalna pandemija covida-19, zaradi katere je število prihodov turistov v Sloveniji upadlo za polovico, tujih turistov pa je bilo 74 odstotkov manj. Izvoza potovanj je bilo le za dobro milijardo evrov.

Nova strategija mora učinkovito nasloviti posledice epidemije covida-19, ki je močno prizadela slovenski turizem. Hkrati mora določiti ukrepe za razvoj trajnostnega turizma visoke dodane vrednosti, ki v rast in razvoj vključuje lokalne skupnosti in zaposlene v turizmu in je odgovor na njihove potrebe.

V proces priprave strategije bodo vključeni vsi ključni deležniki turizma, tako iz zasebne kot javne in civilne sfere.

Sicer tako globalni kot slovenski turizem predvidoma čaka dolgotrajno okrevanje po covidu-19. Letos slovenski turizem pričakuje podobne številke kot lani, a z nekoliko manj slovenskimi in nekoliko več tujimi gosti. Na številke iz leta 2019 bi se lahko vrnili šele okoli leta 2024.



Nazaj