Kanvas poslovni model

Kanvas poslovni model

08. 05. 2018

Vir in informacije: SPOT svetovanje Gorenjska, Avtor: Jana Šifrar

Kanvas poslovni model je orodje za preverjanje novih poslovnih idej in za preverjanje smiselnosti razvoja novih proizvodov in storitev v podjetjih. Orodje sledi logiki vitkega inoviranja in je preizkušeno v najbolj prodornih organizacijah na svetu. Je sodobni nadomestek poslovnega načrta, ki daje poudarek na preverjanju novega izdelka na trgu in ne »na papirju«. Uporabljajo ga potencialni podjetniki pri razvoju svojih poslovnih idej kot tudi že uveljavljena podjetja pri izboljšanju že obstoječih izdelkov ali storitev.

Poenostavljeno Kanvas poslovni model predstavlja veliko platno na katerega dodajamo svoja razmišljanja o naši poslovni ideji. Običajno na platno lepimo samolepilne lističe na katere lepimo svoja razmišljanja.

Kanvas poslovni model je v grobem razdeljen na 9 glavnih področji. To so:

  1. Segmenti uporabnikov/kupcev:

    v tem delu opredelimo različne skupine ljudi, organizacij, podjetij, ki jih želimo doseči in jim nuditi svoje izdelke ali storitve. Pri tem poskušamo ugotoviti kdo je naš kupec. Kupce kasneje delimo v skupine, ki opredeljujejo skupne potrebe, podobno obnašanje in druge lastnosti. Segmente kupcev lahko oblikujemo na geografski, demografski ali družbeno ekonomski osnovi. Lahko jih oblikujemo glede na njihove psihografske in vedenjske  lastnosti.

  2. Vrednost za uporabnike:

    v tem delu opredelimo razloge zaradi katerih ljudje pridejo po izdelek ali storitev k nam in ne h konkurenci. Pri tem se moramo zavedati, da kupci ne kupujejo izdelkov ali storitev ampak se za njihov nakup odločijo, ker imajo težavo in z nakupom izdelka ali storitve rešujejo nastali problem.

  3. Distribucijski kanali:

    predstavljajo načine doseganja kupcev. Pri tem se lahko poslužujemo direktne prodaje, spletne prodaje, lastne trgovine, partnerskih trgovin ali veleprodaje. Izbira je odvisna od naše ciljne skupine (npr. za starejše trgovine, za mlajše prodaja preko spleta). 

  4. Odnosi s strankami:

    v tem delu razmislimo na kakšen način bomo vzpostavili in kasneje vzdrževali stike z vsakim izmed segmentov naših kupcev. Načrtujemo tako pridobivanje kupcev kot tudi njihovo vračanje oz. zadrževanje. Prav tako v tem segmentu proučujemo pospeševanje prodaje v povezavi s kupci. 

  5. Prihodki:

    predstavljajo denar, ki ga podjetje lahko pridobi od vsakega segmenta uporabnikov. Pri tem se moramo vprašati koliko so naši uporabniki dejansko pripravljeni plačati za izdelek. Pomembno je tudi, da poleg prihodkov od prodaje raziščemo tudi druge možnosti prihodkov povezanih z našim izdelkom ali storitvijo. Poleg tega, da izdelek ali storitev prodajamo lahko z njim ustvarjamo še dodatne vire prihodkov. Naš izdelek ali storitev lahko tudi posojamo, dajemo v najem, za uporabo zaračunamo provizijo. 

  6. Ključni viri:

    zagotavljajo delovanje našega poslovnega modela. Predstavljajo potrebna sredstva, da lahko ponujamo in zagotavljamo zgoraj opisane elemente. To so lahko materialni, intelektualni, kadrovski in pa finančni viri. 

  7. Ključne aktivnosti:

    so najpomembnejše stvari, ki jih mora podjetje zagotoviti, da bo naš poslovni model lahko deloval. Naša ključna aktivnost je lahko, da kupcu rešujemo problem, nekaj opravimo namesto njega (npr. zgradimo hišo, operemo perilo, itd), mu dobavimo material, itd. 

  8. Ključna partnerstva:

    so mreža ključnih partnerstev, ki omogočajo delovanje našega podjetja. Tukaj se lahko poslužujemo strateških povezav med ne - konkurenti, konkurenti, skupnih vlaganj za razvoj poslovnega modela in povezav med kupcem in dobaviteljem z namenom zagotavljanja zadostnih dobav. 

  9. Struktura stroškov:

    predstavljajo jo stroški, ki so nastali v povezavi z delovanjem poslovnega modela. Pri tem moramo določiti vse fiksne (plače, najemnina …) in variabilne stroške (odvisni od obsega oz. količine proizvodnje blaga ali storitev), ki bodo nastali v povezavi z našim izdelkom in storitvijo. Pomembno je, da ugotovimo tudi kateri ključni viri in aktivnosti so najdražje in jih ovrednotimo, tako bomo vedeli, koliko sredstev potrebujemo za začetek poslovanja in koliko bodo znašali naši mesečni stroški.

Ali se vam je zdel članek koristen? Da Ne



Nazaj