E-mail marketing za startup podjetja

E-mail marketing za startup podjetja

15. 09. 2015

Vir in informacije: https://spletnik.si/blog/, 8. 9. 2015, Avtor: Matjaž Sedlar

Zagotovo ne gre zanemariti podatka, da v prvih petih letih poslovanja propade okoli 90% podjetij. Ogromno je med temi tudi StartUp podjetij, ki zaradi takšnih ali drugačnih vzrokov svojo poslovno idejo na trg lansirajo neuspešno. Taka podjetja, se morajo poslovanja in s tem marketinga lotiti bolj analitično, graditi svoj poslovni model sproti, glede na odzive svojih potencialnih strank.

Kaj je glavno vodilo start-up podjetjem?

Že po definiciji je to podjetje, ki nima še izoblikovanega poslovnega modela, zato ga nenehno spreminja v prvih fazah ustanovitve. Glavno vodilo pri tem so odzivi strank in analize trga, saj brez merjenja enostavno ne moremo voditi podjetja. Če to prenesemo v marketing, lahko odločno povemo – nikoli vlagati v tisti del marketinga, od česar ne dobimo dovolj povratnih informacij.

Najbolj pametni način za to je seveda spletni marketing in glavne analize strank lahko pridobimo iz:

1. spletne strani

  • čas zadržanosti na določeni podstrani, vam lahko pove v kateri del produkta se bolj osredotočiti
  • konverzija (delež ljudi, ki izpolni določen obrazec na spletni strani)

2. spletne trgovine

  • ključne besede vpisane v iskalnik na spletni trgovini
  • število nakupov v določenem obdobju
  • najbolj prodajan izdelek
  • % strank, ki začnejo a ne dokončajo nakupa

3. oglaševanje na spletu

  • ključne besede, po katerih ljudje iščejo na spletu
  • kaj ljudje iščejo pogosteje in kaj redkeje (če ponujate več izdelkov)
  • kdo je vaša konkurenca in kakšen delež ima glede na klike

To so glavni podatki, ki vam pomagajo pri rasti podjetja. Seveda pri tem uporabljajte tudi orodja za spletno analitiko, vendar se pri tem osredotočajte samo na tiste parametre, ki lahko v vašem poslovnem modelu sprožijo pozitivno spremembo (npr. količina obiska na spletni strani je izjemno surov podatek, saj ne vemo koliko od teh je dejansko potencialnih strank, koliko od teh se je na spletno stran vračalo, kaj so sploh iskali).

Kaj naj bodo vaši prvi koraki?

V prvem koraku seveda dobro izoblikujte poslovno idejo in se kar se da hitro podajte na trg. Nikakor z velikimi investicijami v vse mogoče plakate, poslovne prostore, četudi vam finance to dopuščajo. Začnite na spletu! Na ta način dobite prve odzive vaših strank. Izkoristite tudi vse možne brezplačne kanale za oglaševanje (družbena omrežja…).

Druga faza marketinga je “lepljivost produkta”. Po domače povedano moramo doseči, da se vaš nov izdelek dotakne ljudi, da ga priporočajo drugim, da stranke opravljajo ponovne nakupe in da izdelek postane viralen. Del sredstev nedvomno vložite v e-mail marketing. Strank, ki bodo izdelek kupili enkrat in na vas pozabili, si ne želite! Zato nase opozarjajte z e-poštnimi sporočili. Zakaj je to najboljši način? Ker ne vložite niti evra vaših sredstev za stranko, ki vas ne pozna ali sploh ni vaš potencialni kupec. Če imate spletno trgovino ali pa spletno stran – začnite delati bazo obstoječih strank.

Kako pošiljati e-novice?

Način, da pridobite dovolj povratnih informacij vaših potencialnih strank, je pošiljanje e-novic preko profesionalnega orodja, ki vam omogoča analitike. To je orodje, s katerim lahko enostavno oblikujete vašo e-novico, vstavite besedilo, slike in gumbe z internetnimi povezavami. Pri tem nikakor ne pozabite na Facebook povezave, da ljudem omogočite posredovanje vaše ponudbe svojim prijateljem. E-novica naj izraža vaše znanje iz področja, ki ga pokriva vaš produkt. Ljudem posredujte nasvete, predloge, ideje in s tem svojo rešitev ponudite posredno.

Ali se vam je zdel članek koristen? Da Ne



Nazaj