Kaj naj stori podjetnik, ki razmišlja o oglaševanju na Youtubu

Kaj naj stori podjetnik, ki razmišlja o oglaševanju na Youtubu

21. 07. 2015

Vir in informacije: Finance, 29. 6. 2015, http://www.finance.si/, Avtor: Stane Petavs

Oglaševanje z videom je tek na dolge proge. Podjetnik mora vedeti, da je majhna verjetnost, da bo z enim videom na Youtubu dosegel dolgoročne rezultate.

Videooglaševanje naj bo del celostne kampanje, ki vsebuje navzočnost tudi na družabnih omrežjih, blogu, ustrezno vsebino na spletni strani, oglaševanje na iskalnikih in obveščanje prek elektronske pošte. Najprej se zapiše strategija videooglaševanja, kdo so ciljni uporabniki in kaj se želi z videom doseči.

Cilji so lahko: povečanje prepoznavnosti blagovne znamke, povečanje odzivnosti uporabnikov, ozaveščanje, branding, povečanje naklonjenosti blagovni znamki, spodbujanje k nakupu, pridobivanje kupcev, pridobivanje možnih kupcev (leadov), spodbujanje vnovičnih nakupov.

Zelo pomemben korak je določanje ključnih kazalnikov uspešnosti (KPI): to ni samo število ogledov na video, ampak tudi CTR (click-through rate), povprečni čas ogleda videa, deljenja na družabna omrežja in donosnost naložbe oziroma ROI (return on investment).

Predstavitveni video, ki ga uporabljamo na spletni strani, ni nujno primeren tudi za oglaševanje; uporabniki želijo videti vsebino, ki jim pomaga rešiti neko težavo, ne da video govori o denimo dolgoletni tradiciji podjetja.

Zdaj so moderni izobraževalni videi »kako narediti«, denimo kako pripraviti okusne palačinke ali kako namestiti nosilce za kolo na streho avtomobila.

Napake

Video naj ne bo daljši od 90 sekund

Najpogostejše napake, ki jih podjetniki delajo, ko se odločijo za oglaševanje z videovsebino, so slabo postavljeni cilji, kaj naj bi video sporočal, scenarij, nepremišljeno pozicioniranje, nedefinirana ciljna skupina (komu je namenjen) in nepremišljen pristop k celostni videovsebini.

Potrebujete zgodbo

Potrebna sta dobra podlaga in natančno določen cilj. Bistvo videa ni samo, da "obstaja" za oglaševanje, temveč da je sam po sebi interaktiven del oglaševanja. Za to je potreben dober premislek o sami vsebini in ciljni skupini - potrebna je skupna tema za kampanjo. In v tem koraku se zgodi največ napak in nepremišljenosti, ko podjetja ne izkoristijo celotnega potenciala medija in premalo pozornosti posvetijo vsebini (zgodbi). Ponavadi se jim namreč že uporaba videooglaševanja zdi dovolj drzna in učinkovita.

In še ena stvar, ki je prav tako odločilnega pomena, to je dolžina videa. Ni pravilo, ampak navadno je boljše in bolj učinkovito, če je video krajši in boljši kot daljši in zato velikokrat slabše kakovosti. Čas je preprosto preveč pomemben za gledanje večminutnih promocijskih videov.

Poziv k akciji

Video naj ne bo daljši od 90 sekund. Naj ima na koncu obvezen poziv k akciji: poveže naj na spletno stran ali, še bolje, na pristajalno stran (landing page), ki je ustvarjena prav za to kampanjo. Video naj se opremi z dobrim naslovom, ki vsebuje ključne besede, ne samo imena podjetja in naslov kampanje, in z opisom videa (s tem pomagajo pri optimizaciji na Youtubu).

Analitična orodja

Najpogostejše napake naročnikov so, da niso dobro pripravljeni na videoprodukcijo. Prav tako na predstavitveni video včasih gledajo samo kot na strošek, in ne kot na naložbo, ki bo s primerno uporabo na spletu prinašala boljšo prodajo. Pogosto naročniki mislijo, da lahko samo s posnetki izdelka naredijo video.

Prav tako kot pri njihovem klasičnem prodajnem procesu je treba pazljivo preveriti, kakšne informacije in kako jih bomo prikazali v videu, kakšne vzvode in zgodbe bomo predstavili, da bo kupec izvedel vse, kar ga zanima in kar izdelek ali storitev loči od konkurence. Zato je zelo pomembna kreativno-prodajna sinergija pri snovanju videa med naročnikom in videoprodukcijo.

V zadnjih letih so proračuni za videoprodukcijo vse bolj okleščeni, zato je zelo pomembna izbira kreativne in izvedbene ekipe videoprodukcije. Velikokrat se naročnikom zgodi, da zaradi ugodne ponudbe najamejo samo snemalca videa, ki video posname, zrežira, montira, glasbeno opremi, včasih napiše še besedilo. Ponavadi tak video ne doseže naročnikovih pričakovanj in nima pričakovanih ogledov ali pa ne prepriča morebitnega kupca.

Pomembno je, da naročnik ve, kako in kje bo uporabil video, kako ga bo približal potencialnim strankam. Video je seveda treba spremljati z analitičnimi orodji, ko je ta že v uporabi na spletu.

Še nekaj konkretnih napak:

  • predolg video (ljudje ga ne gledajo do konca),
  • brez zgodbe in poudarkov,
  • neprimerno posnet (ne zbuja zaupanja),
  • neprimeren govorec (ne prepriča),
  • neprimeren konec, ki ne poziva k nadaljnji akciji.
Ali se vam je zdel članek koristen? Da Ne



Nazaj