Prijavite se na brezplačni tedenski informativni bilten.

Pridružite se 40.000 zadovoljnim prejemnikom e-priročnika.

Prijavi se Priporoči vsebino prijatelju

Moj spletni priročnik

Ključno za naskok na avstrijski trg

Številka 20-2018 | Področje: Kažipot po globalnem trgu

Vir in informacije: Glas gospodarstva, Maj 2018, www.gzs.si, Avtor: Ines Čigoja, Center za mednarodno poslovanje GZS

Avstrijski trg lahko prepričamo s tem, da se držimo njihovih precej strogih pričakovanj.

Za slovenska podjetja in podjetnike je avstrijski trg zelo zanimiv predvsem zaradi bližine in velike kupne moči. Poslovnih priložnosti je tam veliko, vendar so tudi velika pričakovanja. Avstrijski trg lahko prepričamo s tem, da se držimo njihovih precej strogih pričakovanj. Natančnost, točnost, profesionalnost so le nekatere splošne vrednote, ki lahko odločilno vplivajo na sodelovanje. Ko ugotovijo, da te lastnosti nek ponudnik ima in če jih prepričate z dobrim izdelkom ali kakovostno storitvijo, je prostora za sodelovanje veliko.

Kje lahko iščejo podjetja poslovne priložnosti?

  • Poslovne priložnosti je treba iskati v skupnih projektih. V okviru projekta Interreg Slovenija - Avstrija je GZS partner pri dveh projektih: IRIC ter EXPEDIRE, pri katerih se že izvajajo aktivnosti s slovenskimi in avstrijskimi podjetji.
  • Priložnosti se kažejo tudi v okviru tesnejšega povezovanja s posameznimi univerzami, visokimi strokovnimi šolami, tehnološkimi parki, centri odličnosti in grozdi.
  • Gospodarske delegacije

Štiri ključne stvari

1. Kako navezati prvi stik: Pri navezovanju stikov je pomembno, da nas predstavi nekdo, ki ima pri Avstrijcih ugled, ali institucija, s katero sodeluje avstrijsko gospodarstvo. CEMP bo z lokalnimi partnerji za slovenska podjetja, glede na njihove profile in interes, organiziral poslovno konferenco in zagotovili neposredna srečanja (B2B) s potencialnimi avstrijskimi poslovnimi partnerji.

2. Naučite se vsaj nekaj nemških besed: Pri poslovanju v Avstriji je dobro poznati posebnosti njihovega poslovnega okolja in kulture, če želimo biti pri poslih uspešni. Nekaj nemških besed pa bo na avstrijske poslovneže naredilo dober vtis.

3. Čas je denar: Avstrijski poslovneži so neposredni in pikolovski, zahtevajo točnost, red in učinkovitost.

4. Pripravljeni na sestanek: Avstrijci so pikolovski, zato se na sestanek dobro pripravite, imejte razdelano vizijo, konkretne in realne predloge. Svoje ideje podprite s kredibilnim viri.

Kazalci se obračajo na bolje

Avstrija predstavlja 7,7-odstotni delež v skupnem slovenskem izvozu in po dvoletnem padcu slednjega (med leti 2015 in 2016) se je le-ta opomogel in v letu 2017 zrasel za slabih 10 odstotkov. Še vedno oz. že tradicionalno je naša tretja najpomembnejša partnerica v smislu blagovne menjave ter prva po neposrednih tujih investicijah, le inamika omenjenih kazalcev je bila v zadnjih letih slabša, predvsem na račun nižje gospodarske rasti, višje brezposelnosti ter imigrantskih vplivov, a se je tudi to v letu 2017 obrnilo na bolje.

Po oceni Evropske komisije bo avstrijski BDP v letu 2018 zrastel za 2,4 odstotka in tudi napoved za naprej je zelo optimistična. Rast BDP je predvsem na račun davčne reforme, zaradi katere so zrasli razpoložljivi prihodki gospodinjstev, posledično pa tudi njihova poraba in naložbe. Strukturne spremembe, ki so se dogajale leta 2015, sedaj kažejo pozitivne spremembe za avstrijsko gospodarstvo.


Ali se vam je zdel članek koristen? Da Ne




Sorodni članki

Zagotovite si

brezplačne podporne storitve za svoje podjetje

Pridružite se

hitro rastočim podjetjem v inovativnem okolju

bodite obveščeni

in se naročite na tedenski informativni bilten

Preglejte ponudbo

domačih javnih razpisov