Prijavite se na brezplačni tedenski informativni bilten.

Pridružite se 40.000 zadovoljnim prejemnikom e-priročnika.

Prijavi se Priporoči vsebino prijatelju

Moj spletni priročnik

Izognite se 5 pogostim napakam v računovodstvu

Številka 22-2016 | Področje: Dodatek

14 3
Koristnost članka
14 oseb je članek označilo kot koristen.

Vir in informacije: Zavod mladi podjetnik, 31. 5. 2016, http://mladipodjetnik.si/, Avtor: Maja Borštnik

V manjših podjetjih se pogosto zgodi, da lastniki poleg vsega ostalega v svoje roke vzamejo tudi računovodstvo. Velikokrat zato, da prihranijo nekaj denarja, pa tudi zato, ker menijo, da bodo temu opravilu kos. Pomembno je le, da ne naredijo nekaterih pogostih napak.

Gre za pet napak, ki se najpogosteje pojavljajo v malih in mladih podjetjih:

  • Napaka št. 1: V računovodstvo se vloži premalo sredstev

Ena najpogostejših napak pri podjetnikih, ki sami skrbijo za svoje računovodstvo, je varčevanje na tem področju. Resda podjetje nekoliko prihrani, če se ne odloči za najem storitev profesionalnega računovodskega servisa, a na dolgi rok zaradi nestrokovnosti in napačnih poslovnih odločitev, ki so posledica neizkušenosti, izgublja možnosti za rast in nadaljnje širjenje.

  • Napaka št. 2: Investira se v napačno programsko opremo

Zelo pomembno je, da je programska oprema, ki je bila kupljena ali najeta, ustrezna znanju tistega, ki jo bo uporabljal. Le redka mala podjetja potrebujejo resnično izredno zmogljivo programsko opremo, v veliki večini primerov namreč zadostuje povsem običajna oprema, narejena za mala podjetja.

  • Napaka št. 3: Zaposli se znanca ali sorodnika, ki ima bežno znanje iz tega področja

Nemalokrat se zgodi, da podjetnik sicer poišče pomoč, a se pri tem obrne na znanca ali sorodnika, ki ima nekaj izkušenj iz tega področja. Velikokrat gre za premalo usposobljene osebe, ki lahko nehote zamudijo kakšen pomemben rok, spregledajo zakonske spremembe, ali pa napravijo kakšno drugačno napako, to pa vodi v finančne težave podjetja in nato povzroči nemalo slabe volje tudi doma.

  • Napaka št. 4: Ne loči se zasebnih in poslovnih financ

Še nikoli se ni nikomur obrestovalo, da je združil zasebne in poslovne finance. Jasno mora biti razločeno, kateri prihodki in odhodki spadajo v podjetnikov zasebni račun ter kateri spadajo v poslovni račun. V nasprotnem primeru hitro pride do zmede, ki je posledica nepregledne situacije nad številkami.

  • Napaka št. 5: Podjetnik želi vse opraviti sam

Na začetku se tovrsten pristop še lahko obrestuje, toda z rastjo in širitvijo podjetja postane nemogoče, da bi ena oseba opravila prav vse delo. Le redko je najboljša investicija časa tista, ki jo namenimo številkam, pravijo izkušeni podjetniki, saj neizkušena oseba za tovrstna opravila porabi veliko več časa, ki bi bil lahko porabljen v drugačne namene.


Ali se vam je zdel članek koristen? Da Ne




Sorodni članki

Zagotovite si

brezplačne podporne storitve za svoje podjetje

Pridružite se

hitro rastočim podjetjem v inovativnem okolju

bodite obveščeni

in se naročite na tedenski informativni bilten

Preglejte ponudbo

domačih javnih razpisov