Prijavite se na brezplačni tedenski informativni bilten.

Pridružite se 40.000 zadovoljnim prejemnikom e-priročnika.

Prijavi se Priporoči vsebino prijatelju

Moj spletni priročnik

Švedska ponuja stabilen trg in profesionalne poslovne odnose, a tudi zahtevne potrošnike

Številka 49-2014 | Področje: Kažipot po globalnem trgu

Vir in informacije: http://www.izvoznookno.si/, 4. 12. 2014, Avtor: Franja Zagorc

Poslovne priložnosti za slovenska podjetja se skrivajo tudi na Švedskem. Ta skandinavska država z nekaj manj kot desetimi milijoni prebivalcev velja za stabilen trg, na katerem lahko podjetniki pričakujejo korektne in profesionalne odnose, a tudi zahtevne potrošnike. Vedeti morajo, da bodo uspešni le z dobrimi izdelki, uspeha pa ne smejo pričakovati čez noč.

Kaj so prednosti Švedske?

Švedska nima evra, je pa članica EU in s tem del velikega 500-milijonskega skupnega evropskega trga. Ponuja tudi dober dostop do drugih skandinavskih držav, ima dobro razvito, odprto in prijazno poslovno okolje ter visoko izobraženo in produktivno delovno silo.

V raziskavi Svetovne banke Doing Business 2015 je dosegla 11. mesto, kar je mesto bolje kot v prejšnji raziskavi. Zelo dobra je v segmentih čezmejnega trgovanja, reševanja insolvenčnih postopkov, pridobivanja gradbenih dovoljenj in uresničevanja pogodb.

Švedska veliko vlaga v raziskave in razvoj ter velja za zelo inovativno in multidisciplinarno državo, ki zna povezati in izkoristiti sinergije med akademsko sfero in gospodarstvom. Ljudje so zelo odprti in brez težav sprejemajo nove ideje in tehnologije. Ima dobro razvito infrastrukturo, veliko podjetij pa jo izbere za sedež podružnic v nordijski regiji.

Zagotavljajo transparenten in učinkovit davčni sistem za podjetja, zaradi regulatornih sprememb pa, kot pravijo, ne velja več, da so »davčni pekel«. Davek na dobiček so nazadnje denimo znižali z dobrih 26 odstotkov na 22 odstotkov, s čimer želijo privabiti še več investicij. Davek na dodano vrednost z nekaj izjemami znaša 25 odstotkov.

Sodelovanje med Slovenijo in Švedsko

Blagovna menjava med Švedsko in Slovenijo je lani dosegla dobrih 347 milijonov evrov, kar je podobno kot v kriznem letu 2008, vmes pa je večino časa nihala. Večji del odpade na slovenski izvoz, ki je lani znašal dobrih 214 milijonov evrov. V prvi polovici letošnjega leta je znašala dobrih 225 milijonov evrov in ob nadaljevanju takšnega trenda bi lahko presegla lansko.

Priložnosti za poglobitev sodelovanja se odpirajo na več področjih:

  • gradbeništvo in infrastruktura
  • logistika in transport
  • informacijsko-komunikacijska tehnologija
  • predelovalna industrija
  • okolju prijazne tehnologije
  • zdravstvena nega in življenjske znanosti
  • turizem

Slovenija in Švedska bosta kmalu povezani tudi z neposredno letalsko povezavo. Slovenski letalski prevoznik Adria Airways je namreč na poletni vozni red za prihodnje leto vključil tudi linijo Ljubljana-Stockholm.

Izkušnje slovenskih podjetij s švedskim trgom so dobre

Več o tem si lahko preberete tukaj.

Dodatne informacije: Več uporabnih informacij najdete tudi na spodnjih spletnih straneh:


Ali se vam je zdel članek koristen? Da Ne


Nazaj

Zagotovite si

brezplačne podporne storitve za svoje podjetje

Pridružite se

hitro rastočim podjetjem v inovativnem okolju

bodite obveščeni

in se naročite na tedenski informativni bilten

Preglejte ponudbo

domačih javnih razpisov