Prijavite se na brezplačni tedenski informativni bilten.

Pridružite se 40.000 zadovoljnim prejemnikom e-priročnika.

Prijavi se Priporoči vsebino prijatelju

Moj spletni priročnik

Odpiram podjetje. Kupci mi bodo plačevali z gotovino. Kaj sedaj?

Številka 14-2019 | Področje: Dodatek

3 0
Koristnost članka
3 oseb je članek označilo kot koristen.

Vir in informacije: SPOT svetovanje Obalno-kraška regija, Avtor: Vlasta Starc

Odpirate podjetje in boste prejemali plačila delno ali v celoti v gotovini? Vam nakup elektronskih naprav za izdajo davčno potrjenih računov predstavlja preveliko breme? Vam narava vašega dela otežuje uporabo le-teh za izdajo računov? Rešitev za vas je uporaba VEZANE KNJIGE RAČUNOV (VKR).

Od 31. 1. 2015 so v veljavi spremembe Zakona o davčnem postopku, ki ureja izstavljanje računov plačanih z gotovino. Spremembe veljajo za vse tiste davčne zavezance, ki so izstavljali račune iz paragonskih blokov ali programov kot so Word, Excel ipd.  (oz. drugi programi, ki ne beležijo popravkov že izdanih računov) in so ti računi bili delno ali v celoti plačani z gotovino.

Če vam torej kupci plačujejo z gotovino ter za izdajo računov nimate ustrezne elektronske oz. računalniške naprave za izdajo davčno potrjenih računov (in jo tudi nimate namena pridobiti), ste zavezani k uporabi vezane knjige računov. Prekršek neuporabe vezane knjige se lahko kaznuje z globo.

Računi pri gotovinskem poslovanju so računi, izdani za prodajo blaga in storitev, ki so delno ali v celoti plačani z gotovino. Plačilo z gotovino pomeni plačilo z bankovci in kovanci, ki so v obtoku kot plačilno sredstvo, druge načine plačila, ki niso neposredna nakazila na transakcijski račun, odprt pri ponudniku plačilnih storitev, plačila s plačilno ali kreditno kartico, čekom ter druge podobne načine plačila.

Kratek povzetek o tem, kaj morate izpolniti pred in po izdaji prvega računa, za katerega boste prejeli plačilo v gotovini:

  • Kupiti vezano knjigo računov v prosti prodaji in jo pred prvo uporabo potrditi pri Finančni upravi RS (praviloma preko e-Davkov, lahko pa tudi osebno na FURS-u).
  • Popisati poslovne prostore in Finančni upravi RS (FURS-u) sporočiti ustrezne podatke.
  • Sprejeti interni akt, v katerem boste popisali poslovne prostore, dodelili oznake poslovnim prostorom in določili pravila za dodeljevanje zaporednih številk računov. Le tega ne pošiljate na FURS, v primeru nadzora, ga je potrebno pokazati.
  • Na vseh prodajnih mestih objaviti obvestilo o obveznosti izdaje računa v predpisani obliki.
  • Podatke o računih, izdanih z uporabo vezane knjige računov, potrjevati z uporabo FURS-ove aplikacije na portalu e-Davki (tako imenovana MINI blagajna najkasneje do desetega dne v mesecu, ki sledi mesecu izdaje računa.

Viri:

Projekt je sofinanciran s pomočjo Evropskega sklada za regionalni razvoj, Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo ter Javne agencije SPIRIT Slovenija.


Ali se vam je zdel članek koristen? Da Ne




Sorodni članki

Zagotovite si

brezplačne podporne storitve za svoje podjetje

Pridružite se

hitro rastočim podjetjem v inovativnem okolju

bodite obveščeni

in se naročite na tedenski informativni bilten

Preglejte ponudbo

domačih javnih razpisov