Prijavite se na brezplačni tedenski informativni bilten.

Pridružite se 40.000 zadovoljnim prejemnikom e-priročnika.

Prijavi se Priporoči vsebino prijatelju

Moj spletni priročnik

Turčija - ustanavljanje in vodenje podjetja

Številka 27-2014 | Področje: Kažipot po globalnem trgu

Vir in informacije: Gospodarska zbornica Slovenije (GZS), 18. 6. 2014, http://www.gzs.si/, Avtor: Center za mednarodno poslovanje pri GZS

Poslovni zajtrk na temo Turčije, ki je potekal v torek, 17. junija 2014 v prostorih Gospodarske zbornice, Slovenije, je bil namenjen posredovanju informacij, napotkov in izkušenj na temo ustanavljanja in (administrativnega) vodenja podjetij v Turčiji.

Po izkušnjah slovenskih podjetij je za dolgoročen nastop na turškem trgu potrebna obilica (osebnih) stikov, čas, osredotočenost, lokalna prisotnost in temu primerna vsota razpoložljivih finančnih sredstev. Pravzaprav je v Turčiji sklenitev hitrega, enkratnega posla in na osnovi tega vstop na trg prej izjema kot pravilo. Na turškem trgu se zaradi bolj tradicionalnega kulturnega okolja in poslovnih navad vse odvija bolj počasi. Preudarnost pri poslovanju je potrebna na vsakem koraku.

V primeru lokalne prisotnosti je pomoč lokalnih sodelavcev in storitev za operativno poslovanje podjetja nujna, že zaradi jezikovnih ovir in pa seveda posebnosti v komunikaciji z upravnimi organi. V takšnih primerih je potrebno najeti storitve lokalnega računovodje, tako za ustanovitev podjetja, kot za računovodsko spremljanje poslovanja. Ponudba teh je v Turčiji (predvsem v Carigradu) velika, a kljub temu sta izbor in pridobitev »pravega« velikokrat težavna. Cene njihovih storitev se gibljejo od 500 evrov mesečno dalje – odvisno od kakovosti in obsega storitev.

Po uvodnem pozdravu in predstavitvi Nurdan Çamlibel Aydin, ekonomske svetovalke na turškem veleposlaništvu v Ljubljani, je sledila predstavitev postopkov in faz ustanavljanja podjetja v Turčiji, pridobivanja bivalnega in delovnega dovoljenja, davčnega režima, investicijskih spodbud in obveznosti računovodskih ter finančnih poročanj v Turčiji. Te sta predstavila Ali Karakuş in Cem Geniş, ustanovna partnerja računovodske hiše Karen Accountancy & Audit iz Carigrada, ki že ima izkušnje s slovenskimi strankami. Kljub strukturirani predstavitvi so udeleženci gostoma zastavili številna podrobna vprašanja o postopkih in posebnostih, kar kaže na poznavanje področja in zavedanje o morebitnih ovirah in »zankah« na poti k samostojnemu lokalnemu poslovanju v Turčiji.

Predstavitve:


Ali se vam je zdel članek koristen? Da Ne


Nazaj

Zagotovite si

brezplačne podporne storitve za svoje podjetje

Pridružite se

hitro rastočim podjetjem v inovativnem okolju

bodite obveščeni

in se naročite na tedenski informativni bilten

Preglejte ponudbo

domačih javnih razpisov