Prijavite se na brezplačni tedenski informativni bilten.

Pridružite se 40.000 zadovoljnim prejemnikom e-priročnika.

Prijavi se Priporoči vsebino prijatelju

Moj spletni priročnik

Nemčija - poznan in velik, a zahteven trg

Številka 26-2014 | Področje: Kažipot po globalnem trgu

Vir in informacije: www.izvoznookno.si, 19. 6. 2014, Avtor: Barbara Dovč

Največje gospodarstvo v EU je slovenskim izvoznikom dobro poznan trg, ta država pa je najpomembnejša slovenska zunanjetrgovinska partnerica. Po svetovni krizi dobro okreva in gospodarske razmere se počasi, a vztrajno izboljšujejo. Na krilih vnovične rasti lahko priložnosti za poslovni polet zgrabijo tudi slovenski podjetniki.

Nemčija kljub nekaterih kritikam v zadnjem času beleži dobre gospodarske rezultate. Gospodarska rast bo po napovedih tamkajšnje centralne banke letos 1,7-odstotna, prihodnje leto se bo okrepila na dva odstotka. Razmere na trgu dela beležijo pozitiven trend, število brezposelnih se znižuje.

Tretje najmočnejše gospodarstvo na svetu je močno izvozno usmerjeno in slovi po avtomobilski industriji. V to dobaviteljsko verigo so slovenski proizvajalci že močno vključeni, vedno obstajajo (nišne) priložnosti za nove.

Država slovi po naprednih tehnologijah, zlasti na področju energetike in obnovljivih virov energije. Na teh področjih slovenska podjetja po različnih poteh že sodelujejo z nemškimi, ena od oblik je prek združenja start-up podjetij.

Podatki o zmerni gospodarski rasti so okrepili napovedi o odpiranju novih delovnih mest, ki naj bi jih bilo po napovedih Združenja nemških gospodarskih zbornic letos za okoli 300.000. Zagon se po podatkih o iskanju novih kadrov obeta na področjih prodaje, energetike, elektro, kovinske in strojne industrije, farmacije ter prometa in logistike.

Čeprav gre za na videz znan trg, pa se je treba na vstop v Nemčijo dobro pripraviti, saj gre za zahteven trg. Pri tem je dobro izkoristiti številne sejme po državi. Tamkajšnji potrošniki so precej zahtevni, čeprav je res, da so pripravljeni za kakovost odšteti tudi nekoliko več denarja. Izdelati je treba načrt in strategijo, znanje jezika ni zanemarljivo, poudarjajo v Slovensko-nemški gospodarski zbornici.

Prvi stik s trgom je najbolje opraviti s pomočjo lokalnega agenta. Raziskava trga glede na dejavnost pa bo ponudila tudi odgovor o smiselnosti poslovanja prek zastopnika ali z ustanovitvijo lastnega podjetja - slednje je smiselno v primeru prodaje izdelkov končnim kupcem. Pomemben je dober prvi vtis in izdelava dobre spletne strani, ki naj informacije ponuja tudi v nemščini.

Internet, ki omogoča, da se nišna dejavnost lahko uveljavi na globalnem trgu, je tako lahko dobra odskočna deska na nemški trg. Internet ima namreč na tem dobro razvitem in več kot 80-milijonskem trgu vse bolj pomembno vlogo. Nedavna raziskava je pokazala, da v tej državi prek spleta nakupuje 94 odstotkov uporabnikov interneta, starejših od 14 let. Ob tem se povečuje tudi delež uporabnikov, starejših od 65 let.

Slovenija z Nemčijo ustvari približno petino svoje zunanje trgovine, Nemčija je ena največjih vlagateljic v naši državi. Kljub nekaterim opozorilom o preveliki navezanosti na to deželo pa bi bilo škoda spregledati priložnosti, ki se ponujajo na poznanem in ne preveč oddaljenem trgu.

Dodatne informacije: Koristne informacije in povezave najdete na spodnjih spletnih naslovih:


Ali se vam je zdel članek koristen? Da Ne


Nazaj

Zagotovite si

brezplačne podporne storitve za svoje podjetje

Pridružite se

hitro rastočim podjetjem v inovativnem okolju

bodite obveščeni

in se naročite na tedenski informativni bilten

Preglejte ponudbo

domačih javnih razpisov