Prijavite se na brezplačni tedenski informativni bilten.

Pridružite se 40.000 zadovoljnim prejemnikom e-priročnika.

Prijavi se Priporoči vsebino prijatelju

Moj spletni priročnik

ZDA - dežela neštetih poslovnih priložnosti

Številka 24-2014 | Področje: Kažipot po globalnem trgu

Vir in informacije: http://www.izvoznookno.si/, 5. 6. 2014, Avtor: Franja Zagorc

ZDA - država optimizma in neštetih poslovnih priložnosti – tudi za slovenska podjetja. Potrebujejo le voljo in inovativne izdelke z visoko dodano vrednostjo.

Priložnosti za slovenska podjetja v številnih panogah in zveznih državah

Blagovna menjava med Slovenijo in ZDA, ki sodi med najbolj konkurenčne trge na svetu, v zadnjih letih nekoliko niha. Lani je znašala nekaj manj kot 760 milijonov evrov, pri čemer predstavljata uvoz in izvoz približno enak delež.

Priložnosti za slovenska podjetja na ameriškem trgu so v naslednjih panogah:

  • informacijsko-komunikacijske tehnologije
  • avtomobilska industrija
  • oprema za zdravstveno nego
  • varstvo okolja in energetsko varčni proizvodi
  • kemična industrija
  • farmacevtska industrija
  • biotehnologija
  • kovinsko-predelovalna industrija
  • prehrambena industrija

Z vidika krepitve dvostranskega gospodarskega sodelovanja med Slovenijo in ZDA pa največ neizkoriščenih priložnosti vidijo na področju privabljanja neposrednih naložb iz ZDA ter turizma.

V katerih zveznih državah se odpira največ priložnosti za slovenska podjetja, je težko reči, saj gre za zelo velik trg. Ameriški trg velja razumeti predvsem kot množico manjših trgov, velikosti posamezne zvezne države ali še manjših. Zato podjetnikom svetujejo, naj se osredotočijo na omejeno območje, denimo na eno ali dve zvezni državi. Pri odločanju o tem, kam se odpraviti, je treba upoštevati precejšnje razlike med zveznimi državami pri pogojih poslovanja, vključno z različnimi davčnimi ureditvami.

Upoštevati velja tudi različne usmeritve v mednarodnem poslovanju: vzhodna obala je od nekdaj bolj usmerjena na čezatlantske trge, medtem ko je zahodna obala usmerjena predvsem na pacifiške trge.

Poleg tega v nekaterih primerih izbiro narekuje tudi sektorska koncentracija: za start-up podjetja je denimo smiselno, da se usmerijo v Silicijevo dolino ali v druga središča (New York, Boston) s podobno razvitim okoljem.

Podjetja iz držav z močno izseljensko skupnostjo v ZDA se ob vstopu na trg pogosto osredotočijo na tiste dele ZDA, kjer jim je zaradi te skupnosti vstop na trg olajšan. V slovenskem primeru velja v tem pogledu med zveznimi državami izpostaviti predvsem Ohio in Pensilvanijo.

Prednosti in pomanjkljivosti ameriškega trga

Prednost ameriškega trga je predvsem njegova velikost, zaradi katerega je mogoče hitro doseči ekonomijo obsega, in stabilno poslovno okolje. Velja za enega najbolj razvitih trgov na svetu z veliko kupno močjo in zgoščeno konkurenco je pomemben tudi kot referenčni trg – uspeh na ameriškem trgu odpira vrata tudi na drugih podobno zahtevnih trgih.

Zaradi velikosti ameriškega trga skoraj kakršnakoli storitev ali izdelek tam najdeta začetne stranke, na osnovi katerih lahko podjetje gradi prihodnost.

Pred vstopom na trg nujna dobra priprava

Tako kot pred vstopom na vsak drug trg, je tudi pred prodorom v ZDA nujna dobra priprava s temeljito tržno analizo. Koristne so lahko informacije o dejavnostih evropske konkurence na ameriškem trgu in morebitni že vzpostavljeni kontakti z evropskimi predstavništvi ameriških podjetij.

Glede na velikost trga in običajno visoko število igralcev v posameznem sektorju je smiselno čim jasneje opredeliti profil ameriškega podjetja, ki ga slovensko podjetje vidi kot potencialnega partnerja/kupca.

Podjetja, ki vstopajo na ameriški trg, morajo biti pripravljena tudi na relativno visoke finančne izdatke, saj so cene svetovalcev (računovodje in odvetniki) precej višje kot v Sloveniji. Zelo se priporoča določena oblika prisotnosti na ameriškem trgu (distributer, agent), saj je redni stik na daljavo težko vzdrževati.

Podjetja morajo narediti domačo nalogo in se dobro pripraviti na vstop na ameriški trg. Pozorna morajo biti pri izboru pravega odvetnika, ki je vreden zaupanja, saj ima pomembno vlogo pri vizah, zaščiti intelektualne lastnine …

Podjetja se lahko po pomoč obrnejo na slovensko veleposlaništvo v ZDA, kjer imajo ekonomskega svetovalca ter na generalni konzulat v Clevelandu. Koristna je tudi navezava stikov z združenjem SABA (Slovene American Business Association) ter Slovenci, ki so v ZDA že uspeli.

V Sloveniji pomoč poleg ministrstva nudita tudi Amcham in SPIRIT Slovenija.

Več

Dodatne informacije: Več informacij najdete na spodnjih spletnih naslovih:


Ali se vam je zdel članek koristen? Da Ne


Nazaj

Zagotovite si

brezplačne podporne storitve za svoje podjetje

Pridružite se

hitro rastočim podjetjem v inovativnem okolju

bodite obveščeni

in se naročite na tedenski informativni bilten

Preglejte ponudbo

domačih javnih razpisov